Caronatopic #13

Ik moet naar fucking Uden, dat is 40 minuten verderop terwijl ik in Gelderland woon! Ik probeer het straks nog wel een keer :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Ik kan hier op 9km afstand morgenochtend al. Niet mijn stad maar die in mn eigen stad is ook zo ver. Maar misschien komt t ook omdat ik invulde niet met auto te kunnen. Heb overigens niks was gewoon nieuwsgierig hoe het hier in de buurt zou zijn. Misschien regionaal ook wel verschillen. Zullen genoeg mensen afhaken denk ik als ze ver moeten.

3 likes

Hier ook geen afspraak te maken; grote stad. Geen klachten hoor maar keek ook gewoon even

Man, ik ben zo boos! Vanmiddag mijn kind (1 jaar, geen klachten) laten testen bij de GGD. Ander kind, man en ik zijn vorige week allemaal positief getest en wou nu haar ook voor de zekerheid testen voor ik haar naar de opvang laat gaan. (Het hoeft niet weet ik, maar vind het wel een fijn idee dat ik haar per ongeluk toch besmet in contact breng met anderen.) Bij mij op schoot begon ze te huilen toen de tester met het stokje bij haar in de buurt kwam. Begon opeens die vrouw te twijfelen of ze haar wel wou testen want ā€œhet is zo zieligā€ en ā€œkijk, ze heeft de tranen over haar wangen lopen!ā€ Ze heeft daarna echt meerdere keren gevraagd aan mij of ik het echt wel wou en ik heb serieus moeten praten als brugman om haar alsnog te laten testenā€¦ Uiteindelijk ging het hartstikke soepel en was er niks aan de hand. Ik ben er op de terugweg zo boos over geworden. Ɯberhaupt, waar bemoei je je mee, maar die vrouw gaf mij echt het gevoel een slechte ouder te zijn door mijn kind te laten testen, terwijl ze hier niks van trauma oploopt. En dit is niet zielig, als ze per ongeluk iemand besmet die in het ziekenhuis beland, dat is zielig!

47 likes

Ik mag morgen testen op werken. Ben wel lichtjes verkouden en wat rillerig. Geen koorts. Hoop echt dat ik negatief ben. Ben nu wel aan stressen. Als grapje maar gezegd hou een IC bed voor me vrij hoor šŸ„².

Eindstand vandaag 2 directe collegaā€™s zijn positief getest op Corona. Waarschijnlijk van een patiĆ«nt overgenomen die niet verdacht werd voor covid (maar iets anders) maar tijdens zijn ziekenhuis bezoek Corona heeft ontwikkeling ( bv via eigen bezoek). We balen echt. Het is echt druk druk.

Vandaag waren onze optiflow apparaten op (= extra zuurstof met wat extra flow op de normale verpleegafdeling, volgende stap is naar de IC). Echt code zwart wat dat betreft. Longarts gaan praten met een familie om bij een iemand deze snel te stopen ā€œwant redt het toch nietā€, zodat een jonger iemand er wel aan kan betere verwachting.

En dit een stad waarin carnaval is gevierd en horeca niet om
8 uur dicht gaat. Echt top hoor! Petje af voor hen.

14 likes

Wat een trut. Goed dat je hebt doorgezet hoor, kun je nagaan hoeveel mensen hun kind in die situatie niet zouden laten testen hoewel het wel moet.

3 likes

Op school van de oudste gaat groep 3 t/m 8 in quarantaine. Kleuters mogen naar school. Maar we houden hem toch thuis in verband met overblijf.

Ik woon ook (vlakbij) een grote stad, en had vannacht om 5 uur al moeite met 't plannen van een plekje, maar na een uurtje is het toch gelukt. :pray::raised_hands:

De uitslag kan tot 48 uur duren, maar stiekem hoop ik dat ie er toch sneller is, anders moet ik de verloskundige verplaatsen.

Iemand toevallig recent nog zo lang moeten wachten op de uitslag?

Nee vitamine D is er niet belangrijk voor

Overigens komen iets meer dan 1 op de 100 20-29 jarige besmette mensen in het ziekenhuis en 3% van de besmette 30-39 jarigen.

