Maar H&M en KLM wel?
KLM wel, H&M geen idee. Ik werk bij Koninklijke Ahold Delhaize en daar is het kneiterdruk nu juist.
Ja haha ik zat me al af te vragen of de replies serieus waren of dat ik gewoon de ironie miste.
Dat is een heel naieve gedachte…
Ik vind dit hele stuk erg makkelijk gesproken vanaf de zijlijn. Laat hem maar eens een dagje op een COVID afdeling of de IC rondlopen. Ben benieuwd of hij dan nog steeds tegen naar adem happende, stikkende patiënten kan zeggen “sorry mevrouw, heel vervelend maar u kost de economie teveel geld dus we gaan u niet behandelen. Succes met doodgaan, daag!” Hoe ziet hij precies voor zich dat we dit gaan aanpakken dan?
Ik vind dat mensen die roepen over ~de economie~ en zich baseren op statistieken heel vaak vergeten dat achter al die cijfers echte mensenlevens zitten.
Haha dat klopt
Hahah ik vind dit ook zo stom, ik denk dat als je ergens weerbare kinderen van krijgt dat het dan wel deze tijd is! Lijkt me juist veel doen voor je ontwikkeling als je nu jong bent
Hoe zeker is het eigenlijk dat de nieuwe maatregelen donderdag ingaan en niet morgen?
& hoe zeker is het überhaupt dat er maatregelen komen en welke?
Ik vind dit echt spannend elke keer
Als ik de berichten lees dat er steeds meer ziekenhuizen zijn die een opnamestop hebben, kan ik me niet voorstellen dat er geen nieuwe maatregelen komen. Hoop dat er snel meer duidelijk is over de exacte plannen.
Volgens ij was het de vorige keren ook nite zo dat het direct in ging. andere landen hebben ook pas vanaf x dag en x uur gedaan. dus denk niet dat vanavond eventuele nieuwe maatregelen direct in gaan.
Merk aan mezelf dat ik toch weer onrustig ben. ondanks dat ik al niet meer naar de sportschool ga en alleen naar de winkel wanneer het nog nodig is.
Omdat de overheid de vorige keer ook zo dom was om te zeggen ‘joe ga morgen lekker even met zijn allen vollebak de biertappen leegzuipen en iedereen besmetten, maatregelen houden we ons een dag later wel aan’
Ik ben trouwens ook groot voorstander van alleen zakenmensen naar de hotels.
Want die gezellige weekendjes weg met groepen vrienden / reisgezelschappen / kaartclubs etc etc vind ik zo niet nodig.
Vooral niet als ze een paar dagen later bellen dat er besmettingen zijn binnen de groep.
& ook omdat zowat niemand afstand houdt binnen.
Krijg je weer ruzie tussen gasten.
Erg gezellig idd een weekendje weg.
Wat is precies je conclusie? Dat het dus morgen ingaat? Als vanavond de persconferentie is en wordt bekendgemaakt dat het donderdag ingaat zullen mensen toch alsnog morgen van alles doen?
@SoonSoonThings volgens mij is het zelfs wel eens voorgekomen dat het dezelfde dag nog inging, dus ik zou nergens van staan te kijken.
Wat hebben zakenmensen nu in hotels te zoeken dan? Die kunnen vast ook wel thuiswerken.
we zullen het moeten afwachten. meer kunnen we niet doen
Ja dat dus. Dat ze het vanavond aankondigen en het woensdagavond of donderdag ingaat. Dat vind ik vrij dom. Meteen zoals in maart de mededeling ‘hoi horeca het is half 6, sluit om 6 uur allemaal de kiet’ is ook niet handig, maar dit zeker niet. Scheelt dat waarschijnlijk niet iedereen massaal naar de bios gaat (en kan ivm reserveringen en aantal plaatsen), maar dat was wel wat een paar weken terug in de horeca gebeurde. Toen was het oh het gaat pas woensdagavond in, dan kunnen we nog lekker een avond bier gaan zuipen. Laat die maatregelen dan woensdagochtend ingaan in plaats van woensdagavond
Ik schrik trouwens echt van de cijfers in België. 7000 mensen in het ziekenhuis waarvan 1300 op de IC. Nog heftiger dan de 1e golf.
Steeds meer hotels zetten hun kamers in als werkplek. Zo kan een medewerker die thuis niet kan werken door wat voor reden dan ook gebruik maken van een stille kamer, en kan het hotel nog iets verdienen. Zij hebben normaal een bezettingsgraad nodig van 40% om kiet te spelen.