Hè wat klote. Hoe voel je je? Hopelijk heb je het niet zo erg en blijft het zoals voor de meeste mensen bij wat milde klachten.
Misschien kun je online wat dingen vinden om je dochter te vermaken? Je zult niet de eerste zijn in in’n quarantaine met een druk kind.
Veel succes en ik hoop dat alles meevalt
Prima eigenlijk, alleen wat keelpijn en een verstopte neus en af en toe koppijn maar heb ik vaker. Daarom dacht ik dat het niks was.
Ze is pas 2 en ze zit al teveel voor de tv. Mss dat ik dr kan uitlaten op t balkon
Gelukkig lijkt het mee te vallen. Misschien kun je leuke dansfilmpjes opzetten. Maar wel klote in deze situatie dat je geen tuin hebt. Scheelt wel weer dat je vriend ook thuis is heeft hij nu helemaal geen inkomen?
Ja, ik ga maar wat verzinnen voor haar… Nee, dat is wel ontzettend balen. Maar hij heeft pas vanaf t nieuwe jaar t weer echt druk dus dat zou goed uitkomen. En hij proeft sinds gister ook minder en heeft een verstopte neus, dus de kans dat hij het ook heeft, is wel aanwezig.
Ik ben vooral erg moe, mijn neusverkoudheid is al een stuk minder. Ik had ook heel veel hoofdpijn en spierpijn in mijn kaken, maar dat is ook minder geworden. Toen de ggd gister belde zei die mevrouw dat ik als het zo door gaat en ik maandag geen klachten meer heb, ik weer naar buiten mag. Nou ik hoop het echt, want ik vind het echt drie keer niks om zolang thuis te zitten
Wat bedoelt ze dan met DES was het ook zo? DES werd echt gepromoot bij zwangeren. Dat het geweldig zou zijn etc.DES was een chemische goedje wat vrouwen dagelijks slikte. Helaas tot ver in de derde generatie nog problemen.
Corona vaccin is een klein gedeelte van het genetisch materiaal van het virus wat je ingespoten krijgt zodat je immuunsysteem geheugencellen kan aanmaken. Werking ligt totaal anders. Kijk eens naar het uitleg van @Ovenschaal ergens bovenaan in dit topic staat een link.
In de bovenste post kun je terug naar caronatopic nummer 7, en dan daar weer de beginpost van is van die langetermijngevolgen.
Misschien kunnen de @moderators de beginpost van caronatopic 7 ook de beginpost van caronatopic 8 maken? Dan kan iedereen het weer makkelijk vinden.
Ik denk dat het lastig is om een bron te vinden die over allebei spreekt, omdat het eigenlijk totaal onvergelijkbare dingen zijn en er geen reden is om te verwachten dat ze een soortgelijk effect zouden hebben. Ik kan dat wel proberen uit te leggen.
DES was een kunstmatig vrouwelijk hormoon. Hormonen zijn de signaalstoffen van je lichaam, die op allerlei verschillende plekken kunnen binden aan cellen en daar dus effecten kunnen hebben. Deze stof kon daardoor ook de foetus in de baarmoeder bereiken en daar effect op hebben, wat voor allerlei nare gevolgen heeft gezorgd.
De huidige coronavaccins zijn kleine vetbolletjes met een stukje RNA er in. Deze zijn zo gemaakt dat ze een groepje spiercellen in gaan rond de plek van vaccinatie, zodat deze eiwitten maken waar je immuunsysteem een reactie op kan hebben. Het is niet genoeg om ook nog naar allerlei andere plekken in je lichaam te kunnen reizen. Zoals @Broodrooster ook zegt: dit vaccin krijg je twee keer, met een kleine dosis, tegenover DES wat vrouwen ook nog dagelijks slikte. Je immuunsysteem gaat natuurlijk wel reageren, maar dat is een normale immuunreactie zoals je ook op een verkoudheid zou hebben, maar dan zonder gevaarlijke ziekteverwekker en zorgt dus ook niet voor problemen.
Ook heeft de wetenschap echt wel geleerd van de situatie rond DES en zijn ze voorzichtiger met zwangere vrouwen en begrijpen we nu meer van welke stoffen ongeboren baby’s wel of niet kunnen schaden dan in de jaren 50. Verder zie ik dat het DES-centrum bijvoorbeeld ten tijden van de HPV-vaccinatie zich wel voor de vaccinatie uitgesproken hebben. Zij zijn het kenniscentrum op gebied van DES en lijken dus ook geen link te zien tussen DES en vaccinaties.
Hmm ik overweeg om mij aan te melden om de vaccinaties toe te dienen. Eerst maar eens vragen hoeveel uur het minimaal moet zijn, dat zetten ze dan weer nergens erbij
Met kerst gaan mijn zus en ik naar mijn ouders + broertje. Dan hebben ze dus 2 man op bezoek en dat mag. Zegt mijn moeder ineens dat we misschien naar mijn zus gaan en ik vind dat helemaal kut, want dan heeft mijn zus 4 man op bezoek en dat mag niet. We zijn dan wel met exact dezelfde mensen, maar toch. En ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Voel me dan echt een tokkie hoor als we daar met 4 man voor de deur staan midden in een woonwijk
Denk dat niemand daarvan opkijkt hoor, volgens mij gaan veel mensen het met teveel mensen vieren. Belangrijkste vraag is: wil je zelf (extra) risico lopen?
Los van wat ‘mag’.
Ik zou zeggen dat je naar het grootste huis wilt, meeste kans op afstand en goede ventilatie.
Ik twijfel ook! Meer omdat Utrecht ook best ver is, maar ik wil er eigenlijk wel aan meedoen. Maar dan zit ik inderdaad ook met de uren
Het is minimaal 24 uur per week. De periode gaat van januari t/m september waarin je minimaal 3 maanden beschikbaar moet zijn.
Ik vind het erg veel en niet uitnodigend. Dit kan ik niet toezeggen naast mijn baan.
Jaaaa ik ben zo blij als dit echt gaat gebeuren! Ik baalde dat wij telkens net naast de pot pissen. Het zou echt top zijn als we toch bij de eerste ronde zitten al!
M’n zus heeft wel de grootste woonkamer haha
@ClaireCharlotte ja wil wel graag mijn familie zien en wil met kerst echt niet alleen zitten. En we zitten verder allemaal thuis en zien verder niemand, dus dat zou goed moeten komen
Ahh nee voor mij is dit ook niet echt haalbaar tenzij ik mijn bijbaan opzeg. Jammer!
@Vivre Ohh ik hoop dat dat hier ook komt, lijkt me opzicht wel een fijne optie tov die staaf in je neus. Eigenlijk jammer dat het hier niet al was, ik denk dat veel mensen sneller zo’n test zouden doen zo vlak voor de kerst ipv naar de teststraat. Vooral als je geen klachten hebt maar toch een beetje zekerheid wilt.
Ben echt veel te dwangmatig de uitslag aan 't checken. Wil weten of er vanavond voor me gekookt word. Ipv eten gedumpt bij de voordeur
Ik ben net gebeld voor het bron- en contactonderzoek. Dacht dat ze dat niet meer deden. Begin nu wel wat last van mijn longen te krijgen, maar mss dat het van de stress/paniek komt.
Maar hier staat toch helemaal niet dat de lockdown waarschijnlijk verlengd gaat worden? Of ik interpreteer het anders. Dit artikel gaf mij niet meteen aanleiding tot paniek.
Beterschap @Ohappyday! En de rest ook, volgens mij zijn er best veel positief geteste FF’ers de laatste tijd. Hopelijk herstellen jullie allemaal snel.