@Fishing en dat is dus als je het 100% zeker oploopt. Als de kans dat je het oploopt 25% is, dan is ineens de kans om in het ziekenhuis te komen ook nog maar 0.25%

Maar Ɣls je het oploopt is de kans redelijk aanwezig

3 likes

Pfff wat een aansteller zeg (die vrouw, niet je kind haha :yum:) natuurlijk is het niet fijn voor ze maar het is niet dat je haar levend laat villen ofzo. Mijn kinderen hebben een hekel aan tandenpoetsen en moeten dan ook huilen, dan moet ik dat ook maar niet meer doen :roll_eyes:

4 likes

Ik ben echt zo verdrietig. Ik woon in het buitenland en zou binnenkort eindelijk na 2 jaar weer naar NL gaan met mā€™n gezin. Niet eerder gedaan omdat ik er nog geen fijn gevoel bij had om te vliegen met onze baby. En nu denk ik echt, wat moeten we doen, nu de situatie in Nederland weer zo heftig is. We verblijven in een dorp bij mijn ouders, dus daar is het relatief makkelijk afstand houden enzo, maar om daar te komen moeten we dus eerst met het vliegtuig en dan 1,5u met de trein.

Stomme vraag misschien, maar weet iemand hoe de situatie in de treinen is in het algemeen? Rustiger dan normaal of alsnog stampvol? En dragen mensen wel een mondkapje of ook vaak niet/niet goed?

Het ligt echt heel erg aan het tijdstip en aan het traject denk ik. Ik vind het in de daluren prima te doen. Dan zitten er op mijn traject heel weinig mensen in, hoeft ook nooit iemand naast me te zitten en meeste mensen hebben ook wel gewoon een mondkapje op. In de spits is het wel een stuk drukker, maar voor mijn gevoel nog steeds niet zo druk als voor corona. Mensen zitten dan wel gewoon naast elkaar, maar ik heb nog geen stampvolle treinen gezien.

2 likes

En je kan @Amaura in de app kijken wat ze inschatten qua drukte. Mocht je je echt ongemakkelijk voelen, zou je zelfs ter plekke kunnen upgraden naar eersteklas. Vind conducteurs het wel echt goed doen op mijn traject en het wordt de hele tijd omgeroepen.

3 likes

Ik zat zondag om 18:00 en ook om 22:00 uur in de trein tussen leiden en Amsterdam, en dat was echt stampvolā€¦

1 like

Ik snap 100% dat de situatie ernstig is en waarom strenge maatregelen nodig zijn maar ik hoop dat BelgiĆ« niet beslist om thuiswerk weer verplicht te maken. Ik word gek denk ik dan. Ik heb het de vorige keer echt zwaar gehad en nog eens zoā€™n winter zie ik mentaal niet zitten.

3 likes

Bij mij (nederland maar wel overheid dus streng) mag je alleen naar werk komen als dat voor je werk noodzakelijk is of vanwege mentale gezondheid. En dat laten ze dan aan je eigen oordeel over hoe je dat precies wil invullen. Juist omdat er de vorige keer best veel verdrietige verhalen waren van collegaā€™s die echt alleen op een kamertje zaten en niemand zagen. Dus misschien doen ze bij jullie ook dan zoiets? Of kunnen ze het in Belgie echt verplicht maken?

4 likes

Ze kunnen het helaas wel verplichten, dat was de vorige keer zo althans. Ik hoop echt dat het niet gebeurt.

Ah, dat hoop ik ook voor je. Of misschien af en toe bij een collega thuis werken? Maar hopelijk komt het allemaal niet zover.

1 like

Mijn directe collega staat er ook zo in. Het is haar keuze maar ik vind het toch lastig. Een andere collega viel vandaag uit toen hij hoorde dat zij dus niet gevaccineerd is. Ik snap hem wel maar tegelijkertijd kun je mensen nog steeds niet dwingen om te vaccineren, ook al is het voor de maatschappij het besteā€¦merk dat het begrip echt steeds minder wordt.

1 like

Kunnen een van je gezinsleden NL autorijden? Misschien kun je voor 1 dag een auto/busje huren dat ze jullie komen ophalen. Denk dat het niet heel duur is en je krijgt er veel gemoedsrust voor terug! De trein is fucking duur anyway dus misschien scheelt het niet eens veel.

1 like