Caronatopic #7 (Deel 1)

zie dit net bij iemand op de story. Zo sneaky.

9 likes

Ik snap het helemaal niet meer, dat “ditismijnzorg”. Alles wat ze noemen: angst dat we onze ouders lange tijd niet mogen knuffelen. Zorgen over de wereld waarin m’n kind opgroeit. Economische zorgen. En boosheid dat de zorg kapot is bezuinigd en dat dat misschien wel deel is van het probleem dat de ziekenhuizen en personeel nu overstromen.

Die zorgen heb ik ook.
Maar ik snap simpelweg gewoon niet, wat dat te maken heeft met “geen mondkapje dragen”. Dat staat toch naast elkaar?
Ik vind de maatregelen ook vreselijk, en heb ook zorgen over de consequenties- maar dat maakt ze niet minder nodig? Ik denk dat alle zorgmedewerkers grotendeels ook dezelfde zorgen hebben als de “hashtagkapers”.

Ik snap het gewoon niet :sweat_smile:

6 likes

Ja en dan haar eigen zussen die er alsnog over gaan posten. :roll_eyes:

1 like

Mijn bazin; morgen worden de maatregelen versoepeld en dan gaan de kerstmarkten weer door en wordt het druk in het hotel.

Uhmmm heb je gelezen wat er op de nieuwssites staat?
PS mensen zijn massaal aan het annuleren voor de feestdagen en gasten gaan een klacht indienen omdat er alcohol wordt geschonken na 20u.

DOEI

9 likes

Hahahaah die heeft echt een paar oog- en oorkleppen op he :joy::joy::joy::joy:

3 likes

Die heeft een dak af.

3 likes

Heeft iemand dit artikel gelezen? Ik kon dit helaas niet lezen, maar die titel alleen al :roll_eyes: vroegah was alles beter

Ik had een ditismijnzorg foto op Facebook gepost. Gaat een vriendin onder mijn post een viruswaanzin post plaatsen. Kan daar zo boos om worden, tyf op.

Vind het echt zo erg dat ze zo denkt en dat ik nu haar niet meer als vriendin kan zien.

Het gaat niet perse om ‘vroeger is alles beter’ in dit artikel. Hij is kritisch op de financiĂ«le middelen die worden ingezet om het virus af te wenden. Daarnaast geeft hij aan dat lockdowns niet logisch zijn, volgens onderzoek. Ik vond het het interessant artikel en volgens mij weet hij wel waar hij over praat.

2 likes

Dat hoopte ik natuurlijk al dat dit niet zijn conclusie, was beetje gekscherend. Hij heeft zich vaker uitgelaten en vindt dat de lockdown een te zwaar middel is.
Hij verwoordt het idd helder (ondanks dat ik het niet met alles eens ben)
Oa uit een eerder stuk:

Met alle maatregelen houden we maar een beperkt aantal mensen in leven, en vaak ook maar een jaar langer. Terwijl je er een veelvoud aan levensjaren voor ‘weggooit.’’
Doordat je de tientallen miljarden die de maatregelen kosten ook in de gezondheidszorg had kunnen steken. Doordat mensen door de crisis mogelijk langdurig werkloos raken en bekend is dat mensen in de bijstand eerder sterven.

Haha, die baas van jou woont echt op een andere planeet hĂš. :weary:

Oh wauw, ik heb me vanmorgen om 11 uur laten testen en heb nu de uitslag al! (Negatief)
Binnen 10 uur is echt super snel. Heel blij mee :grin:
Wel echte grote verschillen per regio!

17 likes

En dan nog iets wat ik niet snap.
Als die mondkapjes zo giftig zijn
 worden verpleegsters en tandartsen dan gemiddeld allemaal minder oud? Die lopen toch al jaren het grootste deel van hun werktijd met zo’n ding.
:face_with_monocle:

12 likes

Please stel deze vraag bij zo’n ademexpert die anders loopt te droeftoeteren :stuck_out_tongue: “de mensen uit de zorg in ons team delen je mening niet” zal vast het antwoord zijn

3 likes

image

Wauw dit had net een satirisch artikel kunnen zijn, maar helaas

Ahold heeft geen steun nodig als moederbedrijf van o.a. bol.com en Albert Heijn.

2 likes

Ik las vandaag deze: “nu groeit mijn kind op met het beeld van mondkapjes, in plaats van met een glimlach :cry:”

Nou huilie huilie hoor. Heb die hele Isa Cringe nog niet Ă©Ă©n keer zien glimlachen, alleen maar warrige stories met vet haar waar ze een steeds krankzinnigere blik in haar ogen krijgt

15 likes

Iemand die ik volg op insta en waarvan haar hele gezin en andere familieleden corona hebben gehad en waarvan haar eigen man op de IC ligt vanwege corona, zit doodleuk een selfie te posten (met hoofden bij elkaar) met een volger van haar die bij de receptie van het ziekenhuis werkt???

Ja ik vond het wel een goed stuk. Waar ik me vooral over verbaas is dat er blijkbaar allemaal draaiboeken liggen maar dat die zo te lezen niet echt gevolgd worden?
En onder aan de streep ben ik het wel met deze man.

Maar ik ben nu echt super geĂŻrriteerd door die stomme mensen op instagram.

En dat is niet eens waar. Want op scholen en kinderdagverblijven wordt er geen kapje gedragen. En thuis ook niet neem ik aan? :roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Nee joh die moeten we 24-7 op, alleen die memo hebben we blijkbaar allemaal gemist :stuck_out_tongue_winking_eye: allemaal behalve de “gekkies”

2 likes