Ik heb autisme en hele beperkte sociale contacten en doe vrij weinig “drukke” dingen (als boodschappen, bioscoop of theater/andere uitjes in grote groepen oid doe ik al nooit). En toch ga ik heel slecht op de lockdown.
Komt ook dat die regels zo vaak en onverwacht veranderen. En mondkapjes zitten niet tof
De anderhalf meter afstand mag van mij part in de grondwet. Na vrijheid van meningsuiting
Ja ik ken dus iemand die wel voor reis prikken heeft genomen en nu opeens met alles anti vax is???
Nou we zijn over de 20.000 hoor. Nu kijken of t nog door de storing komt of dat t zo blijft. Toch wel heftig ofzo. Had op mn eigen poll gestemd met later deze week pas
Vind dit trouwens wel heftig. Hoop zo dat t voor kinderen nog steeds meevalt maar er zullen sowieso wel gevallen van long covid tussen zitten.
De ggd draait echt overuren volgens mij…
Vandaag bij ons op school werd er gebeld over ene besmetting in de klas, en dan wordt de ggd gebeld van “wat te doen?” Wie moeten naar huis en in quarantaine? Want de quarantaine wijzer zei dat ze allemaal niet hoefden omdat ze gevaccineerd waren, maar dat kwam niet overeen met wat er in persco was gezegd. Klas “opgesloten” voor een paar uur want ze kregen niemand te pakken (& het complete management zit ook met covid thuis )…
Uiteindelijk rond 14u toch iedereen maar laten ophalen, kinderen snapte er geen zak van (speciaal voortgezet onderwijs).
Het is echt pure chaos bij ons op school nu 🥲
Er zijn zo’n 4000 nameldingen, dus we zitten al een aantal dagen stabiel rond de 16.000
Nog heel veel, daar niet van.
Ooh joh. Al is t wel vaak zo als ik denk oh we zijn een paar dagen stabiel, t gaat goed, dat t dan de volgende dag vet omhoog gaat. Ik hoop uiteraard van niet.
Ik ben ook geveld met zowel blaasontsteking als keelpijn/hoesten en koorts. Ook vanochtend al een test ingepland voor morgen en me ziek gemeld bij m’n leidinggevende. Krijg hier toch een beetje angst van terwijl ik normaal een heel nuchter persoon ben, vanwege de long covid die ik gehad heb Ik herhaal steeds naar mezelf toe dat de uitslag wel negatief gaat zijn maar you never know.
Nou ja weet ook niet of het goed nieuws is, in het nieuws was vandaag ook dat de GGD’s aan hun maximale capaciteit zitten. Wie weet wat er dus nog gemist wordt allemaal… Hopelijk zien we snel effect van de maatregelen
Ja vrijheid van persoonlijke ruimte
Het is ook weer gigantisch druk bij de testlijn. Verbindingen zijn slecht, geluid valt weg, of wordt gewoon midden in gesprekken ineens verbroken. Test beschikbaarheid is vaak niet eerder als vrijdag, en iedereen moet een hele dag proberen om er door te komen.
Keek net ook even uit nieuwsgierigheid en ik zou nergens kunnen testen nu, ook niet als ik aanvink met de auto te kunnen.
Hoelang duurt het ook al weer voor er effect van de maatregelen te zien is?
Ik heb na meermaals bellen en online proberen uiteindelijk met een Rotterdamse postcode daar een afspraak in kunnen plannen. Ik wilde ook echt morgen terecht want heb vrijdag een echo dus stel ik voel me dan beter dan wil ik ook de uitslag al hebben zodat ik kan gaan.
Nou tldr ik kan morgen op 3 kwartier rijden terecht, dus nu nog op zoek naar een auto.
De prio testplekken voor medewerkers uit de zorg zitten hier komen de dagen helemaal vol. Uiteindelijk via een inlooptestplek toch nog kunnen testen. Medewerker van de GGD zei dat het weer met zo’n gekkenhuis qua drukte is als tijdens de eerste golf.
Alleen dan dus nog met testen erbij… in de eerste golf waren er natuurlijk niet zoveel testen, waar ook weer vragen en telefoontjes van komen…
Oh ja, dat is waar inderdaad
Bij de XL Schiphol testlocatie kun je heen zonder afspraak.
Ik ben net geweest met hele gezin en stond binnen 15 minuten weer buiten, echt top.
Hier gelukkig een negatieve test! Wel 2 collega’s en toch best wat partienten die tijdens het opname covid oplopen. SEH was heel druk met aanloop van de covid patiënten. Wij kunnen gelukkig op werk testen en meestal dezelfde dag nog. Maar ook hij leek wat overwerkt vandaag. Medicatie raakt op en ook de optiflow bedden. Vind het best een kwalijke zaak.
Ik vind dit zo verschrikkelijk om te lezen. Ook wat je pas deelde, dat er keuzes worden gemaakt in welke pt nog aan de optiflow kan. Sterkte
Ik merk het nu in tegenstelling tot de eerste ca 1.5 jaar ook steeds meer in mijn omgeving. Doe echt geen gekke dingen maar nu voor de derde keer in een maand in quarantaine na contact met een besmet persoon. Hiervoor nog nooit hoeven testen en niemand in mijn omgeving besmet.
Ik heb dit dus non stop in college, maar niks aan te doen want als je niet komt dan mis je alles