Caronatopic #7 (Deel 1)

Wat de coronafuck is een ademexpert?

27 likes

Pff van die mensen die net doen of een mondkapje dragen gelijk staat aan een prop kranten in iemands mond stoppen.
Aanstellers

11 likes

Er komen helemaal niet veel besmettingsclusters vanuit contactberoepen.

Dat van samenscholen terugbrengen vind ik ook nergens op slaan. Als ik in mijn dorp kijk is de grootste drukte toch echt plekken als de Action. Verder zijn er grote groepen jongeren vaak bij elkaar, onder de 18. Ik zie niet in hoe deze maatregelen zouden moeten gaan helpen.

Lijkt mij slimmer om eerst eens de huidige maatregelen te gaan handhaven, inclusief hoeveel personen er in een winkel mogen zijn. En daarnaast thuiswerken echt te verplichten (voor zover dat kan).

Bij sportverenigingen zijn helaas veel clusters, dus denk wel dat die dichtgaan en dat is dan ook terecht. Wel jammer, op veel plekken wordt dit gewoon goed georganiseerd en is voor veel mensen belangrijk. Zouden aerosolen dan hier toch de boosdoener zijn? Of houden mensen zich daar toch niet helemaal lekker aan de maatregelen?

Dankjewel, helder!! En idd dat laatste argument vind ik wel een hele sterke ook!!

@grace maar echt he :sob::sob::sob: dat is ook gewoon het rotte met internet, google het en je vindt medestanders die jouw uitspraken onderstrepen.

2 likes

Nou nou, wel meer dan dat hè, het komt vanuit het diepste Voelen!!!

7 likes

Staat er op zo’n dit is mijn zorg plaatje “waarom is een covid patiënt belangrijker dan mij”
:persevere: Leer Nederlands ofzo

6 likes

Wel met hoofdletter hè, Ademexpert.

Binnen mijn beroepsgroep (logopedie) is er ook veel boosheid / frustratie over zulke uitspraken en de zelfbenoemde experts.

1 like

Zijn er al posts vanuit die campagne dan? Ik zie alleen anti-posts bij de hashtag…

1 like

Ik vind nu wel deze:

https://www.instagram.com/p/CHFqKr0J2PG/?igshid=62qlu81d9l6p

Nog een:
https://www.instagram.com/p/CHFn94ypiFt/?igshid=207fh67a4wuj

Als je nu naar de hastag zoekt en op meest recent klikt, vindt je meer van dit soort plaatjes. Mijn project van vandaag wordt alles liken :open_hands:

Ik maakte rond 12 uur de fout om even boodschappen te gaan halen. Ik was op dat moment al buiten en ik vind het in deze tijd nogal onnodig om dan later op de dag naar buiten te gaan. Opzich was de AH rustig tot er een groep middelbare scholieren zonder mondkapjes naar binnen kwam.

Eerst werd ik bij het brood al omsingelt. Daarna stond ik bij de kaas en stond er weer 1 in mijn nek te hijgen. Ik vroeg netjes of hij afstand kon houden. Je moet niet zo hysterisch doen mevrouwtje. Eehm pardon? Ik dacht weet je laat maar ik snel nog wat spullen gepakt kwam ik ze weer bij de kassa tegen. Ze hoorde achter mij te staan maar zij stonden een soort van om mij heen 1 zelfs naast mij.
Ik vroeg weer kunnen jullie afstand houden? En ik kreeg weer een grote mond terug. De mevrouw achter de kassa zag het en heeft gelijk security geroepen en iedereen die niks had moest gelijk de AH verlaten en de security is daarna bij de rest gaan staan om ze op afstand te houden.

Echt applaus voor de AH. Al hoewel ze het bij de deur al beter kunnen hanteren door er minder tegelijk naar binnen te laten.

Tldr; middelbare scholieren in de AH maar netjes opgelost door de medewerker en security

28 likes

Ben het hele zooitje aan het reporten voor false information.

8 likes

Hahaha ja want zonder die mondkapjes zijn we in Nederland echt het toonbeeld van vriendelijkheid en een glimlach.

28 likes

Ja wist je niet dat je zo’n mondkapje 24-7 moet dragen en je kinderen je dus nooit meer zien lachen :roll_eyes:

6 likes

Pff, wat de fack is er toch mis met mensen.
Ik hoop dat mijn (nog niet bestaande) kinderen kunnen opgroeien met een opa en oma, net als zijn/haar klasgenoten.
Echt, hoe kunnen zoveel mensen hun verstand verliezen

4 likes

Ja dit. Stel mauwkutten.
Ik merk dat m’n bullshit grens heel erg bereikt is

4 likes

Deze sjw heeft er al 1 gedeeld hoor!!! Bam!

@fissa hahaha ik ben de eerste! Edit oh hij is alweer weg :joy:

4 likes

Pfoeh! Net gebeld en heb gelukkig geen corona. Was wel bang, omdat ze eerst allerlei vragen stelde.
Al vind ik het niet erg om nog een keer door die knappe jongen getest te worden :flushed:

15 likes

Ook echt die reacties van “vrouwenvoorvrijheid” (waar dit initiatief vandaan komt).

“De zorgmedewerkers in ons team delen die mening niet met je. Wij maken ons ernstige zorgen om de neveneffecten van de maatregelen”.

Ja doos, de zorg overspoelt niks doen is GEEN optie dat blijkt wel. En ook alleen maar de VVD de schuld geven van de problemen in de zorg, terwijl hervormingen qua verzekering, zorgstelsel etc al veel eerder begonnen (en surprise surprise toen was de VVD niet de grootste partij hoor).

4 likes

Hahahaha no worries ik vind t best ook om niet geblurred te zijn :joy: toch mondkapjes op.

Jammer dat je hier geen smilies hebt gemaakt :joy:

2 likes

8306 besmettingen sinds gisteren. Ben heel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren.