Caronatopic #8

Vannacht ineens extreme koorts en zulke erge migraine achtige hoofdpijn & spierpijn… Gelukkig via zorg voorrang en over 10min een test.
Knijp m wel effe…
We hebben de hele middag en avond en week bij m’n vader geweest (& gegeten en gedoucht etc, we zitten midden in verbouwing :tired_face:)

Maar het advies is toch continu geweest om bij een negatieve test een officiële PCR-test te doen?

2 likes

Aww ik vind de Deense berichtgeving zo kneuterig. De eerste vaccins zijn aangekomen, ze hebben foto’s van de vrachtwagens die aankwamen, foto’s/interview met de directeur van het Deense RIVM die op locatie op de vrachtwagens stond te wachten. Maar ook een interview/foto met de vrachtwagenchauffeur (-coördinator) en zijn auto’s die de vaccins straks rond gaan brengen (en zelfs hoe laat ze zondag gaan beginnen met werken), en een lijstje met welke verpleeghuizen als eerste aan de beurt zijn. Oh en zelfs dat de chauffeurs het wel spannend vinden maar ze hebben reserve-auto’s voor als ze pech krijgen!

Komt heel schattig en kneuterig over dit haha, net alsof het maar een hele kleine gemeenschap is ofzo.

(Bron https://www.dr.dk/nyheder/indland/de-foerste-vacciner-er-ankommet-til-danmark-i-morgen-gives-de-foerste-stik)

50 likes

Na heel wat gedoe en gezeik gisteravond in twee delen online kerst gevierd met ons gezin; zus 1 met partner en kind bij mijn ouders 10km verderop; zus 2 met partner bij ons.

Vanochtend staat mijn moeder op met verhoging, wordt nu getest (zorgmedewerker)…

Zo blij met onze keuze! :flushed: Anders waren we met 8 volwassenen de lul geweest, nu “maar” met 4… Zo zie je maar weer he.

4 likes

Ik hoorde net in de postcast met gommers dat je ongeveer een maand nodig hebt om genoeg antistoffen te maken, na het ontvangen van het vaccin.
Vind ik best lang eigenlijk, nooit zo bij stil gestaan.

1 like

Ik vind het zo jammer om te zien dat veel collega’s zich totaal niet aan de regels houden. Ik zie foto’s met 8 gasten lekker dicht op elkaar gepropt aan de tafel. En daar moet ik aankomende week weer mee samen gaan werken(thuiswerken kan niet).

Ben trouwens wel blij dat mijn familie zich allemaal goed aan de regels houdt, was gisteren bij mijn vader en we hadden allemaal ons ‘eigen’ plekje in het huis met genoeg afstand. Eten dit jaar helaas niet aan tafel, maar op ons plekje.

2 likes

Ik zie bij dit soort berichten dan steeds van die hele trotse vrachtwagentjes voor me die na een lange reis binnen komen tuffen a la Thomas de stoomlocomotief

7 likes

Bij die Abbott-sneltest is vanaf het begin naar ons als artsen gecommuniceerd dat ie negatief niet voldoende betrouwbaar is, daarom hebben wij besloten hem niet aan te schaffen, ook niet voor eigen personeel.

Ik dacht dat de GGD’s een andere soort sneltest gebruikten, maar blijkbaar gebruiken zij ook die van Abbott.

Beleidstechnisch snap ik dat niet zo goed.

Ik snap iig je zorgen en kan ook niet zeggen dat ze onterecht zijn.

2 likes

Ik kan er echt niet tegen dat ik op social media continue foto’s zie van mensen die lekker met een hele groep veel te dicht bij elkaar kerst hebben zitten vieren :weary:

10 likes

@Ananas @Sazie Ik was hier ook erg bang voor dus heb al sinds kerstavond bewust geen instagram geopend en ga dat ook de komende dagen niet doen. Ook rondom O&N kijk ik liever niet. Ik werk al sinds maart me de pleuris in het ziekenuis en toch zijn er vrienden die, ondanks mijn schrijnende verhalen, er schijt aan hebben en gewoon huisfeestjes geven. :frowning:

12 likes

Triest hè? Je ziet zelf de andere kant, die veel mensen niet zien, en zelfs als je ze het dan vertelt, zijn ze het kort daarna alsnog weer “vergeten” en gaan ze weer in hun eigen bubbel verder…

1 like

Ik begrijp je helemaal. Ik werd daar ook heel boos om omdat collega’s dan de bubbel vergroten, die jij zo klein mogelijk probeert te houden. Dan probeer je in je prive leven alles zo goed mogelijk te doen maar dat lijkt haast teniet gedaan te worden op je werk. Heel unfair.

11 likes

Inderdaad. Ik heb bewust niet aan m’n collega’s gevraagd wat hun plannen waren, want ik weet zo al dat velen zich niet aan de regels houden nu. Ertegen in gaan heeft geen zin en ik wind me er toch maar over op. Ik moet pas 9 januari weer gaan werken, daar ben ik dit jaar wel erg dankbaar voor.

2 likes

Hoe gaat het met jullie @Ohappyday?

Ik denk nu ook soms ben ik nou gek dat ik me wel aan de regels wil houden als ik iedereen schijt zie hebben. Ik heb gelukkig twee vriendinnen die wel gewoon streng zijn. En ben blij met het forum.

4 likes

Vriend lijkt bijna beter, begint weer wat te proeven en loopneus is bijna over. Ik voel me op zich niet ziek, alleen ben wel benauwd en kortademig (vooral als ik zit, buik drukt dan mijn longen weg denk ik) en dat vind ik echt heel erg beangstigend. Gezien alle enge verhalen… Dochter begint sinds vannacht te hoesten.

Kan me voorstellen dat je het beangstigend vindt inderdaad.
Zelf kan ik me in zulke situaties ook helemaal ‘ziek’ maken door wat ik voel.

Hopelijk ga je je snel wat minder benauwd voelen, maar aangezien je zwanger bent hoort het daar ook een beetje bij volgens mij. Ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn met z’n 3en.

Ik moet straks getest worden met keelpijn :tired_face:

Ik hoop ook dat ik me snel wat beter voel! Denk dat de zwangerschap de benauwdheid en kortademigheid wel wat meer ‘voedt’ want dat had ik al een beetje maar wordt denk ik wel versterkt nu. Helaas.

1 like

Daarnet ging ik naar de bakker. De man voor me droeg zijn mondmasker niet, en was zo imposant dat de meisjes achter de kassa er niets van durfden te zeggen. De man achter me droeg hem onder z’n neus, hij werd er wel op aangesproken en was meteen een heel drama met roepen en schelden enzv. Er mag maar drie man binnen volgens de maatregelen maar er stond een hele rij binnen.
Echt, hoe FUCKING moeilijk kan het zijn. Het is in mijn gemeente verdorie al 6 maand verplicht. Ik draag dat masker ook niet voor m’n plezier hoor.

2 likes