Caronatopic #6

Hoop echt dat ze bij ons ook weer wat beter gaan opletten (ook Sav XL).

2 likes

Oh wat jammer! De reviews waren wel goed. Hopen dat het bij mij meevalt haha :grin:

Ze zijn ook heus niet slecht, maar verwacht gewoon niet te veel van dat ijzertje.

1 like

Ja exact, dit snapte ik ook al niet, dus een lunch (babyshower) met Max 20 man (vrouw) dat mag ook niet (bijv in een afgehuurde ruimte met naleving van 1,5 meter)

Oh vreemd, wij zitten met werk in een bepaald netwerk van organisaties, waaronder aantal ministeries.
Onlangs een teams-sessie met hen gehad.
Tegen hen is al vrij vroeg ih voorjaar gezegd; “juist wij als overheidsinstanties zullen zeker in heel 2020 niet meer op kantoor mogen werken, vanwege voorbeeld-functie in de maatschappij”. Bij de mensen die ik sprak, werd het heel zwaar gehandhaafd, of werkt je vriend op een afdeling/noodzakelijks wat per se op locatie moet gebeuren?

1 like

Ik heb een aantal fijne van Vanilia!

1 like

zo’n mondkapje went echt met de tijd. Aan het begin moest ik hem regelmatig afzetten om lucht te happen en nu vergeet ik vaak dat ik hem op heb. Je leert ermee ademen. Groot voordeel is dat het nu ook kouder wordt. Met 35 graden was het minder prettig.

5 likes

Ik word hier zó moe van. Een vriendin is kapper en die salon plaatst net een, hou je vast, groepselfie van het team met mondkapjes. Met daarbij de mededeling dat je mondkapjes moet dragen en afstand moet houden

Meid echt

10 likes

Nee zijn afdeling kan prima thuis werken, er moest alleen wel hardware geregeld worden en dat werd steeds afgehouden door de baas van mijn vriend zijn baas.

Maar na de nieuwe maatregelen hebben ze voet bij stuk gehouden en nu zijn er eindelijk laptops en telefoons beschikbaar, waardoor ook zij thuis mogen werken vanaf volgende week :pray:

1 like

Ja als het koud is is zo’n mondmasker best fijn. Soort sjaal voor je mond haha.

5 likes

Mijn uni heeft een beleid waarmee mensen die niet thuis kunnen studeren op de uni mogen studeren. Ze gaan uit van de verantwoordelijkheid van de student, dus je kunt er gewoon gaan zitten en er worden geen vragen gesteld over waarom je niet thuis kunt studeren. Er zal vast ook wel eens misbruik van worden gemaakt maar dat vinden ze ondergeschikt aan het feit dat iedereen een veilige plek moet kunnen hebben, ook als je niet je problemen wil aankaarten.
Ik vraag me af hoe dat bij de meeste werkgevers gaat. Bij ons kun je bijv. op kantoor werken met toestemming van de directie, maar stel dat je thuis mishandeld wordt dan moet je dat dus wel vertellen? Mijn hart gaat echt uit naar mensen die geen veilige thuissituatie hebben.

27 likes

Ik ben echt wel pro mondkapjes hoor. En hoop dat t een plicht wordt ipv advies want ik kan al t gezeik al horen. Maar voor vandaag heb ik er nog weinig zin in. Ben blij dat het schijnbaar toch went en hopelijk volgende week geen problemen meer mee. Ik heb er zelfs over gedroomd vannacht😂

2 likes

Probleem vind ik daar dat sinds de verbouwing er een ontstopping komt bij de karretjes. Sta je daar een vreemd dansje te doen met elkaar. Beter gaan ze de karretjes gewoon weer uitdelen haha

1 like

Dat vond ik zo fijn, niet zoveel mensen in de winkel, altijd een schoon karretje, heerlijk. De reden waarom was minder maar dit soort gedragsregels mogen wat mij betreft blijven hoor.
Wel respect voor alle mensen in de winkels die de hele dag door een hoop gezeur en gemopper naar hun hoofd krijgen.

2 likes

Daarnaast spaart het ook tijd en geld uit qua make-up, minder foundation, geen lipstift :rofl:

Mijn zoontje heeft vanmiddag voor de eerste keer zwemles. Nou mag er 1 ouder mee naar binnen om te kijken, maar vraag me af of je dan een mondkapje op moet? Je ziet de hemel niet natuurlijk maar het lijkt me hartstikke benauwd in zo’n warme ruimte.

Zou er iig 1 meenemen aangezien het een publieke binnenruimte is

Ja dat doe ik sowieso. Heb net een appje gestuurd naar de zwemjuf. Ben benieuwd

Ben ook benieuwd of ik op werk het op moet doen (werk bij een GGZ instelling)

Ik was net in de Lidl hier in Amsterdam en, op 1 bejaarde vrouw na, droeg iedereen een mondkapje. Had het echt niet verwacht hier. Toch nog een beetje goede hoop zo :slight_smile:

12 likes