Caronatopic #8

Je krijgt een mailtje als de uitslag er is, dus het is niet nodig om steeds in te loggen

1 like

Mensen blijven maar DES en Thalidomide erbij halen, maar Thalidomide is in 1957 ontwikkelt en de DES hormonen in 1938(!). Bij DES duurde het wel tot de jaren '70 voor de effecten bekend werden. Maar dat was dus toen, met de onderzoeksmethoden van toen!

Er zijn alleen al in de VS 20.000 goedgekeurde middelen op dit moment. Als je dat weet, en je moet 2 voorbeelden van meer dan een halve eeuw opgraven om medicijn onderzoek te wantrouwen…

Eet je vriendin wel vlees? Want veel recenter bijvoorbeeld is de ziekte van Creutzfeldt-Jacob door het eten van vlees van koeien besmet met BSE. In 2005 overleed hier in Nederland nog een jonge vrouw aan. Toch maakt niemand zich hier druk om als je vandaag de dag bij de slager staat. En terecht he! Dit is geen pleidooi om je nu druk te gaan maken over Creutzfeldt-Jacob :grimacing: maar meer om te laten zien hoe raar en overtrokken het is om anno 2020 nog over de DES hormonen te beginnen.

5 likes

Is het iets dat ik me verbeeld of zijn die sneltesten niet te vertrouwen? En ik dacht ook dat je altijd bij de GGD moest laten testen als je sneltest positief was. De zus van een vriendin is positief (sneltest), haar moeder heeft zich met een sneltest 24 uur later ook laten testen en was negatief. Ik geloof gewoon niet dat dat kan. Je hebt toch incubatietijd etc. En nu zit die vriendin van mij bij haar ouders en we gaan met oud en nieuw weekendje weg. Ik vind het echt geen chill idee.

Ja ik weet 't, maar hoor dat die mail vaak wel wat later is

De sneltesten zijn minder betrouwbaar. Ze zijn minder gevoelig en daardoor vaker vals negatief. Als je in de zorg werkt of in een risicogroep valt, moet je daardoor ook verplicht een PCR test doen.
En die moeder is sowieso veel te vroeg getest.

2 likes

Bij positief zijn de sneltesten correct, maar bij negatief niet helemaal. Omdat iemand bijv nog te weinig virus heeft wat een PCR er evt wel uit kan pikken. Sowieso heeft het (PCR of sneltest) geen zin in om de dag na potentiële besmetting te testen inderdaad omdat je dan nog in de incubatietijd zit.

4 likes

Net de uitslag van m’n test gehad, negatief :partying_face: pfff wat een opluchting, kan morgen gewoon kerst vieren bij m’n ouders en zusje

16 likes

Hey,
Ik snap dat het mega stressy is, probeer je rust te pakken, drink genoeg en misschien met je kindje een meditatie video op YouTube opzetten, dat vonden die van mij wel leuk altijd en brengt wat Rust misschien. (Ik kan de toverspiegel niet meer horen)
Ik zou me verder niet druk maken over tv tijd of iPad, niet belangrijk joh. Maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk, de rest komt wel.
Ik snap dat het eng is, en dat je hoofd misschien het ergste denkt, maar de kans is echt heel groot dat het helemaal goedkomt met jou en je gezin.
Heel veel beterschap :heart:

5 likes

Ja precies dit dacht ik ook. Ben er dus helemaal niet gerust op dat die moeder negatief is en die vriendin van mij niet besmet. Waarmee ik dan volgende week in een huisje zit.

1 like

Je bent niet de enige. Ik ben pas vanochtend getest, maar zit toch als een malle de mail te refreshen en af toe in te loggen. Wachten duurt laaaaang.

Ja als ze het zeker willen weten kunnen ze beter naar de GGD gaan. Ik snap niet waarom mensen zoveel geld willen betalen voor een sneltest terwijl het gratis kan (en ook vrij snel).
Ik hoor ook wel eens dat ze bij die sneltesten ff in het neusgat gaan en niet de hersenen kietelen zoals ze dat bij de GGD doen.

Hier is trouwens ook een biljartcafe omgebouwd tot testlocatie, zo raar.

Weet iemand of iemand anders dan de te testen persoon mag bellen voor een afspraak?
Mijn vriend vindt bellen eng en moet een afspraak maken. Dat moet telefonisch, want geen klachten maar 5 dagen na contact (achteraf) besmet persoon.
Dus ik wil voor hem bellen, maar kan dat? Heb uiteraard bsn nummer etc.

Ja dat mag gewoon (mijn vriendin werkt bij die lijn)

1 like

Mijn moeder heeft vanochtend een sneltest gedaan want ze wilt vanavond eten met mijn broertje.
Uitslag is negatief maar door het verhaal hier boven ben ik er dus totaal niet gerust op :frowning:

Ze heeft koorts en een snotneus.

Naja ik hoop maar het beste.

Ik bedoel dit echt niet lullig naar jou toe ofzo maar dit snap ik niet. Iedereen met klachten maar negatief (ook al is t met een gewone test) is en dan toch op bezoek? Je hebt dan wel geen corona maar als je andere aansteekt moeten die volgende week ook testen en quarantaine enzo. Las t bij iemand anders ook en snap t niet.

21 likes

Ja hier verbaas ik me ook heeeel erg over! Met klachten mag je gewoon niet naar buiten. Al sinds maart… niet naar jou persoonlijk natuurlijk Roxy want je bent je moeder niet, maar erg vreemd hoe mensen hier mee omgaan?

Sowieso koorts, zou indd ook zeker een extra reden zijn.

2 likes

Ja snap dit ook niet…
Ze houdt wel afstand van mijn broertje enzo maar alsnog.
Ik begrijp je helemaal.

Waarschijnlijk als mijn broertje het ook krijgt gaat hij niet testen want hij heeft het van mijn moeder en die is negatief.:woman_facepalming:

1 like

Maar dit is niet zo? Als je door de GGD negatief getest bent mag je met klachten gewoon naar buiten. Als de klachten verergeren/veranderen moet je je opnieuw laten testen.

2 likes

Huh?

Staat toch al sinds maart in de basisregels, of interpreteer ik die nou zo anders

• staat ook in die posters geloof ik

Sinds deze hele pandemie begrijp ik opeens mijn wiskundeleraar die zei dat je wiskunde altijd nodig gaat hebben in je leven haha. Soms duizelen al die cijfers me echt, groeipercentages, gemiddelden, al die grafieken…

2 likes