Caronatopic #14

De discussie wordt voortgezet vanaf Caronatopic #13 - #5220 door nello.

Eerdere discussies:

Had al eerder gepost over m’n positieve zelftest na contact met iemand met corona, maar heb nu ook een positieve GGD-test. :tired_face:

Helaas ondanks 2x gevaccineerd en 3 weken geleden geboosterd te zijn. Vooralsnog geen tot milde klachten, hopelijk blijft dat zo


9 likes

Ik denk dat ik er ook aan moet geloven. Dit is dinsdag getest, heb gisteren nog een keer getest want ik zag alleen ‘inconclusief’ dus dacht dat hij niet gelukt was.

Nouja ik heb het dus opgelopen maarrrr we zullen zien of de booster z’n werk heeft gedaan en dat de nieuwe test weer negatief is

5 likes

Mijn geboortejaar is aan de beurt om een afspraak te plannen en ik kan vanavond al terecht :partying_face::open_mouth:

25 likes

Ik vraag me af of ik nog een aparte uitnodiging / oproep krijg
 Ik werk in de zorg en er is bij ons op het werk geboosterd, maar ik mocht toen nog niet omdat ik nog niet 3 maanden geleden corona had gehad. Nu zou ik vanaf 3 januari wél prik mogen. Zou ik dan toch moeten wachten totdat mijn geboortejaar aan de beurt is denken jullie?

1 like

Ik snap ergens wel dat de GGD aanneemt wat ze aan kunnen nemen, want mensen tekort en zo, maar soms denk ik joe google iemand even en kijk aub eerst even wat ze roepen op social media. Kennis van me heeft bij de GGD gewerkt en genoeg mensen gesproken die er ontzettend ziek van werden. Ondertussen is die meid zo iemand die in België uit eten gaat, die de laatste avond voor de lockdowns zichzelf vol staat te tanken in de kroeg, die alle maatregelen onzin en onnodig vindt en dat ook overal verkondigt :cry:

1 like

Ja ik ken ook iemand die bij de GGD werkt en op instagram allemaal wappie berichten deelt.

2 likes

Jezus inderdaad zeg

2 likes

Oh en ken ook iemand die corona wel gewoon serieus neemt, maar verkondigt dat als je Jansen hebt gehad je niet geboosterd kan worden. Kan gewoon, maar ze boosteren niet met Jansen. Dat is wat anders. Zullen genoeg mensen zijn die dat klakkeloos aannemen en geen booster gaan halen

1 like

Ik word echt gek. Ik heb pauze en ik bevind me tussen collega’s die ongevaccineerd zijn en/of anti Coronamaatregelen zijn. Letterlijke quote van wat er zojuist gezegd werd: “Nu met omikron, dat is minder heftig in verloop. Dus gooi alles open en laat iedereen Corona krijgen en natuurlijke antistoffen krijgen. En diegene die het niet redden, ja sorry, jammer dan.”. Ik heb er gewoon echt geen energie meer voor om me te mengen in dit gesprek en te zeggen hoe fucking egoïstisch deze gedachte is en uit te spreken dat je andermans levens gewoon waardeloos vindt.

4 likes

Awww yes mijn booster werkt super, 30 uur later is de test negatief! Omicron heeft het geprobeerd maar het is m niet gelukt :grinning:

67 likes

Wat is dit dan? :sweat_smile: Snap het niet!

Ik schreef trouwens gisteren over m’n vriend die geen bevestiging kreeg van z’n afspraak. Afspraak stond er dus niet in. Nu een nieuwe afspraak voor zondag :crossed_fingers:t3:

1 like

Mijn uitslag gaf aan ‘grenswaarde’ dus wel een beetje corona maar niet genoeg om positief te zijn, en niet weinig genoeg om negatief te zijn.

Ik had dus een beetje corona maar 30 uur later is m’n test negatief dus ik had het wss net opgelopen en nu is het al uit m’n lichaam

26 likes

Oh wow! Wat interessant en super fijn om te weten dat je booster werkt. Misschien een domme vraag, maar zou je booster sneller ‘uitgewerkt’ zijn als je vaker corona oploopt en je lichaam het snel weer uit je lichaam weet te krijgen? Dat je immuuncellen (zeg je dat zo?) dan sneller moe/uitgewerkt zijn?

1 like

Wow wat snel! Ik mocht ook vandaag plannen en kan op 2 januari terecht (wel stukje rijden maar je moet er wat voor over hebben), dat vond ik al snel. Maar jij slaat alles haha :smiley:

Verbaasde mij ook! Ik kon kiezen uit 2 locaties en op 1 locatie 2 tijden, allemaal voor vandaag. Het is in Apeldoorn trouwens, mocht iemand benieuwd zijn waar het zo snel kan.

2 likes

Mijn ouders zijn ook geboosterd! :tada:

6 likes

Oh wow, wat goed zeg! Ik baal echt dat ik mijn booster pas eind januari krijg, ze houden hier minimaal 6 maanden tussen 2e en 3e prik aan :cry:

1 like

Nee je immuuncellen werken juist beter hoe vaker je iets oploopt. Hoe meer training hoe beter! Bijv kinderen worden zo vaak ziek omdat hun immuunsysteem nog getraind moet worden.

Er is trouwens ook nog een kleine kans dat ik nog incubatieperiode zit maar lijkt me onwaarschijnlijk. Denk dat het gelijk is opgeruimd gewoon. We zullen zien, m’n vriend is ook net nog een keer getest (die was wel negatief dinsdag, is ook geboosterd).

7 likes

Nooo mijn vriend heeft waarschijnlijk corona (positieve zelftest, straks nog naar de GGD). Ik vind het echt zo kut voor hem, hopelijk heeft hij niemand aangestoken en wordt hij niet erg ziek. Stiekem baal ik ook wel een klein beetje voor mezelf, want we hadden afgesproken de komende dagen samen te zijn (wonen niet samen en hadden elkaar al een tijd niet gezien) en daar trok ik me echt aan op, want het gaat met mij mentaal niet zo goed. Maar het zal wel goedkomen. Iemand nog leuke ideeën om iemand de quarantaine door te slepen? Ik ga denk ik zo in ieder geval een stapel kaartjes kopen die hij elke dag kan openmaken, en die afleveren als ik hem boodschappen kom brengen.

5 likes