Sorry dat wist ik niet! Ik zal mijn post verplaatsen
Ik denk dat de meeste mensen die niet in vaccins geloven ook niet in corona geloven eigenlijk
Ik vind dit altijd zoân raar argument van antivaxers. âJe weet niet wat er in zit!!!â
Eh jawel, de bijsluiter met alle ingrediënten staat letterlijk op internet. Dat is gewoon openbare informatie hoor, niks geheimzinnigs aan.
Tsja ik weet natuurlijk niet of mensen die nu bang zijn voor dit vaccin normaal gesproken ook geen medische adviezen volgen of bij elk medicijn dat ze slikken eerst uitgebreid een stapel medische literatuur lezen en/of hun dokters niet vertrouwen. Maar het is wel opvallen dat van alle dingen die je in het leven kunt doen die mogelijk of bewezen lange termijn effecten hebben (levensstijl keuzes zoals drinken, drugs, roken, onbeschermde seks, dieet, maar ook gewone dagelijkse dingen die wie weet ook effecten hebben zoals schermtijd en weet ik veel, deodorant gebruiken) die prikjes zo ontzettend veel angst en weerstand oproepen.
JA MAAR ER ZIT ALUMINIUM ENZO IN HE!
STAAT IN DE BIJSLUITER. Ofzo
Ik heb t nagezocht en het geldende advies is nog steeds vermijd drukke plekken
Pas bij lockdown wordt het idd blijf thuis.
Ik vind dat wel lastig want ik volg dus het advies van de overheid door nog wel dingen te doen maar op rustigere momenten (ik kom bv net van de pedicure maar ik ga op maandagochtend ipv zaterdagmiddag). Terwijl bij dat advies blijf thuis vond ik het duidelijk. Gewoon niet afspreken met anderen.
Ik denk dat er met mij meer mensen zijn die zo denken. Al weet ik tegelijk ook dat jij ook gelijk hebt met dat mensen het gewoon niet serieus nemen dus dat niks meer wordt opgevolgd zolang het slechts een advies is.
Waar baseer je dit op, en wat voor andere methoden zouden dat dan moeten zijn? Waar verschillen ze in van eerdere trajecten?
Ik weet ook niet 100% zeker of ik mij meteen zou laten vaccineren (op basis van wat er nu âbekendâ is). Ik sta er niet standaard afwijzend tegenover maar meer van âeerst maar eens even afwachten hoe het gaatâ. Het voelt toch ergens niet helemaal lekker om iets wat nu zsm op de markt moet komen in mijn lichaam te laten spuiten. En daar kunnen we allemaal heel lacherig en âik snap het nietâ over doen maar we mogen GELUKKIG allemaal zelf beslissen over wat wij met ons lichaam doen. Overigens ben ikzelf en zijn mijn kids wel volledig gevaccineerd volgens het rvp en ga ik gewoon naar een reguliere huisarts en snuif ik geen essential oils enzo
@Stofdoek sorry jij moest niet gequote worden, geen idee waarom dat gebeurd.
Is hij wel toegankelijk voor de meeste universiteitslicenties? Of is het echt besloten
Ik ga je andere linkje zo even lezen, thanks
De methodiek is niet nieuw, mRNA vaccins worden al lang gebruikt binnen de tumor immunologie. Het is wel relatief nieuw voor een virus vaccin/infectieziektes inderdaad.
Hier een helder stuk van 1 van de beursverstrekkers in de EU: https://horizon-magazine.eu/article/five-things-you-need-know-about-mrna-vaccines.html
Maar het is niet dat het dan per definitie helemaal niet meer werkt toch? Alleen het is beter/werkt beter voor het eerste seksuele contact.
Ja klopt, hangt er vanaf of je al met dat hpv besmet bent tijdens dat contact. Maar dat weet je dus niet (althans wordt/werd niet getest vooraf).
Oke lieve Diederik aka @ovenschaal ik heb er weer 1. âDe antistoffen blijven max 2 maanden in je lijf, daarom krijgen mensen het vaker. Dus een vaccin heeft geen nut en daarom ga ik het niet halenâ.
