Caronatopic #13

Dat zou slapjes zijn vind ik.

6 likes

Ja ik sta niet meteen te springen om een harde lockdown maar hier zie ik het nut helemaal niet van in :woman_shrugging:t3: Waarom zou de boodschap de tweede keer wel ineens aankomen? Hoe kan je na anderhalf jaar in deze situatie dat vertrouwen nog hebben in de bevolking :sweat_smile:

23 likes

Precies, ook na die rellen e.d. hoe denk je dat dat overkomt?

Foei, jullie moeten echt aan de maatregelen houden.

2 likes

Vooral dat laatste ja. Ik denk dat zelfs een keiharde lockdown (scholen en winkels en de rest dicht) minder goed gaat helpen dan t vorig jaar deed.

3 decembee is gewoon nog 2 weken. Dan zitten we op 30.000 besmettingen wellicht. Qua ziekenhuisopnames zitten we nu alweer bijna op niveau van december, dan gaan we dan wel overheen. Wat is dan de reden om geen lockdown te doen terwijl je t vorig jaar wel deed.

1 like

Hoewel ik denk dat ze gelijk hebben, denk ik niet dat het gaat werken :sweat_smile:

Collega van mijn man is gisteren positief getest met zelftest en mijn man heeft vrijdag nog met hem in de auto gezeten. Dus nu zijn we uit voorzorg ook maar in thuis isolatie. Ik zei gisteren nog dat het niet meer de vraag is of, maar wanneer we het gaan krijgen en nu voelt het alsof dat nu al is.
Woensdag mag mijn man testen, dus we gaan het zien.

Binnen mijn sportteam is nu 3e geval met corona. We zijn gelukkig allemaal gevaccineerd. Maar inderdaad zoals hier al beschreven staat. Ben benieuwd wanneer ik het zelf oploop.

Hopelijk valt het voor jullie mee! Ik heb 2 uur naast iemand gezeten zonder mondkapje oid in een afgesloten ruimte, die 3 dagen later positief getest werd en heb ook geen corona gekregen! Was vooral even vervelend vanwege de quarantaine en eindeloos proberen de GGD te bellen om een test te plannen. Die persoon was verder ook niet aan het hoesten o.i.d. Voelt toch een beetje als net de dans ontspringen.

1 like

Hier net ook weer een test ingepland. Ik ben een beetje verkouden, niks geks. Heb eigenlijk 2 fysieke werk afspraken staan deze week, dus baal heel erg dat die zeer waarschijnlijk niet doorgaan terwijl dat bij die afspraken echt fijner is.

1 like

Wat is toch de reden dat het hier in Nederland zo op zijn beloop mag blijven gaan? Waarom komen hier geen strengere regels?

1 like

Omdat mensen zich toch niet aan de regels gaan houden, dus het maakt in principe niet uit

4 likes

Maar als je een lockdown forceert van bovenaf, dan kunnen mensen niet anders als zich aan de regels houden. Zoals in Oostenrijk bijvoorbeeld

Denk eerder dat dat vragen is om nog meer rellen.

2 likes

Ben het met je eens hoor maar is toch eigenlijk de omgekeerde wereld. Rellen = belonen want geen strengere regels.

4 likes

Dit is precies ook waar ik het om vraag inderdaad. Wordt er zoveel druk gelegd op Hugo en Mark door verschillende partijen dat ze niet dúrven om strenger te worden?

Dat is wel echt een kleine groep, die ook veel afkeuring krijgt vanuit de samenleving. Denk dat deze regering eerder gevoelig is voor lobbygroepen uit het bedrijfsleven en dergelijke. En misschien ook voor het verliezen van kiezers uit de rechterflank. Heb het idee dat ze echt het onvermijdelijke zitten uit te stellen. En daar heeft de meest kwetsbare groep uiteindelijk het meeste last van helaas.

9 likes

Maar denk je wel dat die strengere maatregelen er gaan komen? Als het OMT adviseert om niet strenger te worden voor 3 december dan denk ik: wanneer dan wel?!

2 likes

Kan je iets met als je een bericht in in je inbox krijgt met een manier om een qr code te krijgen? Melding maken of iets? Ik ken veel mensen die dit de laatste dagen krijgen.

Als er straks ziekenhuizen echt op code zwart gaan, kan je echt niet anders lijkt me. En dan is er in de tussentijd vast wel ergens een Ipsos opinie poll gedaan dat er draagvlak is voor een korte lockdown. Of dat Nederland weer omringende landen kan volgen in beleid. Ze zijn al de hele pandemie reactief en niet assertief in aanpak.

2 likes

Ik las vanochtend dat het Beatrix ziekenhuis reguliere zorg aan het afschalen is. Dat is toch eigenlijk al code zwart? Het is niet zo dat we op een dag wakker worden en zeggen: oke vanaf vandaag is het code zwart.

2 likes