Ik wil graag als naam hiervoor aandragen:“de Andre Hazes paradox”. Aangezien hij dit jaar weer op tijd terug is bij Monique verwacht ik elk moment nieuws over een uitgebreidere lockdown 🥲
Dat is dan goed om te weten! Raar dat ze dat niet aanpassen op de website, je gaat er toch vanuit dat daar betrouwbare actuele informatie staat.
Daar gaat mijn oma heel blij mee zijn, mag ik weer met haar mee Ze zit er zo op te wachten. Gisteren is ze 86 jaar geworden maar ze durfde niks te doen met haar verjaardag vanwege de besmettingen. Hoop dat die prik haar iets meer ruimte geeft
Het is wel van belang voor je portemonnee. Maar vooral denk ik dat claims als “natuurlijke ingrediënten” etc. naast misleidend ook gevaarlijk kunnen zijn. Ze doen de consument denken dat ‘natuurlijk’ per definitie iets goeds is en zo kun je ook gemakkelijk gaan denken dat “natuurlijke immuniteit” te verkiezen is boven immuniteit door een vaccin. Het staat niet los van elkaar denk ik.
Sowieso jammer dat zo vaak gedacht wordt “alleen maar natuurlijke ingrediënten, yes! geen troep erin!” Want niet-natuurlijk is troep, hmm? Zoveel wilde paddestoelen die 100% natuurlijk en hartstikke giftig zijn. In tegenstelling tot chemisch gefabriceerde stoffen waarvan het maar wat goed is dat het is uitgevonden.
7 jarig kind heeft meer empathie dan die wappies.
Dat soort claims worden nu ook gedaan door merken zoals l’oreal dus op basis daarvan kun je bijna elk merk wel gaan boycotten.
En wat betreft schadelijkheid, Weleda zegt bijvoorbeeld dit: ‘ Dankzij de zorgvuldig samengestelde formules en hoogkwalitatieve ingrediënten zijn onze producten mild voor de huid en worden ze zeer goed verdragen. Om deze garantie te kunnen bieden, wordt elk product dermatologisch getest door een onafhankelijk instituut.’ Onafhankelijk dermatologisch geteste producten (waar je sowieso iets op kunt aanmerken maar dat geldt dan opnieuw voor elk merk) vind ik persoonlijk wel iets anders dan claims dat je essentiële olie moet innemen om ziekte te genezen of überhaupt (om maar even een direct schadelijke claim te noemen) oftewel betere hills to die on
Edit: zin geherformuleerd
Niet dat ik een Weleda shill ben en als ze antivaxx en racistisch zijn zoals Lab Muffin beweert (ander keertje die video kijken) ga ik het op basis daarvan niet meer kopen
Huh maar ik zeg ook niet dat hun verzorgingsproducten schadelijk zijn! Zeker niet, anders zouden ze niet verkocht mogen worden.
Het punt dat is (en dat is volgens mij ook het punt dat LabMuffin wil maken) dat Weleda is gebaseerd op een antroposofisch gedachtegoed en dat gedachtegoed is wél schadelijk en gevaarlijk, in ieder geval als het gaat over corona en vaccins. Daarnaast heeft Weleda ook een tak (25%) met ‘pharmaceuticals’, homeopatische producten en behandelingen dus. Waaronder een alternatieve kruidenbehandeling tegen kanker waardoor zelfs iemand is doodgegaan.
Dus dat is wel een verschil met andere merken; door Weleda-producten te kopen steun je indirect een bepaald (pseudowetenschappelijk, antivaxx, wellicht ook racistisch) gedachtegoed.
Wat dat betreft dat racisme, dat is terug te voeren op Rudolf Steiner (de grondlegger van de antroposofie), ik weet niet precies hoe en wat maar daar staat ook wat over in dat artikel van Désanne van Brederode. Het is in ieder geval tekenend dat de antroposofen in hun protest tegen de anti-coronamaatregelen zij aan zij optrekken met racisten en extreemrechts.
(Haha ik ging me al afvragen of je zo’n Weleda-fan bent. Ik zou dat wel snappen hoor, heb zelf ook een tijd gezichtsverzorgingsproducten van ze gebruikt en vond die in ieder geval lekker ruiken. Geen oordeel verder of zo ook naar iedereen die deze producten gebruikt. Maar vond het wel belangrijk om de minder fraaie kanten van dit bedrijf hier te belichten.)
Ah shit, lukt nog niet want ze heeft afgelopen maandag haar griepprik gehad. Nog even wachten dus
Okee dit wist ik niet, neem aan dat dit ook in haar video benoemd wordt, zal binnenkort zeker kijken
Edit met een vraag hieronder
Want ik ga al te lang offtopic
Ik kan alleen deze thread vinden https://mobile.twitter.com/LabMuffin/status/1262543177560371201 en geen video ofzo. En zij heeft het alleen over de schadelijke kanten van antroposofie. Heb je misschien een bron van die kankerbehandeling? Ik vind het best interessant
Ja natuurlijk generaliseer ik hier om een punt te maken.
Ik geloof meteen dat je broer het in zijn antroposofische instelling heel fijn heeft; daarom deelde ik dat artikel van Désanne van Brederode ook, zij schrijft er heel genuanceerd over.
Off-topic
Ik geloof niet dat er een video van is, wel een highlight op instagram. Als je meer wilt lezen, zie hier!
Weleda - Anthroposophie.blog
Deze man is wel erg anti, weet niet zo goed in hoeverre dat terecht is, maar ik vind het ook interessant ja!
Heeeuuuu is ons kirsten weer terug? Heeft ze weer wat te doen na maanden geen tweets wanneer wie aan de beurt is.
Ja de echte groundhog day is Kirsten weer zien opduiken in dit topic
Onze opa en oma (86 en 91) gaan morgen voor de booster
Ik lees op een ander forum dat de persconferentie eerder komt, maar kan daar verder niets over vinden. Iemand dat ook ergens gelezen?
Als ik dit google, krijg ik meteen meerdere resultaten met dat het mogelijk vervroegd wordt
Ik hoorde het vanmorgen op de radio. Het OMT adviseert een eerdere persconferentie om de huidige regels te benadrukken, er zouden geen nieuwe maatregelen nodig zijn als de huidige worden nageleefd.
Oh slim, ik heb niet eens aan google gedacht
Zat alleen op NOS enzo te kijken.