Caronatopic #7 (Deel 1)

Ik ben benieuwd of de extra maatregelen genomen gaan worden. De laatste tijd had mijn sportclub goede maatregelen genomen (iedereen op 2m afstand, op dezelfde plaats blijven staan, buiten), maar ik vrees dat dat niet meer kan.

1 like

Ik kan Grapperhaus nu echt niet meer serieus nemen merk ik. Ik lees dat hij het te ver vindt gaan en ik denk alleen maar ja jij wel

26 likes

Ik had dit weekend zoā€™n poll: de meesten hadden de uitslag binnen 24-36 uur! (Ikzelf ook uiteindelijk)

2 likes

Maar kunnen we stoppen met vragen en polls over wanneer je de uitslag kreeg. Ik snap dat het spannend is maar het is nu toch wel duidelijk dat het per test verschilt en er geen peil op te trekken valt. Ik ben het echt een beetje zat.

43 likes

Ik snap er niks van. Je mag wel drie mensen thuis uitnodigen, maar buiten maar met maximaal 2?!

Deze logica ontgaat mij volledig.

7 likes

Het voelt een beetje alsof ze de echt harde maatregelen zoals winkels sluiten en avondklok niet aan durven dus ā€˜dan maar weerā€™ wat doen met theater, bioscopen en sport. Waarmee je denk ik alleen maar weer meer drukte in winkels creĆ«ert.

Ben echt blij dat ik niet moet beslissen welke maatregelen wel of niet ingesteld moeten worden.

10 likes

Dit zijn echt maatregelen waarvan je denkt is dit t. Hoe gaat dit wat doen. Musea zijn heus niet zo drukbezocht als de lokale tompouce/worst winkel. Maar als doen ze de detailhandel sluiten, dan blijven wij nog open. Afgelopen zaterdag leek t echt alsof corona er niet was, gewoon druk.

Had eigenlijk gehoopt dat thuis bezoek ontvangen beperkter werd. Heb een etentje vrijdag maar weet nog niet wat ik wil makenšŸ˜‚.
En hoezo mag je dan binnen 3 mensen ontvangen, maar met 1 iemand buiten lopen?

5 likes

Ik snap het niet, zijn musea daadwerkelijk nog zo bezocht dat het zin zou hebben om ze te sluiten? Ik heb er geen moment in deze Corona pandemie aan gedacht om naar een museum te gaan? Bibliotheken is wel erg vervelend, deze hebben in mijn dorp zoā€™n sociale functie voor ouderen. Dit is al super beperkt door Corona maar ze kunnen daar altijd voor vragen terecht, vervelend voor de ouderen als dat dicht gaat.

7 likes

Hahahaha dit is wel herkenbaar. Soms komen die Corona regels ook ineens wel heel erg goed uit :sweat_smile:

Desalniettemin vind ik het 90% van de tijd echt ontzettend kut en maakt het mij verdrietig dat ik weer mijn grootouders niet mag zien, terwijl het met 1 van hen echt slecht gaat. Vind het ook verdrietig voor mijn ouders die er ook niet bij mogenā€¦ er is maar 1 contactpersoon en dat is vanwege praktische overwegingen mijn oom.

Musea en theater en bioscoop dicht? Echt wtf daar vinden toch niet veel besmettingen plaats? En ook niet op weg ernaar toe lijkt mij. Ik vind dit zo stom voor de culturele sector. Straks allerlei waardevolle partijen gevallen, maar hee we hebben de Action nog.

33 likes

Ik wel. Juist om ze te nog te steunen en daarbij is het er dus nog best rustig omdat ze meesten wel zoals jij zullen denken. In de zomer was het ook echt een chill uitje. Rustig en airco :sweat_smile:

6 likes

Dit denk ik dus ook precies. En gaat van 4 mensen naar 2 op straat nou echt iets oplossen? Het enige moment dat ik met 4 buiten ben, is tijdens tennistraining dus op afstand, niet eens als groep op straat zegmaar.

1 like

Gelukkig blijft de Efteling wel open :ā€™)

10 likes

Oja en de VVD zal alsnog wel groot worden in maart, nou die waren echt al gul met de subsidies voor de culturele sector :ā€™)

Zal je zien dat ze toch buigen voor die piloten die het niet minder kunnen met 30k per jaar. Het blijft natuurlijk wel de VVD.

1 like

Nou dit wilde ik dus net reageren.

Ik snap hier echt niks van. De bioscoop, waar iedereen een vaste zitplaats heeft en afstand dus supergoed te waarborgen is gedurende de film. zou dicht moeten maar de attractieparken, waar het afgelopen weken regelmatig veel te druk was mogen open blijven? Wat is dit voor een meten met 2 maten?

En ja, de bioscoop is binnen, maar bij de Efteling zijn veel wachtrijen ook binnen of attracties binnen.

En dan buiten max 2 maar thuis wel 3 mensen mogen ontvangen? Aka nog meer stimuleren dat mensen lekker binnen thuis zonder voldoende afstand afspreken ipv in de buitenlucht waar de besmettingskans kleiner is :face_with_raised_eyebrow:

Ik vind het prima als er nog wat strengere regels komen, zodat we sneller zakken en de druk op de zorg afneemt. Maar als dit echt zo is, is dit zo meten met twee maten.

5 likes

Virusontkenners en andere coronasceptici kapen steunactie voor zorgmedewerkers

Dit artikel kwam er gisteren ook over online. Ik vind het echt een smerige actie. Echt laag. Ze zullen het zelf zeker allemaal geoorloofd vinden als zelfbenoemde ~verzetstrijders~

4 likes

Ik word zo leip van die isa greens he, echt een rode lap voor een stier is zij voor mij.

Dit ook:

De ā€œsimpeleā€ 1,5 meter regel heeft verregaande gevolgen in de praktijk. Gaat deze regel ooit weer weg? Gaat mijn kind opgroeien met mondkapjes, desinfectie, apps, testen, vaccinaties, pijlen op de grond, spatschermen en alle andere grenzen van schrikdraad, op straffe van een boete? En wat doet dat met de hechting, en het zelfvertrouwen van onze kinderen?

WAT DOEN DIE PIJLEN OP DE GROND MET HET ZELFVERTROUWEN VAN ONZE KINDEREN!!!

Bitch please
Dit is toch ook lachwekkend:
image

26 likes

Ik probeerde hier de link te plaatsen maar dat werkt niet? Dit is het artikel, misschien kan je hem zo vinden:

3 likes

Ik zag het voorbij komen en vind het echt weer zo bizar.

Hoe is het trouwens in jullie omgeving qua meningen over het vaccin? Ik vind het dus echt zo bizar dat ik steeds meer mensen er over hoor dat ze twijfelen. Volgensmij zijn alleen mā€™n moeder en ik momenteel de enige die zeggen ā€˜als het vaccin er is, en ik heb de mogelijkheid om hem te nemen, dan neem ik hem meteenā€™. Verder hoor ik alleen maar iedereen ā€˜ja, maarā€¦ā€™ zeggen met allerlei dingen waarover ze twijfelen.

En dan vooral de langetermijn bijwerkingen. Maar die kunnen we toch sowieso niet weten? Tenzij ze allemaal nog 5 of 10 jaar gaan wachten en lekker in de gedeeltelijke lockdown willen blijven.

1 like

Ja en ik probeer ze dan het verhaal van onze eigen Diederik te vertelle (aka @Ovenschaal), maar het komt toch niet helemaal lekker uit mā€™n mond :joy::joy:

4 likes