Caronatopic #13

Ik stem de avondklok. Daar had ik zelf maar heel weinig last van itt de lockdowns, maar vond ik het meest benauwend voelen.

3 likes

Ik vind het ergste hetgeen wat voor minste daling in de besmettingen zou zorgen. Dus avondklok erger als je overdag nog alles zou mogen en kunnen.

1 like

Ik denk oprecht dat niks behalve alles dicht (dus ook scholen en winkels) gaat helpen. Uiteraard hoop ik geen gelijk te hebben maar zie niet in hoe mensen anders de ernst in gaan zien. En dan nog zal een groot deel gewoon thuis feestjes vieren

2 likes

Ik vind het zo’n waanzin. De cijfers lopen zo enorm op en er zijn zoooo veel mensen om me heen besmet en ziek. En wat doen ze… Een waarschuwing en het bagatelliseren van code zwart. Wtf echt… Wachten ze echt tot we smeken om een lockdown?

2 likes

Gelukkig is het wetsvoorstel voor 2G wel af, ze zitten niet stil hoor!!!

Ik kreeg vandaag zelfs een aankondiging van een huisfeest voor volgend weekend in de bus in verband met mogelijke overlast. En die Kevin (naam niet gefingeerd) gaf ook nog eens aan dat hij de politie er alvast over geïnformeerd had. Hoe dan :woman_shrugging:t2:

3 likes

Haha Kevin kletst sowieso uit zijn nek, dus ik zou gewoon de politie bellen als je overlast hebt.

Maar dat terzijde: ik verbaas me nergens meer over na deze pandemie.

4 likes

Dit gaat toch ook geen moer doen?

2 likes

Ken jij persoonlijk iemand die in de afgelopen 7 dagen positief getest is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ik zei twee weken geleden nog tegen mijn vriendinnen ‘Zo gek, enorm hoge cijfers en nog steeds niemand om me heen die positief test’. Sinds vorige week is dat helaas heel anders (zowel vrienden als familie, allemaal gevaccineerd)

4 likes

Meerdere directe collega’s! Dr is echt een tsunami aan besmettingen onder longartsen, internisten en arts-assistenten. Denken toch vaak via de patiënt …

4 likes

Ja hier ook, ik werk in het basisonderwijs en het loopt echt enorm op onder kinderen en daarna ook onder de leraren.

1 like

Mensen die ik ken balen dus erg dat ze weer niet op kantoor kunnen werken, dus hebben ze met het halve kantoor afgesproken dat ze bij degene met de grootste keukentafel daar een co-working space van gaan maken.

Want ja het is thuiswerken hè?

:thumbsup:

6 likes

Oh nee dat vind ik echt heel heftig.

Kan me voorstellen dat het ook enorm heftig is voor de rest van het team. Sterkte!

Edit: bericht aangepast, las het verkeerd. Je bedoelt dat de besmetting via de patiënt gaat.

1 like

Ja hier ook. Als het in dit tempo doorgaat, zijn we volgende week dicht.

1 like

ik mag zelf morgen dus wie weet kan ik woensdag wel ja antwoorden :thumbsup:

1 like

Sorry als dit al eens gevraagd is, maar ik kon het zo niet terugvinden. Ik test op verzoek van mijn uni regelmatig met een zelftest, zo ook vanavond. Leek zoals altijd gewoon negatief na een kwartier, helemaal mooi, maar toen heb ik hem op tafel laten liggen en na ik denk een uur of twee was er ineens toch een (vaag) teststreepje. Ik wist niet zeker wanneer dat streepje erbij was gekomen dus heb nog een keer getest, en het eerste uur was er geen streepje te bekennen (behalve de controle) maar nu na ongeveer 1,5 uur, misschien een kwartiertje langer, is er toch weer een wazig tweede streepje. Ik weet dat ze zeggen dat je zo’n test na een uur of 2-3 echt niet meer kunt vertrouwen, maar over die soort van tussenperiode (dus langer dan een half uur maar korter dan 2 uur) kan ik nergens echt wat vinden.

Ik heb verder geen klachten en normaal had ik die test na een half uur weggegooid en dus ook niks gezien, dus twijfel nu een beetje of ik vervanging moet gaan regelen voor mijn werk morgen en een ggd test moet plannen of dat dat niet nodig is. Weet iemand hier toevallig iets meer over?

In de test die ik had mocht ik niet meer dan 15 min aflezen. Dus vervaging tegelen lijkt me niet nodig.

5 likes

Ik weet dat ik lichtelijk heftig op dit alles reageer maar zou jij als licht risico geval (dik, verder niks) nog in de ochtend gaan winkelen?
T plan is kruidvat bij opening, kringloop bij opening/eerste uur, en misschien nog blokker/xenos. Aan de ene kant denk ik extra risico aan de andere kant zit ik dit weekend weer 2 dagen in de hema te werken waar 100x zoveel mensen komen.

• Ja natuurlijk
  • Nee is toch een extra risicomoment

0 stemmers

2 likes

Ik zou de Kruidvat en Xenos dingen online regelen en de kringloop laten voor wat het is

2 likes