Godallemachtig.
Bedankt voor je lange antwoord! Zo fijn dat op dit forum er altijd wel iemand is die je serieus kan antwoorden op gedachtenspinsels Ik snap het nu beter en blijf m’n snottebellen maar lekker veilig met papieren zakdoekjes weggooien hahah
Had ook geen idee hoe jullie omgaan met die verschillende influenzas. Dacht die gewoon allemaal bij elkaar leggen en die met corona dan apart. Wat een werk
Het gaat om leven en dood van je 95% bejaarde gemeente ja. En als jij medeverantwoordelijk bent voor de dood van een significant deel daarvan kun je je afvragen of je het eeuwige leven zult krijgen van gOd DiE oOk ReChTeN hEeFt
Pfff I can’t
Dan zeg ik nu wat de gemiddelde klant tegen mij zegt: ‘dat staat niet letterlijk in de wet, dus dan is het niet zo!!!’
Jesus take the wheel…
Voor je het weet kom je straks als millennial wel makkelijker aan een (huur)huis in de bible belt.
Virussen kun je niet zien dmv een gewone microscoop. Daar is het veel te klein voor. Om virus te bekijken heb je een (hele dure) electron microscoop voor nodig.
Intact virus ziet er inderdaad anders uit dan kapot virus, net zoals een hele appel er anders uit ziet dan een kapotte appel bijvoorbeeld.
Interessant artikel dat Trump iedereen 2k steun wil geven in deze coronatijd maar zijn achterban daar niet achter staat en liever ziet dat iedereen eenmalig 600 euro krijgt en werklozen 300 p.w.
Echt bizar dit. Als ze zo door gaan gaat het nog rustiger worden in de kerken…
Wat heb je nou aan eenmalig 600 euro? Je hebt of veel meer nodig, of je hebt het helemaal niet nodig.
Ik heb het al 10x gelezen maar begrijp het gewoon ook niet? Zeker het tweede argument, wat bedoelt hij hier nou mee? Is dit een verkapte “als we dood gaan is dat omdat God Het Wil”?
Iedereen een PSP5 en wat spelen om de winter door te komen. Ik zou het niet weten.
Ja inderdaad, dit is eerder een werkbonus ofzo, een leuk extraatje
Lees wel even het hele bericht RIVM noemt als redenen dat het om grote gezinnen gaat en mensen die vaak binnen de gemeenschap bij hetzelfde bedrijf werken. Kerken worden niet genoemd (al vermoed ik dat dat wel een van de redenen is)
Ik ben blij dat onze kerk gelukkig de maatregelen volgt. Het publiek dat nu live bij de diensten is, zijn alleen degenen die de dienst mogelijk maken. Toen in de zomer wel weer mensen in de kerk waren mocht er ook niet gezongen worden.
Ik snap echt niet dat er kerken zijn die het nodig vinden om hun eigen regels te maken.
In de UK spreken ze nu weer van een nieuwe nog besmettelijkere mutatie. Iemand met verstand die weet wat dat nou betekent in de praktijk? En hoezo is ie besmettelijker, wat maakt m besmettelijker? Meer van die spikes ofzo? Ik snap sowieso niet hoe een virus werkt eigenlijk bedenk ik me nu.
T klinkt echt als het einde van de mensheid.
Nou we hebben al een vaccin gelukkig dus dat laatste zal wel meevallen. Ervan uitgaand dat dat werkbaar blijft zoals op de vorige mutatie.
In de praktijk betekent het dat het virus zich dus sneller zal verspreiden en het moeilijker is om de besmettingen te laten dalen. De rest weet ik niet
Ahh shit, horen net dat mijn schoonmoeder Corona heeft. Ze was gaan testen naar aanleiding van een besmette collega en ze heeft gelukkig geen klachten.
Maar ze heeft wel mijn vriend nog gezien, waar ik mee samenwoon. Dus nu moet hij in quarantaine tot hij kan testen i.v.m. de 5 dagen.
Deze zaterdag tussen 8-12 in de ochtend komen de eerste vrachtwagens met vaccins aan in Denemarken. Zondag 09.00 worden de eerste mensen gevaccineerd (bewoners en personeel verpleeghuizen/bejaardentehuizen)
(Ze delen trouwens een gedetailleerde planning hier haha, hoe laat vertrekken de vrachtwagens vanuit België en hoe laat komen ze aan etc, heel cute)
Veel virussen (waaronder dit coronavirus) hebben moleculen op hun oppervlakte (in dit geval de spike-eiwitten) die binden aan een molecuul van menselijke cellen (in het geval van corona de ACE2-receptor). Receptoren zijn een soort sloten die alleen met een specifieke sleutel opengemaakt kunnen worden, en virussen doen eigenlijk zo’n sleutel na om er misbruik van te maken. Als het coronavirus aan dat slot bindt, fuseert het membraan (de wand) van de cel met dat van het virus, waardoor het virus in de cel terechtkomt. Een mogelijkheid is dat de nieuwe mutatie (dus die waardoor dit weekend de UK op slot ging, van een nog nieuwere weet ik zelf niets) makkelijker aan het slot kan binden, en dus daardoor makkelijker en sneller cellen kan infecteren. Het precieze mechanisme hiervan wordt nu nog onderzocht in het lab, de hypothese dat het besmettelijker is berust vooralsnog nog op berekeningen van het aantal mensen wat door deze variant besmet wordt.
Is dit een beetje duidelijk? Merk dat ik dit lastig uit te leggen vind haha