Caronatopic #7 (Deel 1)

Hahaha mijn zus heeft deze tas! Is heel handig volgens mij, het is ook een koffer.

Nee, eerst wel maar nu toch niet.

In mijn sportschool worden altijd 2 groepslessen op dezelfde tijd gegeven met maximaal 10 mensen. Dat mag nu dus niet, maar je mag wel alleen komen trainen. Dan sta je uiteindelijk met net zoveel mensen binnen. Ik snap echt de logica niet meer haha. En de UB mag ook openblijven hoor ik nu

Ja las het net, lekker duidelijk weer

Toch niet meer…

Snap wel dat dit nu gebeurt, het is precies hetzelfde, maar in plaats van dat de instructeur zegt eerst doen we dit, dan doen we dat, lees je het nu zelf van het bord af

Ik had vroeger zelfs een broek van parachutestof, beetje skatermodel met een speciale houder voor een discman en losse cds. :rofl:

Van dit coronanieuws werd ik blij en hongerig.

6 likes

Ik verbaas me echt over de inhoud van deze mail van Sunweb aan mensen die vakantie voor half januari bij hen hebben geboekt.

(geen mail van mij overigens)

Ik vind het ook verbazingwekkend. Maar het is wel de keerzijde van al dat advies (betreft reizen en mondkapjes). En de reisorganisaties staan natuurlijk op omvallen dus kan hun wanhoop wel begrijpen.

Mijn moeder werkt in de zorg, (gehandicaptenzorg) en gaat nu voor 3 weken op haar oude groep werken waar 5 van de 8 cliënten besmet zijn, en ook 4 personeelsleden dus ze hadden niemand meer.
Vind het wel dapper van haar, maar vind het ook wel beetje spannend eerlijk gezegd want mijn moeder is 60+ en al jaren astmapatiënt waar ze elke dag last van heeft en medicijnen voor neemt. Dus ik hoop zo zo dat ze niet besmet raakt.

3 likes

Zijn er überhaupt nog groene landen in de wereld?

Wat raar! Ik keek gister op de site van een sauna hier in de buurt en daar stond toen dat ze voor twee weken dicht gingen. Maar nu staat er weer dat ze toch open mogen blijven

Ik kreeg ook een mail van Corendon met “de leukste vakanties naar Curaçao”, misbruik maken van de situatie dus om dat zo aan te moedigen. Ik snap ook wel dat zij inkomen proberen te behouden, maar ze zoeken gewoon de hiaten in het overheidsadvies.

6 likes

@Printemps @Stofdoek Ja ik begrijp het vanuit hun bedrijfseconomische perspectief ook wel. Destemeer nu er toch wel onduidelijkheid vanuit het kabinet is geschapen en daardoor de grenzen (letterlijk en figuurlijk) worden opgezocht. Maar toch heb ik moeite met de toon van de mail…

Even een rant, want ik snap dit écht niet:

Hoe kunnen de cijfers in België zo hard blijven stijgen tegenover andere landen? We zitten zwaarder in lockdown dan bv. Nederland en toch doen we het zoveel slechter?

Ik begrijp het echt niet. Ik denk ook gewoon omdat ik het in mijn omgeving niet zie, iedereen houdt zich netjes aan de regels. Vandaar dat ik niet kan begrijpen dat die besmettingen zo stijgen. Je zou nog kunnen zeggen dat het vooral in de grootsteden is, maar ook hier in mijn kleine gemeente zijn er procentueel heel erg veel besmettingen terwijl de regels streng nageleefd en gehandhaafd worden.

Heeft iemand inzichten in hoe die situatie zo is gekomen?

Op mijn werk in een winkel droeg gister ook maar ong. 20% van de klanten een mondkapje. Terwijl de week ervoor veel meer mensen hem op hadden of vroegen of ze hem op moesten. Alsof iedereen ineens besloten heeft dat een weekje wel weer genoeg was.

Vanochtend in de Plus had wel zowat elke klant een kapje op dus het verschilt wel per plek. Bij de Lidl droegen weer minder mensen er een.

Ik heb een klein rekensommetje gemaakt voor mijzelf, dacht deel hem hier ook even.

Er zijn in totaal 4650 ic-opnames vanaf 1 maart, waarvan 286 in de leeftijdscategorie 0-44 jaar.
In deze leeftijdscategorie zitten ca. 8 miljoen Nederlanders. Dus gemiddelde kans op voor deze leeftijdscategorie om op de ic te belanden is 0,0036 %

De kans op overlijden is overigens 0,0013.

Vind dit wel fijn om zo te zien staan, ik hou van feiten en kan dan beter relativeren.

4 likes

Maar niet alle 8 miljoen zijn besmet geraakt toch?

Is het niet eerlijk om te rekenen met IC opnames binnen de besmette mensen in 0-44 jaar? Dan kan je uitrekenen wat de IC kans is bij besmetting. Ziekenhuisopnames is ook interessant trouwens, dan ben je ook flink ziek.

1 like

Er zijn ongeveer 200.000 besmettingen in de categorie 0-44, dat maakt het percentage wel iets groter idd.

0,143 % welgeteld

Ziekenhuisopnames is ook interessant idd, ga ff rekenen

De kans om als 0-44 jaar met corona in het ziekenhuis te komen is 1,175 %

2 likes

Niet per se inzicht, maar België heeft wel later ingegrepen dan Nederland qua sluiting van horeca en andere beperkende maatregelen. De groei is niet 123 afgeremd, dus vanuit mijn lekenoog zou het te wijten zijn aan laat ingrijpen, gezien de cijfers daar in vergelijking met NL al erger waren bij de zwaardere regels.

1 like