Caronatopic #13

Kun je niet een taxi op voorhand huren en dat zij de autostoelen regelen? Hoef je geen zorgen te maken omtrent de trein.

1 like

Boven de 3 ook niet trouwens, maar wel altijd achterin tot 1.35m

Maar als t 1.5 uur rijden is wil je toch dat ze veilig zitten?

5 likes

Als zij geen auto hebben, niemand kan ze halen, liever geen OV om wat voor reden dan ook, en het mag volgens de richtlijnen van de overheid. Waarom dan zoā€™n vraag stellen, ze zouden er haast een schuldgevoel van krijgen terwijl ze niks fout doen.

6 likes

Ik reageer toch niet op haar? En er zijn gewoon taxibedrijven met stoeltjes. Dat iets mag betekent niet dat t veilig is toch? Anders zouden kinderen nergens een autostoeltje hoeven.

Omdat jij 1,5 uur zegt en @Amaura zei ook 1,5 uur ging ik ervanuit dat je het over haar situatie hebt ja. En het was niet echt heel duidelijk dat jij het gewoon over in het algemeen hebt, voor mij dan.

Dat je van de overheid incidenteel iets mag, betekent indd niet dat het per se veilig is om elke dag te doen, daarom mag dat ook niet. Maar taxi gebruik is meestal incidenteel en dan mag het wel van de overheid ja dus waarom zou je dan gaan zeggen dat het niet veilig is. Incidenteel is toegestaan, dat is anders dan dat het dan gelijk maar veilig moet zijn.

En geloof mij, taxi bedrijven hebben helemaal niet zo vaak stoeltjes hoor. Mijn dochter ging jarenlang naar school met een gewoon commercieel taxi bedrijf en zij hebben geen stoeltjes (omdat je die in taxiā€™s niet nodig hebt), dat moet je altijd zelf regelen.

1 like

Oh, is dat al zeker? Ik weet dat ze daar over aan het praten zijn, maar dat die verplichte vaccinatie van ons zorgpersoneel wettelijk nog niet geregeld kan worden binnen nu en een paar maanden.

1 like

Nou ja ik zou me daar niet prettig bij voelen en vond t eigenlijk wonderlijk dat @Wonderland het zei. Uiteraard hoop ik dat @Amaura een voor haar passende oplossing vind.
Je zegt nu zelf toch ook dat t niet veilig genoeg is voor iedere dag. Waarom dan die ene keer wel. Ongeluk zit in een klein hoekje. Ik vind een lange taxirit echt wel anders dan eentje van 10 minuten binnen een stad.
En ik zei niet dat alle taxis stoeltjes hebben, maar er zijn gewoon taxibedrijven (juist bij schiphol) die zich er juist op richten. Aangezien ze het ook over een baby had ging ik er van uit dat t om hele jonge kinderen gaat.

Was gewoon verbaasd dat t als oplossing geboden werd.

In t kader van t topic, halen we vandaag al de 20.000 besmettingen?

• Ja, denk t wel
  • Ja, maar alleen door de weekendstoring, daarna gaan we dalen.
  • Nee, maar later deze week wel
  • Nee, de besmettingen gaan dalen

0 stemmers

1 like

Het mag en als mensen hier voor kiezen doen ze niks fout, ook al zou jij het nooit doen. Je bent nu weer een half schuldgevoel aan het aanpraten dat er een ongeluk kan gebeuren. Dat weten we, dat kan altijd. Ook met je kind op de fiets. Ook met je kind in de bus waar je niet eens gordels om hebt.
Maar maakt niks uit, je hebt je mening gegeven en ik heb verder ook geen toevoegingen meer.

4 likes

https://www.instagram.com/reel/CWQ9Cq4j1U6

Ik krijg flashbacks naar de zwartepietdemoā€™s waarbij ouders geweld gebruikten naar de demonstranten > kids janken > schuld van KOZP.

