Die laatste heb ik inderdaad gelezen maar gaf mij niet direct paniek. Maar goed. Ik ga dit topic weer even wat meer overslaan want dit doet mij meer kwaad dan goed merk ik.
Ik ben vorige week positief getest en ben nu 22 weken zwanger. Werk in het basisonderwijs en bij mijn stichting is de afspraak dat je met 28 weken vervangende werkzaamheden moet doen, omdat je de 1,5 meter niet kan garanderen. Nu wilde mijn leidinggevende dat al proberen te omzeilen want er is nog geen vervanger, maar dat vond ik geen optie. Ik wilde sowieso liever thuis vervangende werkzaamheden gaan doen zodat ik niet met de trein hoef te reizen, en haar respons was dat ik dan maar of een auto moest kopen, of naar de bedrijfsarts moest.
Nu vraag ik me af: heb ik nog een poot om op te staan nu ik het al heb gehad? Ik ben niet gerust op geen herbesmetting, maar de cijfers lijken te zeggen dat die kans heel klein is. Maar ik ben wel in de school besmet, waarschijnlijk door kinderen want collega’s heb ik alleen op verre afstand gezien. En er zijn door mijn leidinggevende dingen rondom corona verzwegen wat mijn vertrouwen alleen maar kleiner maakt
Hmm, eerlijk gezegd de kans op herbesmettingen zijn ontzettend laag. Grens van 28 weken bij zwangeren is zo gekozen, omdat je bij een eventuele ernstig beloop van Corona je buik nog niet enorm in de weg zit mbt je ademhaling. Ik snap je angst wel hoor, daarom lijkt het mij al verstandig om de mening van de bedrijfsarts aan te horen.
Natuurlijk heb je een poot om op te staan! De maatregelen gelden voor iedereen, ongeacht of je het gehad hebt. Je zou voor de zekerheid nog contact op kunnen nemen met degenen die de regels gemaakt hebben wat betreft jouw werkveld, dan heb je bevestiging.
Er zijn geloof ik nergens op de wereld uitzonderingen voor mensen die het gehad hebben, want dat is moeilijk te realiseren. Je kan niet zomaar bloedtesten gaan afnemen van iedereen en dan een zwart/wit cutoff nemen van een nog onbekend antistofniveau (wat ook niet alles zegt) en dan ‘ok jij hoeft niet en jij wel’.
Edit: ik heb het hier niet over herbesmettingen, dat gebeurt idd echt heel zelden dus daar geen zorgen over maken!
Denk dat het nadeel is dat thuiswerken geen recht is, zo heb ik dat gelezen op de meeste nieuws sites.
Weten jullie tot hoe laat je een testuitslag kunt verwachten? Is dat bijv tot 22.00 ‘s avonds of is dat geautomatiseerd de nacht ook door?
Nee kan ook later
Zou je nu in theorie ook niet herbesmet kunnen raken met de nieuwe mutaties die nu rondgaan? Of ben je daar dan ook al immuun tegen? Geen idee of daar al info over is trouwens
Ik heb de neiging om alles omtrent kerst toch te cancellen. Ik ben 33 weken zwanger en mijn man en ik doen echt voorzichtig maar ik vind het naïef van mezelf om te denken dat ik het daardoor niet kan krijgen. Morgenavond zouden we naar mijn schoonouders en zondag komen mijn ouders eten. En ik vind het zo’n tweestrijd. Ik weet dat mijn ouders en schoonouders beide heel voorzichtig zijn, maar vind het echt naïef om te denken dat het helemaal geen risico heeft. Aan de andere kant heb ik psychisch erg last van deze lockdown (heb een angststoornis) en weet ik dat minimaal sociaal contact mij soms heel goed doet. Maar ik weet nu gewoon niet wat goed is om te doen en zit in zo’n tweestrijd. Mijn man wil het niet afzeggen (Hij vindt dat niet kunnen op het laatste moment…) en hem alleen laten gaan heeft ook weinig nut wat veiligheid betreft.
Wat lastig zeg! Ik werk ook in het basisonderwijs en heb hierover ook contact gehad met de bedrijfsarts.
Ik ben na de kerstvakantie 28 weken zwanger en ga dan niet meer voor de klas.
En ook ik heb dus al corona gehad.
