Caronatopic #13

Ja en ik zou juist die uitzondering gebruiken om ongevaccineerden te laten werken ipv andersom.
Op je principes staan kan wel weer als de zorgcrisis voorbij is.

9 likes

Ja mag je vinden, ik vind dat mensen hun baan ontzeggen zelfs nu niet geoorloofd is wanneer ze ook gewoon regelmatig kunnen testen om veilig door te kunnen werken. ZĆ©ker niet in zoā€™n sector als de zorg, waar al een tekort is en mensen al ontevreden zijn.
Personeel is hard nodig, ieder personeelslid.

5 likes

Ik snap gewoon niet dat je in de zorg werkt die nu focking zwaar overbelast is vanwege een pandemie (je ziet die hele puinhoop met je eigen ogen) en dat je dan besluit om je niet te vaccineren, je werkt met kwetsbare mensen notabene :o_o: :-1:

63 likes

Maar dat kan je toch net zo goed omdraaien? Er kan toch ook gezegd worden van ongevaccineerde zorgmedewerkers van hey, op je principes staan kan wel weer als de zorgcrisis voorbij is maar nu heb je een verantwoordelijkheid tegenover je patiƫnten om er alles aan te doen dat die niet nog meer potentieel gevaar lopen?

Ik snap je redenering wel hoor en die van jou ook @Nysmn. Ik vind het ook gewoon moeilijk want als ik zie hoe sommige collegaā€™s/stagiaires rondlopen op spoed en pneumo en er alles aan doen om covidpatiĆ«nten te redden terwijl sommige opnames vermeden hadden kunnen worden, dan wringt het gewoon.

9 likes

Correctie: volgens dit onderzoek is 2G veiliger dan 1G (leidt tot minder ziekenhuisopnames).

Natuurlijk mag je daar politiek en moreel van alles van vinden en kunnen andere overwegingen een rol spelen in de keuze voor 1/2/3G, maar het is een misverstand dat 1G per se het veiligst is.

10 likes

Overigens is de hepatitis B vaccinatie ook gewoon verplicht als zorgmedewerker.

3 likes

Ik vind je verplicht laten vaccineren in de zorg een beetje zoals geen piloot mogen worden als je kleurenblind bent of weet ik veel. Sommige jobs hebben gewoon bepaalde heel logische vereisten die samengaan met de kern van het werk. Je bent verantwoordelijk gemaakt voor de zorg van kwetsbare en zieke mensen, daarbij hoort nu ƩƩnmaal dat je die niet aan nog meer gevaar blootstelt dan nodig. Daarnaast is het een win voor het niet verder laten uitvallen van je hele team. Hoop wel dat ze snel hun derde krijgen. Want ze lopen zelf ook extra gevaar door met patiƫnten te werken en daar mag zeker tegenoverstaan dat hun derde nu eigenlijk al geregeld had moeten zijn.

70 likes

Zijn er ook mensen die heel erg goed gaan op de lockdown etc? Ik kan het me niet voorstellen maar een collega zei nou dit is voor sommigen zo een fijne rustige periode zo. Dus voor de groep die moeite hebben met sociale verplichtingen? En geloof me, ik snap dat ook ergens goed toch vind ik de onzekerheid en alle gedoe zwaarder wegen

Ik ben benieuwd hoeveel er zijn die nu geen vaccin willen maar bijvoorbeeld wel een prik pakken op het moment dat ze op vakantie gaan en daar een bepaalde prik noodzakelijk is.

3 likes

Ik vind het vooral zo irrelevant of mensen een lockdown fijn vinden, okƩ heel fijn voor je, maar zeg dat maar tegen mensen in de zorg, ondernemers die constant voor problemen staan met hun bedrijf, etc.

16 likes

Ja ik ook inderdaad. Ik kan me niet voorstellen dat al die mensen die nu geen vaccinatie willen ook accepteren dat ze dan nooit meer naar het buitenland op vakantie kunnen. Zul je zien dat ze over 1-2 jaar alsnog die prik gaan halen voor hun vakantiereisje. Had het dan ff eerder gedaan joh.

2 likes

Uiteraard! Dat is veel wezenlijker en meer impactvol!
Het was een vraag omdat ze zo stellig was dacht ik goh herken ik helemaal niet.
Niet om andermans problemen te bagatelliseren

2 likes

Als je een lockdown nodig hebt om tot rust te komen en het fijn vindt dat sociale verplichtingen wegvallen, moet je gewoon leren om vaker nee te zeggen en je eigen plan te trekken. Uiteindelijk plannen die mensen zelf gewoon heel hun agenda vol.

37 likes

Ja snap ik! Was ook meer een algemene opmerking. Ik heb het namelijk ook wel mensen horen zeggen en dan denk ik dus wat ik net typte. En ook wat @Totoro zegt haha

1 like

Ja dit. Strookt ook niet helemaal met mijn idee van met kwetsbare mensen werken. Raak ook enigszins gefrustreerd van mā€™n niet gevaccineerde collega. We zijn al onderbemand. Plus dat hij bepaalde diensten niet kan werken omdat er dan met cliĆ«nten dingen gedaan moeten worden zoals naar het zwembad. Wat betekent dat anderen altijd de langere dienst moeten draaien.l

6 likes

Over het algemeen met je eens maar dit is ook wel iets te simplistisch. Er zijn genoeg mensen met bijvoorbeeld een aandoening of die niet neurotypisch zijn die een lockdown prettig vinden voor wie de wereld normaal gesproken nu eenmaal niet zo simpel in elkaar zit als ā€˜trek wat vaker je eigen planā€™ omdat de maatschappij niet is ingericht op hun plan.

16 likes

Ja ik hoorde het die eerste weken ook weleens (vorig jaar) maar lijkt me zo sterk als je voor 2e winter op een rij ziet wat alle consequenties zijn etc dus was benieuwd of mensen nog steeds die mening hadden. En helemaal waar over eigen grenzen en agenda!

1 like

Klopt, maar in mijn ervaring zijn dat niet de mensen die ik bijvoorbeeld hier op het forum zie posten dat ze uitkijken naar rustige avonden op de bank omdat hun leven normaal zo hectisch is.

9 likes

Nee dat klopt inderdaad, over die types ben ik het ook helemaal met je eens.

Deze autist heeft er een grafhekel aan en is al sinds vrijdag gestresst.

6 likes