Nee ik snap ook niet dat tijdens t overleg niemand zn hand heeft opgestoken van joe dan wordt de rest drukker.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het het aantal contactmomenten beperkt. Maarja als er dan in een korter tijdsbestek meer mensen komen… deze logica ontgaat mij ook.
Edit; gevonden. Dit dus;
Wat is het idee achter de beperking van de openingstijd van winkels?
“In de praktijk is het zo dat als je de duur beperkt, dat je het aantal contactmomenten ook beperkt. Wellicht komen er nu meer mensen tegelijk naar de winkel, maar het kan ook zijn dat mensen online gaan kopen. Dat is niet te zeggen, maar over het algemeen beperk je de duur en intensiteit van de contactmomenten.” bron: Jaap van Dissel beantwoordt NUjij-vragen over corona | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Voor niet-essentiële winkels oké, maar voor supermarkten…
Een echt goed argument hebben ze dus niet voor deze specifieke maatregel.
Ja vooral dit stukje. Eigenlijk weten we het niet, maar wellicht… Aka we doen dus ook maar wat en kunnen het niet onderbouwen. Als je wilt dat mensen zich ergens aanhouden, begin dan eens met helder en duidelijk onderbouwd te communiceren waarom. Dit soort dingen zijn toch ook gewoon weer voer voor sceptici van het beleid…
Geen essentiële winkel maar sinds ze weer open mochten was de Action bij ons juist lager open (tot 20u ipv 18u), om het aantal klanten beter te spreiden en vond dat zo chill. Overdag is/was het er vaak ook doordeweeks best druk, maar na 18u juist helemaal niet. Ideaal.
Ik ben voorzichtiger als in: spreek nauwelijks nog buitenhuis af buiten werk- of gezondheidsgerelateerde zaken. Zwangeren die niet ingeënt zijn bezoek ik al helemaal niet. Geen zin meer in het gezeik en als ik ze zou besmetten zou ik het mijzelf altijd kwalijk blijven nemen,
En verder heb mijn feestdagen-inkopen al vrijwel volledig gedaan, althans wat in de winkel gekocht moest worden.
Toevallig zie ik net dit voorbij komen. Oorspronkelijk bericht is van vorig jaar zomer, maar het is nu net geüpdatet omdat het weer relevant is helaas Dit is het draaiboek bij code zwart: wie krijgt een ic-bed in geval van schaarste? | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Welk gezeik?
Ik dacht dat het ook meespeelt dat mensen nu niet massaal alcohol bij de supermarkten gaan kopen op het moment dat de horeca sluit?
Dan hadden ze denk ik die alcoholregel (niet meer na 20:00) wel ingevoerd. Een van de weinige maatregelen die in mijn ervaring echt goed gehandhaafd is.
Had niet verwacht dat ik het zo lastig zou vinden te bepalen wanneer ik uit quarantaine mag. Tegen patiënten ben ik altijd heel streng en zeg ik dat het toch allemaal niet zo ingewikkeld is, maar voor mezelf is het dat ineens wel.
Ik vind dat ik sinds gistermiddag wel klachtenvrij ben, alleen vanochtend na het slapen zat m’n neus nog beetje dicht, dus ik vond dat ik wel weer de wijde wereld in mocht, maar ik ging als ondersteuning van deze hypothese nog een zelftest doen en dat had ik beter niet kunnen doen, haha want die is nog vrij roze.
Edit: hier zijn zelftesten niet voor bedoeld natuurlijk, maar nu denk ik wel: weh er zit nog virus in mijn neus.
Nou ja we moeten ons toch meer aan de huidige maatregelen gaan houden “foei”. Anders komen er extra regels.
Haha ja Rutte noemt deze slappe maatregelen die we nu hebben ook een lockdown, dus als het strenger wordt is het enige wat erbij komt zeer waarschijnlijk dat je niet meer aan je kont mag krabben
“Als je nu je boontjes niet op eet krijg je geen toetje!”
En als ouder zijnde weten we dat op een heldere, begrijpbare manier uitleggen waarom die boontjes zo goed voor je zijn zeker op de lange termijn stukken beter werkt dan dreigen met geen toetje … maarja Rutte heeft geen kinderen he
Maar we weten ook dat ze daarvan op korte termijn geen boontjes gaan eten
Dus moeten we de boontjes laten eten door een andere groep leeftijdsgenoten en dan worden ze wel gegeten.
Jammer dat dat niet werkt hè met volwassenen blijkbaar
Eigenlijk vat dit het perfect samen he, na bijna 2 jaar nog steeds naar de korte termijn kijken en zodra het even beter lijkt te gaan laten we alles los. Ojee oepsie, maar was niet onze fout hoor!! Mensen houden zich niet aan de basisregels de afgelopen weken, boehoe. (Die toen niet meer bestonden).
@Ohappyday hahaha
Ik vind toetje toch niet lekker
Love deze boontjes metafoor, is echt precies wat het is