Ik ga wel 1 op 1 met kinderen toetsen afnemen op anderhalve meter en met een scherm er tussen. (De avi en dmts)
Mijn leidinggevende is gelukkig heel coulant hierin, ze zei: we gaan er alles aan doen zodat je veilig je werk kunt doen, je mag ook een mondkapje op, ze heeft extra spatschermen besteld en naja noem maar op.
Als ik alleen maar thuis had willen werken had dat ook gemogen.
Wat vervelend dat jouw leidinggevende daar anders over denkt. Je zou zeker contact op kunnen nemen met de bedrijfsarts, het lijkt me dat je gezondheid voorgaat.
Het feit dat jouw leidinggevende nog niemand heeft geregeld is natuurlijk niet jouw probleem want deze regeling is al heel lang bekend. Ik snap dat het lastig is, maar het mag niet ‘jouw’ probleem worden wanneer zij niet iemand kunnen vinden.
Ik ben waarschijnlijk ook door een kind uit mijn klas besmet geraakt, want ik hield verder ook van iedereen afstand.
Ik vind het trouwens ook heel raar dat jouw leidinggevende het advies van de gehele stichting in de wind slaat. Scholen horen dat toch gewoon op te volgen, ook al zie je als directeur zijnde dingen soms anders.
Misschien echt veel afstand houden en goed ventileren? Maar als je je er niet prettig bij voelt moet je t niet doen denk ik. Misschien iets anders (buiten) verzinnen om zo het sociale aspect wel te hebben?
Nee dat denk ik niet nee. Het is een beetje alsof iemand haar haar een tintje anders heeft geverfd ofzo. Ziet er ietsje anders uit, maar je herkent haar nog wel.
Even een vraagje. 2 weken geleden getest met veel hoesten. Negatieve uitslag. Nu sinds gisteren licht verkouden. Wil dus weer gaan testen. Maar heb een 2 jarig kind waar ik morgen geen opvang voor heb. Kan het nergens online vinden en telefoonnummer is al gesloten. Kun/mag je je kind meenemen? Vorige keer stond ik binnen 2 minuten weer buiten, maar voel me er niet goed bij hem in de auto te laten zitten. Helaas geen drive through hier in de buurt, anders had ik dat uiteraard gedaan.
Woehoeeee tijdens de vergadering vanmiddag werd er gesproken over de vaccinaties en dat we binnenkort hier een uitnodiging voor krijgen. De organisatie benoemd ook steeds “vaccineren doen we voor elkaar”. Toen dat tijdens de vergadering gezegd werd zei een collega dat ze het voor een andere collega deed. Die eerste collega wil eigenlijk liever geen vaccinatie en die andere collega heeft een kindje met down en is steeds heel bang dat ze het mee naar huis neemt. Vond het toch een mooi moment Hoop dat iedereen in het team hem gaat nemen.
Dit vind ik toch echt totaal iets anders dan de lockdown wordt waarschijnlijk verlengd. Het is een speculatie over een hypothetisch scenario door iemand die geen besluiten neemt over de maatregelen.
Oke fijn dat dit besluit nu is genomen, maar dit had toch al maanden geleden moeten gebeuren? In de zomer was dit al verplicht in andere vakantielanden in Europa. Het is ook een maatregel die niet bijzonder ingrijpend of duur is vergeleken met een lockdown. Ik begrijp dit niet
Mijn vriend deelt die mening niet, die vind mijn beeldspraak soms te absurd/te ver doorgedacht haha. Dus ik vind dit een erg leuk compliment!
Kan iemand me taggen of linken naar een bericht van @Ovenschaal over de vaccinaties? En dan het bijzonder over de langetermijngevolgen? Ik ben trouwens zo verbaasd dat ze in Rusland al tijden aan het vaccineren zijn, daar heb ik helemaal niks over gehoord
Jongens, ik ben in paniek. Ik ben dus positief en echt oprecht geen idee hoe dat kan… kut zooi . Ik ben bang. 30 weken zwanger… komende periode thuis met dochter die echt uitgelaten moet worden en vriend die dus komende weken niet werken kan… hopelijk blijft t hierbij. We kunnen niet apart leven ivm de ruimte dus grote kans dat mn vriend t ook krijgt