Caronatopic #14

Ohhh dat is eigenlijk logisch ook! Ik hoop dat het meevalt voor je!

1 like

Als je spelletjes allebei leuk vindt, betaald account op boardgamearena aanmaken en dan samen spelletjes doen en videobellen. Via Chrome kan je ook Netflixparty doen en dan kan je samen een serie of film kijken en pauzeer je dus ook tegelijk waardoor je synchroon blijft lopen.
Ik vond videobellen terwijl mā€™n vriend stond te koken ook heel leuk, had echt het gevoel dat we het daardoor samen deden.

2 likes

Ik had dit ook, zondag positieve zelftest zonder klachten, pcr uitslag maandag ook positief. Ben een maand geleden geboosterd (werk in de zorg) en daarvoor 2x gevaccineerd.

Heb ook milde klachten gekregen (verkouden, beetje hoofdpijn) en voel me vandaag weer beter, dus hoop dat die stijgende lijn doorzet.

Maar halve kerst en o&n in quarantaine is wel een beetje zuur (en saai).

Sterkte voor jou en hopelijk valt het mee!

3 likes

Hoera voor Jul :christmas_tree::confounded: Bijna 11.000 positieve tests hier vandaag :sob:

2 likes

Ja ik heb gelukkig (nog) niet veel last. Droge mond, loopneus en een beetje duf, maar dat laatste kan ook komen van het binnen zitten niksen haha. Hoop dat de booster in die zin zijn werk doet en het bij milde klachten blijft.

Fijn dat het bij jou in ieder geval weer de goede kant op lijkt te gaan!

2 likes

Leuke tips, dankjewel! Samen koken vinden we altijd leuk, dus dat videobellend doen is echt een goed idee :blush:

3 likes

Zelfde hier (in het noorden). Eerst zag ik volgende week als opties, toen ging ik nog een keer zoeken op een postcode van buiten de stad waar ik woon, en toen stond vanavond er ineens bij. Helemaal blij mee!

1 like

Ik heb gisteravond mā€™n booster kunnen halen (werk in de zorg) en het was echt super druk op de priklocatie. Er waren amper vrije stoelen in de wachtruimte. Deed me wel goed. Gisteravond was ik heel moe en vandaag zweet ik als een otter haha. Gelukkig duren de bijwerkingen niet zo lang. Ik heb nu AZ + Pfizer gehad.

Laatst zag ik hier een schema voorbijkomen met hoe hoog de bescherming is na de combinatie van verschillende vaccins. Weet iemand welke ik bedoel? Ik kan hem niet meer vinden en wilde het nog bekijken.

1 like

Ik ben dus al vier a vijf dagen redelijk ziek (hoofdpijn, keelpijn, enorm verkouden). Heb vier zelftest gedaan en allemaal negatief. Nu heeft mijn vriend er vanochtend twee gedaan en zijn die opeens positief. Hij is sowieso ziek geworden van mij, aangezien we precies het zelfde ziekteverloop hebben maar ik hem eerder dan hem ziek was. Super raar toch dat al mijn testen negatief zijn? Heb voor vanavond een PCR ingepland voor de zekerheid. Maar snap niet hoe ik vier negatieve zelftests kan hebben als ik toch ziek blijk, zijn ze dan zo ontbetrouwbaar?

1 like

Ik weet welke studie je bedoelt maar heb ff geen in om hem op te zoeken haha. Maar combinaties doen het zelfs ietsje beter! (Heb zelf ook 1x AZ en 2x Pfizer en mā€™n vriend 1x Janssen en 1x Moderna)

1 like

Wordt een saaie o&n voor mij :sob:
Collega is positief getest en heb dinsdag samen gewerkt met haar en over de gehele dag langer dan 15 min dichter bij elkaar.
Dus ik ben in quarantaine.
Tot nu toe nog negatief getest.
Al irriteer ik me erg dat ik 1 van de weinige op me werk ben , die Ć¼berhaupt zich nog een beetje aan de regels houd.

1 like

Haha geeft niet. Goed om te horen dat combinaties beter werken. Hoop dat snel iedereen die wil geboosterd is. Zal vast niet heel lang meer duren.

Iets anders: ik zag op Twitter voorbijkomen (ja goeie bron, I know) dat met een zelftest alleen een neusswab niet meer voldoende werkt bij de nieuwe variant en dat men nu ook keelswabs doet. Ik was een beetje gaan googlen daarop en zag dat men in VK daar al lang en breed mee gestart is. Lopen wij nu in Nederland zover achter of is het overdreven voorzichtigheid? Ik had ook een instructiefilmpje gevonden op de website van de VK overheid. Ik ga het morgen proberen, voor ik naar vrienden ga om oud & nieuw te vieren.

2 likes

Maar is ā€˜t dan en en? Of enkel een keelswab

En en. Als een keelswab niet lukt, dan raden ze aan om twee keer neus te doen (vond ik op de website van de overheid van de VK dacht ik, even zoeken).

Edit: ik heb het filmpje nog eens bekeken en ze doet 1 keer keel en 2 keer neusgat.

2 likes

Hopelijk niet met hetzelfde stokje haha, dus dan mogen ze die testdoosjes wel uitbreiden hier

2 likes

Sorry voor jou, maar wel hetzelfde stokje :sweat_smile:

Ik heb 3 zelftesten en 1 ggd test gedaan en alles is negatief. Toch heb ik lekker 0 smaak en 0 geur en vertrouw het somehow gewoon nietā€¦

1 like

Misschien die neusklem eens afdoen

sorry zo flauw :grimacing:

14 likes

Waarschijnlijk is het dan een gewone verkoudheid.

Gisteren de boosterprik gehad, moest er meer dan een uur voor rijden maar blij dat die erin zit. 3 verschillende medewerkers van de GGD vroegen om de sms te laten zien aangezien mijn geboortejaar nog niet aan de beurt was. Er werd goed gecheckt

Doen ze bij de ggd toch ook met hetzelfde stokje? Zolang het eerst keel dan neus is vind ik het best, andersom lijkt me wel minder

2 likes