Help ik heb inmiddels een heel rijtje met opgeslagen posts haha, maar deze kan ik niet weerleggen
en wat als je antistoffen doneert na corona? Ben je dan zelf ook weer zo vatbaar als daarvoor of zijn er dan nog T-geheugencellen of hoe werkt dat?
Ik heb gelukkig weer een negatieve uitslag! Ik heb sinds donderdag knallende hoofdpijn en ben heel moe, dus daarom had ik me voor de zekerheid laten testen. Ik bedenk me nu alleen dat het de week voor mijn menstruatie is, dus het zal wel daarmee te maken hebben haha
God wat is het toch een drama dat mensen letterlijk alles kunnen roepen over dit soort dingen en experts of mensen met betrouwbare informatie maar eeuwig geduldig moeten blijven uitleggen . En dan wel graag op de juiste toon en vriendelijk en âin gesprek blijvenâ want ook meningen gebaseerd op leugens of onwaarheden moet je respecteren!
In principe maakt dat niet uit, van de website van Sanquin:
Heeft het doneren van antistoffen gevolgen voor mijn eigen weerstand?
Nee, we nemen maar een kleine hoeveelheid plasma af en daarnaast kunnen bepaalde geheugencellen weer nieuwe antistoffen aanmaken. Ook als je geen plasma doneert neemt de hoeveelheid antistoffen tegen COVID-19 in de loop van de tijd af. Het is nog onduidelijk in hoeverre je antistoffen je beschermen wanneer je opnieuw met dit virus in aanraking komt. Het is belangrijk de voorschriften van de Nederlandse regering ter voorkoming van COVID-19, te blijven volgen.
Als je antistoffen doneert is het ook niet zo dat alleen je antistoffen uit je bloed worden gehaald ofzo. Er wordt gewoon een bepaalde hoeveelheid plasma afgenomen (zoveel als jouw lichaam tijdelijk kan missen) en die antistoffen worden gebruikt. Je moet het je voorstellen als dat je een schep suiker in een liter water oplost, en daar dan 100 ml van neemt. In die 100 ml zit dan niet dan maar 10% van de suiker omdat het netjes evenredig is opgelost. De rest blijft gewoon achter in je overige 900 ml.
(Of het precies evenredig verdeeld is qua percentages weet ik niet maar even voor het idee).
Hhahahahahahah wie heeft dit plaatje geknutseld? Zo dramatisch.
Zo te zien zijn er nog steeds geen antivax grafisch vormgevers
Echt hoe krijgen mensen het voor elkaar altijd zoân kutkwaliteit plaatje te maken, steek er even wat moeite in
Ja dat is dus niet waar haha
Het is inderdaad zo dat de hoeveelheid antistoffen minder wordt hoe langer na een infectie. Dit is zo bij alle infecties, trouwens. Dan staat het op een heel laag pitje want meer is niet nodig. Daarnaast, er is 1) niet bekend vanaf hoe weinig antistoffen er geen bescherming meer is en/want 2) er zijn geheugencellen die heel snel de productie van antistoffen weer kunnen starten zodra de ziekteverwekker weer langskomt.
Dat is op antistof niveau. Daarnaast zijn er nog andere geheugen immuuncellen, zogenaamde memory T cells. Deze hebben een speciale radar op hun cel voor coronahoedjes en als ze die tegenkomen maken ze die gelijk dood. Deze soort geheugen immuuncellen blijven veel langer in het bloed. Dus ookal zijn er weinig antistoffen is er nog een tweede soort verdediging.
Als laatste; de corona epidemie is nu driekwart jaar aan de gang. Er zijn wereldwijd meer dan 45 miljoen mensen besmet geraakt. Er zijn van deze 45 miljoen besmette mensen, maar een handjevol die voor een tweede keer besmet zijn geraakt. Dit feit alleen al maakt de stelling âimmuniteit duurt maar 2 maanden en herbesmetting komt vaak voorâ onjuist.