Caronatopic #8

En @Baron Dat je afstand moet houden van diegene voor je had ik niet meegenomen in m’n reactie omdat het me logisch leek dat je dat doet.
Door voor je kar te gaan staan heb je invloed op de afstanden met zowel de persoon voor je als achter je en dat vind ik zelf heel fijn. Mensen die anderen in de nek gaan staan hijgen verdienen een klap met een mandje

3 likes

Dit is wel een grap maar iedereen gelooft dat hij het echt meent. Dat kun je op zijn twitter zelf zien aan zijn retweets etc. Ook deelde hij dit in een retweet:

Oh sorry ik ben spuit 11 zie ik

Net weer getest, de test lukte niet in1 neusgat? Hij dacht doordat het verstopt zat, dus moest daarna nog in de ander. Ik kreeg trouwens van de GGD mensen ook de tip om wenkbrauwen op te trekken en het hielp! :blush:

Nu.nl melding: 10.447 positieve tests, ruim onder gemiddeld :joy: nee echt positief nieuws hoor

3 likes

Ligt het aan mij of worden de corona cijfers later bekend gemaakt? Ik vind het wel spannend met dit gemuteerde virus welke 70% besmettelijker is en ik kan het steeds lastiger en pas laat vinden?

Oh nevermind haha

Haha ik denk dat iedereen desperate op zoek is naar iets positiefs, dus ook de nu.nl redactie. Maar wel mooi dat het onder het gemiddelde is en nu lekker blijven dalen plz

Net weer een test gehad. Hopelijk is hij negatief!

De laatste tijd was t inderdaad rond 14.30. Afgelopen week (?) Om 15.30

1 like

Ik moest ook in beide. Oh we gaan even de ander proberen. Had echt 't gevoel of ik een bloedneus ging krijgen

Het gaat hier in Twente weer helemaal verkeerd met de Corona besmettingen :persevere:

1 like

Een daling is een daling, ook al blijft t veel :yum:

Het ging bij mij in die andere wel echt veel dieper dus hij had wel gelijk :joy:
Maar het deed wel pijn idd.

Ik heb echt teveel tijd vandaag. En snot.
Bij het testen neem dus aan dat ze zo diep je neus in gaan om actief virus te vinden. Maar stel nou dat ze een snottebel gaan testen. Kunnen ze daarin dan oud virus vinden en ook virus dat je wel hebt ingeademd maar je neus netjes uit de lucht gefilterd heeft? En ziet dat oude en nieuwe virus er dan verschillend uit als je het zou uitvergroten onder een microscoop (de ene overduidelijk levend en de ander stuk en dood ofzo)?
Kan je door je eigen snottebel te eten jezelf eigenlijk besmetten? En kan je verkouden zijn door verkoudheidsvirus én coronavirus tegelijkertijd hebben?

1 like

Hahahaha

Ik ben nu ook heel nieuwsgierig geworden.

Blehhh
Testen ze elke test ook op mutaties dan eigenlijk? Of hoe komt dit aan het licht

Als er virus in je snottebel zit, zit het op je neusslijmvlies (de hele binnenkant van je neus is slijmvlies) en door dat slijmvlies kan het virus je lichaam in. Dan ben je dus besmet en gaat het virus zich in jou vermenigvuldigen, daar word je (meer of minder) ziek van, en met die virusdeeltjes in je neus kun je al niezend dan ook weer een ander besmetten.
Oud of dood of heel weinig virus vinden kan ook, dan is het moeilijker te vinden (en moet je de cyclus van de PCR-test waarbij je het virus-DNA vermenigvuldigt vaker laten draaien om voldoende DNA te maken om op te pikken met de test), en afhankelijk van hoe hoog dat cyclus-getal dan is bepaal je of iemand wel of niet besmettelijk is. Als iemand al vreselijk ziek is geweest, en nu nog net een beetje positief test met een heel hoog cyclus-getal, kun je zeggen ‘die is niet meer besmettelijk, we hebben alleen een beetje oud/dood virus gevonden bij de test’. Als iemand (nog) helemaal geen klachten heeft, weet je niet of er weinig virus is omdat het nog aan het opbouwen is, of omdat het al weer weg is, dan is die beslissing dus moeilijker.

Of het er anders uitziet weet ik eigenlijk niet, het is dus met een PCR-test moeilijker te vinden, en voor onderzoek doen ze wel eens een ‘viruskweek’, dan wil zo’n dood virus niet groeien/vermenigvuldigen in het lab en een springlevend superactief virus wel. Maar dat is niet iets wat je bij patiënten doet, het is moeilijk, duur, tijdrovend en niet altijd betrouwbaar.

Als je virus in je snottebel hebt, ben je dus al besmet. Je kan wel jezelf besmetten door de snottebel van je buurman op te eten (gatver :P). Er is wel een theorie dat je, als je al ziek bent, zieker wordt/blijft als je steeds opnieuw virusdeeltjes binnenkrijgt, dus dat het zinnig is om goed te ventileren en goed je handen te wassen etc. om te zorgen dat je niet steeds weer je eigen virus opnieuw bij jezelf naar binnen brengt. Maar of dat helemaal wetenschappelijk onderbouwd is weet ik niet.

Dat kan waarschijnlijk wel (ik heb er geen bronnen over paraat). In het griepseizoen zien we ook patiënten die opgenomen worden met zowel influenza A als influenza B (heel lastig, want die moeten dan helemaal apart in quarantaine, in plaats van op een zaaltje met alle andere influenza A of B).

8 likes

Churches gonna church

46 likes

Wow hier heb ik nooit bij stil gestaan, dat de verschillende influenza apart moeten… logisch wel eigenlijk maar wat een gedoe joh

1 like

Meestal komt het redelijk gespreid, eerst een golf A en later dan nog een golfje B, of andersom, dus het valt mee hoe veel problemen dat in de praktijk geeft.
Als de griep dit jaar wel echt gaat toeslaan (vorig jaar werd de epidemie de kop ingedrukt door alle coronamaatregelen, als je geen handjes geeft en netjes op afstand blijft draag je ook geen griep meer aan elkaar over) dan wordt dat natuurlijk een gigantisch probleem, corona-zaaltjes, influenza A-zaaltjes, influenza B-zaaltjes, en dan kun je nog alle combinaties daartussen hebben.

2 likes

Ja maar God heeft ook rechten!!!

13 likes