Nu ook weer > kinderen mee terwijl je weet dat zonder QR toegang geweigerd wordt > kids janken > schuld van iedereen behalve jij als kut ouder zelf die bereid is om je kind in zoā€™n stressvolle situatie te brengen door ruzie te maken.

Dan wil je toch bijna eigenhandig het verstand erin slaan? :triumph:

17 likes

Dat vroeg ik me ook af toen ik dit bericht las. Kan me bijna niet voorstellen dat een land op dit moment de luxe heeft om zorgpersoneel kwijt te raken.

15 likes

Ja wat is nou belangrijker he, genoeg mensen om Ć¼berhaupt zorg te kunnen leveren of zorgen voor zoveel mogelijk gedwongen vaccinaties. Het is niet alsof dit laatste de enige mogelijkheid is voor veilige zorg, daar zou testen ook prima een optie voor kunnen zijn.

5 likes

Ik vind dat wel een bizarre ontwikkeling. Alsof we die luxe nu hebben? Heel scheef voelt het aan. Kan me niet voorstellen dat Nederland hier ook aan gaat beginnen?

Op de radio is vanmorgen gezegd dat er gesproken wordt over 1G door de politiek en nu roepen echt zoveel mensen in mā€™n omgeving ā€˜WE KRIJGEN 1G MIJN VACCINATIE WAS VOOR NIKsā€™ en alle boomers op fb zijn meteen in paniek.

Ik hoop wel heeeel erg niet dat ze 1G gaan doorzetten want voor de moraal gaat dat echt de genade klap zijn denk. Dan kun je die booster prikken wel vergeten.

4 likes

Het moet gewoon 3g blijven. 2g is een politieke keuze, 1g (testen) is het veiligst maar vermindert het draagvlak zwaar.

2 likes

Nee, wij hebben zeker geen zorgpersoneel op overschot maar ik geloof dat ook het feit dat de bereidheid om zorg op te nemen voor ongevaccineerde patiƫnten op aan het geraken is en dat dat ook heeft meegespeeld in die beslissing.

Ik weet zelf nog altijd niet goed of ik nu voor- of tegenstander ben. IntuĆÆtief vind ik dat als je in de zorgsector wilt werken en zonder morren die verplichte hep B vaccinatie hebt genomen dit eigenlijk ook geen struikelblok zou mogen zijn en ook een beetje je plicht is tegenover je patiĆ«nten. Anderzijds kan ik wel snappen dat zoā€™n verplichting een beetje iffy voelt.

12 likes

Ik vind dat ook zeker, maar als ik moet kiezen tussen geen zorg of zorg door een ongevaccineerde heb ik mijn beslissing gauw gemaakt hoor.

4 likes

Ja, alleen schieten we met 3g niets op. Als iedereen zich dan ook aan de maatregelen hield (beide kanten btw). Maar mensen houden zich er gewoon niet aan.

2 likes

Ja, maar ik heb het gevoel dat dit eigenlijk 2 op zichzelf staande problemen zijn die als 1 groot probleem worden gepresenteerd. Het groot personeelstekort hadden we eigenlijk al en daar zijn al verschillende initiatieven voor genomen om de sector aantrekkelijker maken.

Ik ben ook benieuwd of er door die verplichting nu Ć©cht zoveel verpleegkundigen gaan uitvallen. In verschillende reacties van ongevaccineerd personeel heb ik al gelezen dat er waarschijnlijk toch nog veel mensen zich gaan laten vaccineren, maar dan tegen hun wil. Net hetzelfde als bij de weigeraars die ā€˜uit gemakā€™ later toch nog om hun vaccinatie gingen: hoe sterk zijn die principes nog als ze merken dat er Ć©chte gevolgen vasthangen aan hun beslissing?

Bijzonder dat dat een risico is die ze willen nemen, vind ik.

1 like

Uitzonderlijke tijden vragen soms om uitzonderlijke maatregelen en ik geloof dat een pandemie daar wel onder valt.

9 likes