In stein zit wel een testen voor toegang punt, maar weet niet of je daar ook met klachten kunt gaan testen.
Dit is denk ik misschien een beetje een vals dilemma? Ik las ergens dat er in 2022 genoeg vaccins geproduceerd kunnen worden om de hele wereld te voorzien. Maar het probleem is niet enkel de productie. Het probleem speelt zich op zoveel meer factoren af dan dit. Het is niet dat als wij onze booster skippen die dan ineens massaal bruikbaar worden in armere landen. Daar is veel meer voor nodig dan dat en dat moet actief en op grote schaal georganiseerd worden. Wat je dus straks evengoed en en kan doen als de productie mee is, met een beetje goeie wil. Denk ik? Maar er wordt gewoon zoals met zoveel te weinig om gegeven.
Het probleem zal ook zeker zitten in logistieke zaken en communicatie, maar imo zouden âweâ daar ons ook veel harder voor moeten maken. Het is niet voor niks een pandemie, dus een probleem dat wereldwijd speelt moet je ook wereldwijd aanpakken.
Ja dat is ook mijn punt, dat er daar veel meer mee moet gebeuren. Maar eens er genoeg productie is dan staat dat los van of wij een booster krijgen of niet.
Dit artikel is 10 maanden oud maar in sommige Duitse ziekenhuizen kun je blijkbaar een homeopatische behandeling krijgen als je er met Covid terecht komt??
Zag het in de stories van Labmuffin.
Also, koop geen Weleda en Dr Hauschka (meer) want die supporten dit soort shit (plus de anti-vaxx beweging).
Noooo
Je bedoelt helemaal niks meer van antroposofie-geĂŻnspireerde merken? Dat is echt zooooveel. Ook dat hippe houten speelgoed enzo. Misschien kijk ik eroverheen (kan serieus wel) maar ik zie in dit artikel niet dat deze merken anti-science dingen posten. Ik zie via google op reddit wel dat skincare YouTuber Lab Muffin Weleda racistisch en antivaxx noemt, over Dr Hauschka vind ik echt nergens iets
Ik zie op de website van de Rijksoverheid dat als je volledig gevaccineerd bent, niet in quarantaine hoeft na nauw contact met besmet persoon. Was daarin niet iets gewijzigd bij de afgelopen persco? Mân vriend is 2 dagen geleden in nauw contact geweest met een vriend die besmet blijkt, maar ik vind het toch raar dat hij nu in principe alles mag doen. Hij doet uiteraard extra voorzichtig komende dagen.
Volgens mij is het alleen veranderd als je tot hetzelfde huishouden behoort
Als ik iets heb geleerd hebt van deze afgelopen jaren is dat het eigen gezin eerst is, dan eigen familie, dan eigen land, eigen continent en dan helemaal aan het einde kijken we pas wat verder dan de Europese grenzen.
Echt om gek van te worden hoe weinig we om mensen geven die we niet persoonlijk kennen.
Ik denk dat je sowieso een bepaald generatie gaat krijgen die dan niet een âverloren generatieâ zijn, maar wel er iets blijvends aan over zullen houden. Nu wil ik eigenlijk geen dwarsverbanden gaan leggen met oorlogen etc. want dit is voor de meesten minder erg, maar je hebt ook mensen die toen heftige dingen meemaakten en er vervolgens nooit meer over praatten en het wegduwden met alle gevolgen van dien, of mensen die er wel open over praatten maar dat het hun leven ging beheersen.
En dan bedoel ik niet babyâs die in deze cornaperiode zijn geboren, maar eerder jongeren die net zijn gaan studeren en/of rond de coronacrisis de groei naar volwassenheid doormaakten maar veel hebben moeten missen op het gebied van identiteitsvorming maar ook gebrekkig onderwijs hebben genoten. En uiteraard kijk ik daar het onderwijs etc. niet boos voor aan. Het is voor mij langzamerhand een voorzichtige constatering.
Ik zie naast taalachterstanden (die niet ingehaald kunnen worden), jongeren die wat betreft ontwikkeling achterlopen of zich op een andere, onwenselijke manier ontwikkelen waar ik mij best zorgen over maak als docent.
Maar ik denk dat ook zonder corona de verschillen in de toekomst groter zouden worden. Iets met individualisering, de verspreiding van desinformatie en het niet kunnen omgaan met social media, een klein groepje die het voor het zeggen heeft, de middeninkomens die het steeds lastiger hebben gekregen, droogte door de klimaatcrisis waardoor men in armere landen naast oorlog etc.nog meer vijanden krijgt.
En dan ben ik mij er bewust van dat ik in een betere positie verkeer, maar dook dan moet je oppassen dat je niet stikt in alle narigheid die je om je heen ziet gebeuren. Je kan enkele reddingsvesten uitdelen waarmee je studenten kunt âreddenâ, in de zin dat ze de situatie te boven zullen komen en dat ze op langer termijn gewoon een goede toekomst tegemoet gaan. Maar het liefst zou je een schipbreukbestendige Titanic willen volladen en iedereen willen verslepen naar een zonnigere bestemming.
Nou ja dat moet je natuurlijk zelf weten. Maar ik zou verzorgingsproducten op basis van antroposofische filosofieën sowieso niet kopen omdat niet is aangetoond dat ze werken. (Heb ik vroeger wel gedaan overigens maar zou ik nu niet meer doen.) En bij zulke producten is het dan misschien nog onschuldig maar als je homeopatische behandelingen van doodzieke covid-patiënten gaat promoten (dat was in een interview met Weleda) is dat al een stuk gevaarlijker.
Deze journalist tweet veel over de antroposofische beweging en covid, alleen wel veel in het Duits:
https://mobile.twitter.com/AnthroBlogger?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author
edit: hier een stuk hierover van DĂ©sanne van Brederode:
Oh maar dat is toch niet echt van belang bij dingen zoals handcreme en douchegel. Verzorgingsproducten-merken maken altijd allerlei beloften die niet bewezen zijn. Maar ieder zân voorkeur natuurlijk
Voor grootouders die misschien op de uitnodigingsbrief wachten voor de boosterprik:
Dank! Meteen doorgegeven aan mijn opa!
Ik ben 2x in contact geweest met een besmet persoon en moest 2x in quarantaine, ben gevaccineerd. Was inderdaad iets in veranderd kortgeleden dat niet aangepast lijkt te zijn op de rijksoverheid website
Heel gek maar dit is vrij gebruikelijk in Duitsland. Bij mijn gynaecoloog (en elke andere) kan je vaak ook acupunctuur enzo krijgen. Ook huisartsen schrijven je makkelijk âniet bewezen medicatieâ voor.
Nee, klopt. Ik denk dat dat nog aangepast moet worden.
Als ik de vragen doorloop lijkt het inderdaad gewoon te kunnen. Ze vragen obv leeftijd niet naar een brief. Meteen mutti gebeld dat ze het voor oma kan regelen