Bedoel je misschien dit? Geen vaccinatie, maar is het eerste waar ik aan moest denken bij medicatie die schade toebrengt aan kinderen van de gebruikers
Des softenon bedoel je denk ik? Kinderen kwamen misvormd ter wereld doordat moeders tijdens zwangerschap een anti misselijkheidsmedicatie hadden genomen. Maar dat heeft niks met vaccinatie te maken, maar zou je misschien wel op kunnen vatten als : onbekend/nieuw middel-> onbekende bijwerkingen.
Denk dat ze eerder zullen bezuinigen op het ontwikkelen van attracties die nog niet zo ver gevorderd zijn. En daarnaast veel op entertainment.
Ik snap echt niet wat voor positief effect het sluiten van de musea en bieb gaat brengen. Als ik me ergens veilig voel, dan is het wel bij de bieb. Waar ik me wel heel onveilig voel: de Lidl en de groenteboer. Zou eerder de winkels dichtgooien en de contactberoepen verbieden (muv medische, zoals fysio). En harder optreden tegen al die illegale feestjes en vooral verbieden om te reizen.
@Dombo @ellegirltalk Oh ja zou kunnen inderdaad dat ze dit bedoelen. Ik kon al geen enkel vaccin vinden met deze bijwerkingen, dus denk dat het inderdaad dit zou kunnen zijn dan.
Vind het wel gek dat al die meiden dan beweren dat het echt om een vaccin gaat. Dan ga ik de volgende keer dat iemand zoiets zegt als tegenargument maar even vragen âwelk vaccin ze nou precies bedoelenâ. Of dat ze elkaar weer aan het napraten zijn.
Als ze dat ooit gaan testen moeten ze wel ff onderscheid maken tussen kinderen van âomg alles is kut alles gaat fout de wereld gaat kapot en niemand is veiligâ-zeikerdezeikzeik-ouders en âlaten we er het beste van makenâ-ouders.
haha ja inderdaad zeg
Ik had zelf laatst ook een discussie over t vaccin. Want je weet niet wat erin zit en lange termijn. Het eindigde met een neerbuigende âdan neem jij m toch lekker welâ. Maar dit was met een (bijna) doktersassistente die zegt dat het ook nooit bewezen is dat de griepprik werkt. Discussie voeren kan ze niet want het is zoals ze denkt en als ik er wel in wil geloven moet ik dat lekker doen. En dan ben ik degene die zich dom voelt omdat ik geloof in de griepprik. Maar die werkt toch gewoon, ja wel alleen voor bepaalde griepvirussen, maar als t niet zou werken doen ze t toch niet elk jaar.
Dadelijk hebben we miljoenen corona vaccins en wil niemand ze. Ik zie t zo gebeuren.
Ja misschien ook wel hoor. Ik denk dat er achter de schermen ook al veel wordt bezuinigd of stopgezet en dat dit al te vergevorderd was. Het is heus niet zo dat de Efteling niks heeft gedaan om kosten terug te brengen voor het gemak maar meteen aanklopt voor staatssteun, daar gaan nog een heleboel maatregelen en aanpassingen aan vooraf.
Maar je kan ook moeilijk alles in Ă©Ă©n keer helemaal stopzetten. Er gaat zoveel geld in om waar voornamelijk salarissen van worden betaald, hoe dicht je dat gat? De/een economie helemaal op pauze zetten klinkt in theorie heel mooi maar in de praktijk kan dat eigenlijk nietâŠ
Hahahaha verzet van Grapperhaus. Ik denk dat hij wel de laatste is die wat moet zeggen hierover. Hup, dicht dit land
Heet ze Maxima?
Ik baalde al van max 4 buiten regel want ik host een wandelclub op mân werk en dat is voor veel mensen gewoon hun enige sociale moment en straks met 2 gaat dat al helemaal niet meer.
En dan kan ik wel 1 op 1 met ze gaan wandelen maar dat is dus niet echt het doel.
Ik denk trouwens dat het is om samenscholing tegen te gaan, maar dat zou dan toch ook met een soort avondklok kunnen?
Ik denk dat je DES bedoelt, ik noemde dat ook in een van de eerdere caronatopics omdat het een voorbeeld is van langetermijngevolgen die van tevoren niet duidelijk waren, maar toen heeft iemand heel duidelijk uitgelegd dat er een groot verschil in zat omdat het geen vaccinatie is.
Ik zou zelf meteen een vaccinatie nemen, vooral als dat bijdraagt aan dat we weer naar een normale situatie kunnen, maar mijn ouders zeggen juist dat ze het ineens niet meer willen. Snap niet echt waarom want normaal zijn ze helemaal niet antivax maar denk dat ze toch bang zijn dat er gevolgen komen van een vaccinatie?
Ja ik snap ook dat verschil niet goed tussen 2 en 4? Als je samenscholing wil tegen gaan - misschien dan eerst eens die 4 gaan handhaven.
En dan dus zorgen dat er middelen zijn om te handhaven ook âŠ
Alleen daarom kan dit land niet in lockdown. We hebben toch helemaal geen capaciteit om dat te handhaven? Elke hoek van de straat wijk en snelweg opgang een handhaver? Om je briefje te checken waar je heen gaat? Ik zie niet in hoeâŠ
Eigenlijk valt het toch ook niet uit te leggen. De horeca is gesloten met als terechte visie âbeperk het aantal reisbewegingenâ, maar vervolgens kun je wel naar de kerstshow bij de intratuin en naar een pretpark? Ik ben echt niet zo iemand die vaak dit soort vergelijkingen maakt, maar als je erover na gaat denken is het toch super scheef?
Ja ik denk dat het ook vooral gedaan wordt omdat mensen dus denken: oh alles is gewoon open, waarom zou ik dan niet mogen gaan?
Als het dringende advies âblijf thuisâ niet werkt, dan moet je dus blijkbaar alle verleidingen om niet thuis te blijven wegnemen.
Als de bioscopen en musea open blijven en de rest gaat allemaal dicht dan gaat iedereen natuurlijk naar de bios en het museum wANt dAt mAG tOcH gEwOon
In een bios zitten mensen tenminste nog 80% van de tijd stil met 1,5m ertussen. In een museum is veel ruimte en er zijn suppoosten. Handhaven in winkels lijkt me echt veeeel moeilijker.
Is niet direct een reactie op jou haha maar ik vind dat nu juist plekken waar beter gehandhaafd zal worden dan wat er nu wel openblijft
Maar het advies is op dit moment toch niet blijf thuis volgens die routekaart?
Ja dat klopt, alle vaccins zijn in de basis hetzelfde behalve de ziekteverwekker waar het tegen gericht is. Daarom zullen er geen onverwachte bijwerkingen zijn, behalve de optie dat de bescherming minder lang duurt waar ze dan achter komen, maar dat is niet zo erg.
@lisaanna die hebben het over de DES dochters. Dat was een medicijn, een chemisch stofje wat je als pil slikt. Dat had inderdaad achteraf hele ernstige bijwerkingen en had niks te maken met vaccins.
Edit @Suikerklontje in principe wordt er wel 10+ jaar onderzoek gedaan naar een vaccin, maar in deze context betekent dat: kijken hoe lang de immuniteit geldig blijft. Dus niet onderzoek of het werkt of niet, of wat evt bijwerkingen zijn. Nouja dat wordt ook wel meegenomen natuurlijk maar dat is al wel duidelijk. Inderdaad omdat alle vaccins in de basis hetzelfde zijn behalve de ziekteverwekker.
Helemaal waar, maar ondertussen zijn de atttractieparken wel open, net als de alles winkels etc etc.
En de culturele sector is al megazwaar getroffen Ă©n als er ergens goed controle kan worden gehouden op die 1,5 meter het merendeel vd tijd.