Ik heb nu een manier gevonden waarop ik IN THEORIE naar Nederland zou kunnen met kerst, zonder extra risicoâs. Het komt (even kort door de bocht, want er is meer) erop neer dat ik me laat testen en daarna meteen in isolatie ga en ook blijf na de negatieve uitslag. Dan komt mijn vriend vanuit Nederland naar mijn huis gereden en stap ik bij hem in de auto en rijden we samen terug, zonder dat een van ons in de tussentijd dus nog met anderen in contact komt.
Er is nogal een ingewikkeld stappenplan dat we zouden moeten volgen en we weten nog niet of het in de praktijk gaat lukken allemaal, maar dat gaan we nu uitzoeken. Ik word in ieder geval al emotioneel van het feit dat er nu enige hoop is dat ik mijn vriend eindelijk weer kan zien, in plaats van dat het al zeker is dat ik kerst in mijn eentje in Denemarken moet doorbrengen. Het zou voor mij in ieder geval het allermooiste kerstcadeau zijn.
Een studiegenoot gaf me gisteren onverwacht een knuffel (binnen onze projectgroep lukt het niet om afstand te houden) en ik kon wel janken, want ik was er zo erg aan toe aan.
En ja: ik besef dat ik super super super geprivilegieerd ben!