Zorg afschalen is niet meteen code zwart. Code zwart is meer in de richting als ze 1 bed hebben en moeten gaan kiezen tussen 2 mensen.
Kunnen wel op plekken al op donkergrijs zitten.
Zorg afschalen is niet meteen code zwart. Code zwart is meer in de richting als ze 1 bed hebben en moeten gaan kiezen tussen 2 mensen.
Kunnen wel op plekken al op donkergrijs zitten.
Ah ja oke, dat wisr ik niet
Ik hoorde vanmorgen op radio 538 eigenlijk voor het eerst een expliciete uitleg over code zwart. Er werd verteld welke criteria dan gelden: eerst kijken ze naar overlevingskans en verwachte benodigde tijd op de IC en daarna loten.
Misschien dat ze dit gaan benadrukken in de persconferentie in de hoop dat het dan binnenkomt bij mensen.
Voor mijn gevoel zie ik steeds artikelen voorbijkomen met âals de besmettingen niet omlaag gaan zitten we de hele winter in lockdownâ met dan een foto van dat enorm boze hoofd van Bruls erbij, dat geeft je echt het gevoel dat het je eigen schuld is en dat kan ik echt niet rijmen met deze lachwekkende âlockdownâ.
Ik doe altijd op vrijdagavond boodschappen en stond om 21:00 uur voor een dichte deur, was het vergeten.
Toen heb ik maar zaterdagochtend in de drukte boodschappen gedaan
En dit is nog maar 1 van de vele voorbeelden.
Pff, ik hoop dat we de dans ook (weer) ontspringen. Maar aan de andere kant denk ik ook: laat het ons maar even krijgen, en dan hebben we het gehad. We zitten in thuis isolatie dus kunnen nu niemand aansteken en zijn beide gevaccineerd dus hoop dan dat de symptomen meevallen.
Ik vraag me ook echt af of het ooit binnen zal komen bij mensen. Een collega van mijn vriend was helemaal aan het klagen over de maatregelen en dat alles maar weer terug moet naar normaal, terwijl haar moeder net gediagnosticeerd is met kanker.
dus mijn vriend uitleggen dat als we zo doorgaan dat mensen met ernstige ziekten (hij benoemde haar moeder niet expliciet) misschien wel moeten wachten op een behandeling en dat dat hele ernstige gevolgen kan hebben. Pas toen viel het kwartje bij haar⊠is toch bijna niet te geloven
Mijn zoon van 6 laten testen gisteren nadat ie al dagen met flinke koorts (39+) rondloopt en in zân klas besmettingen waren. Vannacht al uitslag, gelukkig negatief. Viel me alles mee hoe snel die uitslag er was!
Ik houd me aan dr maatregelen maar ben niet nog voorzichtiger dan dat. Dus dat is de tweede toch ?
Gisteren waren er 5 mensen (uit twee huishoudens) ipv vier. Tsja daar ga je al Hou me verder aan alle maatregelen maar dat deed ik ook al de gehele tijd. Wat er ook verandert, mijn leven verandert steeds nauwelijks. Hoogstens een keer minder vaak naar de kroeg maar ik werk voor de overheid dus dat is gewoon al bijna 2 jaar thuis. Kan nog steeds op 1 hand tellen hoe vaak ik op kantoor ben geweest dit jaar.
Edit - vind die 4 of 5 mensen dus onzinnig. We hadden met 20 in een restaurant kunnen zitten met minder afstand.
Ik was gisteren ook bij de Ik.ea. Moest snel wat hebben en ze bezorgen niet bij ons in de buurt. Wat een drukte inderdaad. En ook veel mensen zonder mondkapje die vervolgens nog net niet in je gezicht hijgen. Kan me voorstellen dat het voor het personeel niet fijn is.
Maar dit kan je dan toch bij alles zeggen? En als iedereen deze theorie zou hanterenâŠ
Ik hou me zoveel aan de maatregelen maar was dit weekend bij mijn ouders en dan geef ik ze wel een knuffel. Had van te voren (geen klachten) een zelftest afgenomen. Vorig jaar hielden we ook nog heel erg afstand van elkaar maar dit wilden we niet meer volhouden. Ik werk thuis, probeer afstand te houden maar ga nu wel sporten en deel dan de apparaten met andere mensen. Maar goed, dat mag dan ook gewoon.
Ik lees net dat België nu 1 miljoen booster prikken heeft gezet, die waren in september begonnen. Ik snap gewoon niet waarom Nederland nu weer zo laat is. Misschien zijn die boosterprikken ook niet de oplossing, maar ik wil dat gewoon zo graag geloof ik. (Naast je houden aan de maatregelen natuurlijk.)
Ik ben denk ik de hele pandemie al voorzichtig. Maar ben nu met de vele besmettingen wel weer op t punt dat ik na een dag werk mn haar moet wassen en douchen omdat er anders corona op me zit voor mn gevoel. Hopelijk heb ik dat niet met korte winkelbezoeken (wil morgen eigenlijk even naar winkels) maar nu ik dit typ denk ik kan net zo goed wel mn haar wassen erna. En ik hou na sluiting nog mn mondkapje op en dat vinden mn collegas ook raar.
Stel je werkt in een winkel en werkt nog een half uur na sluiting, hou je je mondkapje op of doe je m af?
0 stemmers
We hebben het inmiddels opgegeven om er nog wat van te zeggen. Heb al een paar keer beveiliging moeten bellen omdat de situatie uit de hand liep en ik ook een grote bek kreeg omdat ik vroeg âmisschien is het u al gevraagd maar zou u alsjeblieft een mondkapje willen dragen?â. Het is gewoon een verloren zaak om erover te beginnen. Goedgelovige ik wil nog denken dat mensen het zijn vergeten maar wie houd ik voor de gek
Ik had gedroomd dat mijn broertje corona had en dat het virus zichtbaar op zijn spullen zat, dus hij had een studieboek met virusvlekken
Zelfde bij mijn vriend in de winkel. Er komen daar echt veeeel louche figuren en er is al eens met een mes gezwaaid maar het hoofdkantoor weigert beveiliging neer te zetten. Hij gaat echt niet met gevaar voor eigen leven mensen aanspreken.
Aah heel vervelend. Ik heb een dame die dus echt té dicht bij me kwam staan zonder mondkapje ook vriendelijk verzocht afstand te houden. Kreeg ook de wind van voren maar ja, dat gaat dan ene oor in en andere weer net zo hard uit. Kan me voorstellen dat je als personeel op een gegeven moment die meer wilt/kunt/durft.
Veel sterkte de komende tijd
Het ligt eraan of ik dat half uur op afstand van mijn collegaâs werk of niet. Als ik in een winkel ergens zou moeten vullen en ik ben de enige in dat gangpad zou ik 'm wel afdoen denk ik.
Ja je kan gewoon afstand houden, alleen in de kantine niet. Maar voor mijn gevoel vliegt alles door de lucht nog. Maar ik snap dan ik niet helemaal normaal ben hoor.
Nou ja ik vind het sowieso gek dat je collegaâs er commentaar op hebben, is toch je eigen keuze. Alsof ze er last van hebben? En als je niet helemaal afstand kunt houden, snap ik heel goed dat je 'm op houdt.
Weet iemand wat nou de gedachte achter deze regel is? Ik kan gewoon niks bedenken waardoor ik denk: ja oke, toch wel een goed idee om de supermarkten eerder dicht te doen