Caronatopic #8

Wel interessant dat ze dat allemaal delen, ik dacht dat ze het in NL vooral veel geheim hielden uit angst voor aanslagen of sabotage ofzo? Zijn er bij jullie echt zoveel minder radicale viruswappies dan hier?

Ja dankjewel! Ik sluit me op😂

Wat een engelengeduld!

@Merrow toen ik snotterig was moest ik eerst mn neus snuiten en werd het eerste stokje met een snottebel weggegooid. Ze willen echt beter materiaal hebben.

Ja zeker wel minder. Tuurlijk zijn er ook wel mensen met twijfels maar minder wappies.

Heb mijn hypothese even gecheckt bij de commentsectie van een Deens nieuwsartikel over het vaccin op Facebook. Significant minder complotten en meer positieve reacties. Al is het niet volledig afwezig.

Denemarken is maar klein, hier is meer sociale controle en wat meer respect oid naar de regering, wat traditioneler. En minder die Nederlandse grote mond, haha. Vermoed dat de openheid van de regering ook wel helpt qua vertrouwen enzo. De overheid en RIVM bazen zijn ook vooral super blij in de persconferenties enzo, volgens mij leeft het hier helemaal niet zo (corona wel, maar niet die ~tegenbeweging~).

5 likes

Ik kan er dus echt niet bij dat mensen die roken, waarvan echt 100% bewezen en duidelijk is dat het slecht voor je is, nu dan bang zijn om een vaccin te nemen. Maargoed mss weinig inlevingsvermogen van mijn kant want ik kan echt niet wachten tot het vaccineren gaat beginnen.

7 likes

Mijn allergrootste conclusie na dit jaar is dat Nederlanders echt af en toe een verschrikkelijk volk zijn. Onder het mom “lekker nuchter en eigenwijs”. :nauseated_face:

12 likes

Ik ben een beetje bang dat, als er steeds meer besmettelijkere varianten komen, we niet uit een lockdown komen totdat er voldoende ingeënt is. Dat duurt dus dan nog maaaanden… wordt er een beetje moedeloos van.

en ik ben echt bang dat ik toch positief ga testen, terwijl t niks veranderd aan hoe ik me voel oid en ik echt niet weet hoe. Hoop zo dat de uitslag echt binnen 24 u er is, maar dat zou mazzel zijn denk ik

Waarom verliezen die mensen de dag na kerst hun uitkering? Weet iemand dat?

Ik denk dat Trump hoger inzet, omdat hij toch niet met die gevolgen van die 2000€ zit. Maar miss kijk ik er te negatief tegenaan.

1 like

Da’s de einddatum van het eerste steunpakket

1 like

Oh serieus! Zo klein! Eigenlijk dus een beetje zoals dat je met een verrekijker vanaf de maan ook geen mensen kan zien. Wij zijn ook net virussen.
En een kapotte mens ziet er ook wel anders uit dan een levende ja

1 like

Je bedoelt ~kritisch~

1 like

Ja precies!

Dit is elektron microscopie en een plaatje van corona in menselijke cellen. De zwarte pijlen wijzen naar coronavirus deeltjes die in een menselijke cel zitten.

afbeelding

Bron https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)32079-1/fulltext

Je kan zulke plaatjes ook inkleuren en dan krijg je dit:

Bron en credit NIAID’s Rocky Mountain Laboratories (RML) in Hamilton, Montana. Credit: NIAID

10 likes

Ik dacht lekker, relaxt een lang weekend in… en dan kijk je op NOS. Wat een KUTnieuws vandaag allemaal. Het ziet ernaar uit dat de lockdown verlengd gaat worden en wie weet voor hoe lang.

En ik kan er gewoon ECHT niet bij dat die kerken godverdomme nog open zijn in een volledige lockdown!!!

(ik had hier overigens nog veel meer uitroeptekens, maar het forum houdt blijkbaar niet van schreeuwerige mensen en heeft een limiet op het max aantal uitroeptekens wat je mag gebruiken)

9 likes

Hoe kom je er bij dat de lockdown verlengt gaat worden? Je kan er nu nog niets van zeggen…

Het is inderdaad nog te vroeg om iets te zeggen, maar de lockdown lijkt nog geen effect te hebben. Daarnaast is er het nieuwe variant wat veel besmettelijker lijkt te zijn, en dan heb je ook nog de aankomende feestdagen waar mensen massaal bij elkaar op bezoek gaan.

Iedereen beweert wel dat ze dan afstand houden, maar 1 denk ik dat dat in >90% niet gebeurt en niet mogelijk is, en daarnaast zelfs als zou je afstand houden, als je te lange tijd met elkaar in een binnenruimte zit maakt die afstand ook weinig meer uit. Ik vind het ook vooral erg zorgwekkend dat zo voor de feestdagen het aantal besmettingen nog niet onder controle is, en kerst wordt natuurlijk wel een mega verspreider van het virus.

De strenge lockdown is net een week bezig? We moeten nog ruim 3 weken dat kun je toch helemaal niet zo stellen. Vind je bericht een hoog paniekgehalte hebben

28 likes

Tranquilo ik hou echt niet van dit soort paniekerige berichten.

36 likes

Ja, ik snap wat je zegt. Ik denk wel dat ze er rekening mee gehouden hebben gezien het feit dat er 12 januari weer gekeken wordt en je dan echt wel moet zien wat er in de periode van kerst en oud en nieuw gebeurd. We zullen het zien

Sorry voor de paniek, als jullie willen dat ik het verwijder dan doe ik dat. Maar werd echt weer een beetje moedeloos en verdrietig van de hele situatie en het einde lijkt nog zo ver in zicht.

I feel you girl, al deze gedachten zijn vandaag ook door mijn hoofd getrokken…