Ik zag gisteravond op het RTL nieuws nog een filmpje van een of andere sneltestlocatie waar ze (in ieder geval in het filmpje) maar een centimeter die neus in gingen, op die uitslag zou ik toch niet teveel vertrouwen.
Als je een negatieve testuitslag krijgt, staat daarin dat je thuis moet blijven als je nieuwe klachten krijgt, als je huisgenoot corona heeft (of zware klachten en nog geen testuitslag) of als je in een land met code rood of oranje bent geweest. Als je klachten hetzelfde blijven, hoef je in principe dus niet thuis te blijven.
Nou vind ik het los van corona sowieso gek om met iemand af te spreken als je koorts hebt, maar dat is een ander verhaal.
Rutte roept toch al sinds maart âbij klachten, blijf thuisâ ik kan die woorden bijna dromen
Ik ben echt nieuwsgierig nu @Ivory of ggd dit zo communiceert of hoe jij dat weet, dat zou namelijk echt verwarrend en tegenstrijdig zijn. + waarom zou je in deze tijd verkouden nog andere mensen besmetten, die zich dan weer moeten laten testen.
En @Masterchef
Maar al mag t, dan vind ik t nog lichtelijk aso. Al is t maar omdat je anderen mogelijk toch met die last opzadeld dat ze thuis moeten blijven, testen en bang zijn eventueel om corona te hebben.
Ja wat ik zeg komt dus van de GGD, want dat staat bij iedereen in zân digitale negatieve testuitslag.
Met je tweede gedeelte ben ik het helemaal eens trouwens, ik zou ook binnen blijven en mensen niet willen besmetten met een andere verkoudheid/griep, maar dat staat los van wat er gecommuniceerd wordt.
Inderdaad adhv wat wordt gecommuniceerd door de GGD na een negatieve uitslag.
Of het aso is, is een tweede. Daar doelde ik niet op met mijn reactie haha, dat is een hele andere discussie. @Whoopdidoo
Maar, interpreteren jullie dit dan niet âverkeerd?â Ik heb even opgezocht wat er dan gecommuniceerd wordt bij een negatieve uitslag . Daarin wordt verwezen naar de basisregels die gelden > bij klachten thuisblijven
@Ivory
Let op: Blijf altijd de basisregels volgen en wees extra voorzichtig rondom ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid, ook na een negatieve testuitslag.
Nog steeds klachten na negatieve uitslag
Is de uitslag negatief maar heeft u nog klachten? Blijf de basisregels volgen en wees extra voorzichtig rondom ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid.
Ik weet even niet wat slim is om te doen.
Mijn schoonmoeder werkt in de thuiszorg en is dus gisteren in aanraking geweest met een cliënt die Corona heeft. Nu moet ze zich laten testen. Ze heeftzelf geen klachten.
Maar zelfs als ze negatief is moet ze toch afwachten of ze klachten heeft? Want ze laat zich nu testen op dag 1
Ze mocht ook gewoon komen werken dus ik snap er niks meer van.
Ik weet niet of ik nu 2de kerstdag wel op bezoek wil
Dit wordt gecommuniceerd door de GGD over wanneer je na een negatieve test toch thuis moet blijven. Dus als je klachten veranderen, blijf je thuis.
Ik vind het ook niet netjes om anderen te gaan besmetten met een verkoudheid want dat heeft inderdaad vergaande gevolgen, maar iemand mag dus gewoon naar de supermarkt ondanks verkoudheidsklachten.
Oh hier in jouw(?) brief staat het indd specifiek genoemd zie ik, op internet lees ik het anders.
Op mijn werk testen ze bij een onverwachte besmetting ook vaak de hele afdeling (alle patiënten en alle mensen die er rondgelopen hebben) op dag 1 om te zien of iemand misschien asymptomatisch de bron van de besmetting is, en dan op dag 5 opnieuw om te zien of er mensen besmet zijn geraakt.
Maar in de thuiszorg zit dat toch anders, en zoân dag 1-test zegt eigenlijk niks over of je het nog gaat krijgen en wanneer je dan eventueel besmettelijk wordt.
Dit is wat er standaard wordt gecommuniceerd via coronatest.nl na een negatieve uitslag!
Ik vind de adviezen soms ook door elkaar heen lopen wat onduidelijkheid veroorzaakt. Ik denk dat met âbasisregelsâ die jij eerder noemde met name de afstand/hoeveelheid bezoek/mondkapjes etc. worden bedoeld.
Ja dat zou kunnen! Terwijl voor mij dus een van de basisregels is âblijf thuis bij klachtenâ
Die staat er ook gewoon tussen, dus niet alleen voor mij want ja het is ook gewoon een basisregel waar ze naar verwijzen! ;p gek
Ik vind deze man trouwens fijn om te kijken of t goed of slecht gaat. Want ik zou na de cijfers van vandaag alweer roepen dat t slecht gaat maar volgens hem gaat t dus wel de goede kant op.
Verder is www.bddataplan.nl/corona/ hier kan je per stad ook zien hoeveel gevallen er zijn
Volgens mij moet ze tot de uitslag dan de test op dag 5 heeft in quarantaine. Ze mag dus niet komen werken. Al zit er nog incubatietijd dus de kans dat ze vandaag besmettelijk is, is heel klein, maar 2e kerstdag kan ze makkelijk besmettelijk zijn zonder klachten. Ik zou zeker niet gaan en je moeder adviseren in quarantaine te gaan en op dag 5 een test te doen.
Ik ben vorige week nog getest want had last van mân keel en een hogere temperatuur dan normaal (maar geen verhoging/koorts). En nu heb ik precies dezelfde klachten⊠dus zal wel weer niks zijn maar wil het zeker weten. De vriend van mn zusje heeft zelftesten van zân werk (zijn gevalideerd dus betrouwbaar) dus ik ga straks zelf een stok in mn neus duwen zin in
Weer zoân fijn nieuwsbericht om te lezen
Nu ga ik voorlopig even stoppen met obsessief het nieuws volgen en wat leuks doen met mijn vrije tijd haha
Een test kan wel goedgekeurd zijn maar het is ook belangrijk dat hij correct wordt afgenomen. Zoân stok bij jezelf diep genoeg in je neus doen lijkt me toch wel lastig.
Je hebt alleen zekerheid als je positief test, niet als je negatief test.
Ja ik weet het!
Er is gewoon ergens een feestje met muziek en alles. Zitten we dan in quarantaine . Echt
Doe normaal gewoon.