Caronatopic #13

2G lijkt ver weg. Is dat het ook?

• Het komt er helemaal niet meer van denk ik
  • Ja het gaat langer duren dan gedacht om dat er doorheen te krijgen
  • Nee hoor niks ver wegs aan, de volgende persconferentie wordt 2g aangekondigd

0 stemmers

2 likes

Met de avondklok ging het toch ook ongeveer zo toen? Die was er ook alsnog gewoon heel snel.

2 likes

Bij ons is het ook chaos. We staan nog met zā€™n tweeĆ«n op onze locatie en mijn klas wordt ook steeds kleiner. Ben benieuwd wanneer/of ik over moet op thuisonderwijs, want dat is ook niet helemaal duidelijk wanneer dat dan moet.

CDA en CU gaan echt nog wel toegeven

3 likes

CU niet, PvdA wel

Denk ik. En CDA idd sowieso.

1 like

Omg de simpelheid waarmee naar de situatie gekeken wordt :open_mouth:

ā€˜Er klopte iets nietā€™, stelt Dā€™Hose. ā€˜Ik ben dan maar naar de apotheker om een zelftest geweest. Bij mij kleurde die roze, bij mijn vriend rood. De huisarts stelde voor toch te testen, en daarnet, in de vroege avond kreeg ik het nieuws dat ik positief ben.

Ten eerste ga meteen echt testen als er iets niet klopt en niet de apotheek gaan besmetten. Ten tweede dacht ze serieus dat een roze streepje minder erg was :joy:

Binnen hield ze bijna altijd haar mondmasker op, zegt ze. Had ze haar kapje niet op, was dat niet langer dan een kwartier.

Oh ja corona wordt maar geactiveerd na exact 15 min. Dan doe je het even weer aan en reset die tijd weer!

5 likes

:sob: Een roze streepje, nee dan heb je een beetje corona
Net als bij een zwangerschapstest dat je dan een beetje zwanger bent
Mijn hemel

10 likes

Ik word wakker met dikke snotkop en keelpijn dus wil test plannen maar lukt ofc nietā€¦

1 like

balen! kun je een zelftest doen?

1 like

Nou, hartstikke positief. Blij dat we de test hebben gedaan en dat we het weten! (En haar dus nog langer binnen houden.) Dat testen voor kinderen <4jr is toch nog niet zoā€™n gek ideeā€¦ :sweat_smile:

12 likes

Same, en zelftesten overal uitverkocht :confused: Heb ze nu maar via bol besteld

Bij t kruidvat stond hier al max 3 pp, ik wilde 1 zelftest kopen maar nu uit paniek maar 3 gedaan

Zelftesten zijn onbetrouwbaar bij klachten. Heb er wel 1 maar stel die is positief hoeft dat nog niet met een pcr ook zo te zijn. En in principe moet je dan alsnog een pcr en dat kan dus niet. Ja kon naar Arnhem maar dat is anderhalf uur rijdenā€¦

Het scheelt dat ik nergens heen moet en niet in de zorg werk oid. (Want ik hoorde dat die spoedlijn er ook uit ligt of drama is) Dus ik kan in principe gewoon kijken hoe het de komende dagen gaat. Maar het is wel irritant en helemaal voor de mensen die zoā€™n test veel harder nodig hebben.

2 likes

Goed dus dat je door gezet hebt bij het afnemen. Beterschap voor je dochter! :four_leaf_clover:

1 like

Ik keek ook even zonder auto. En dan is er gewoon geen testmoment. Is toch ook bizar. Snap dat de GGD er weinig aan kan doen maar toch.

Heb nog even overwogen om te solliciteren voor de ggd bellijn maar ze betalen serieus nog minder dan mn winkel en dat was al minimaal. En dan moet je ook nog zelf een laptop hebben met allerlei eisen.

Hier in de buurt, met diverse postcodes geprobeerd, geen plek. En het gek vinden dat mensen dan maar niet gaan testen :sweat_smile:

3 likes

Momenteel is het extreem druk. Gister hebben we het record gebroken voor de meeste testafnamens ooit. Opschalen schijnt te gaan gebeuren. Leuk is het niet, het leidt ook vaak tot frustratie (begrijpelijk)
en regelmatig vervelende gesprekken. En dan is er nog steeds geen aangepast advies voor quarantaine gemaakt voor huisgenoten.

En ja het betaalt slecht, maar heb niet zo veel opties aangezien de cultuursector op zā€™n gat ligt en geen ander werk kan vinden in combinatie met omscholen.

20 likes

Die zelftesten zijn sowieso niet betrouwbaar. Ik was 3 keer in contact met iemand geweest. De zelftest gaf 3 keer een licht streepje. Maar bij de ggd elke keer negatief en ook geen klachten.
Vooral die van de superMarkt zijn dramatisch.

Ja snap dat het officieel moet, maar bij gebrek aan beter geeft het je misschien wat rust. Met symptomen is een lateral flow test juist betrouwbaarder dan zonder volgens deze website (vergelijking van 16 onderzoeken): How reliable are lateral flow COVID-19 tests? - The Pharmaceutical Journal

EDIT: sorry dit gaat overal lateral flow testen maar weet niet zeker of dat de testen zijn die jullie in NL gebruiken als zelf-test, dit is wat we hier in UK hebben

2 likes

wat voor testen hebben ze in Nederland dan dat t zo slecht is? Hier in de UK worden ze juist overal gebruikt en zelfs om te reizen mag je een lateral flow gebruiken nu (niet zelf, maar dat is vanwege het certificaat).

Ik vond juist dat bij die ā€˜test-voor-je-reisā€™ plekken ze heel slecht testen, waar die persoon nog maar net over mā€™n neusharen veegde met het stokje, terwijl ik hem er altijd ver in duw en 15 rondjes draai volgens die instructies :smiley: