Haar posts zijn inderdaad supergoed, en tegelijkertijd vind ik het zo erg wat haar (en jou, en zoveel anderen) is overkomen.
Hoe kan het dat zij na vaccinatie meer last heeft dan? Vaccinatie beschermt toch ook tegen long COVID?
Als je het over dat twitter account hebt, zij heeft long covid na corona voor haar vaccin hé. Een vaccin daarna geneest dat niet. Er zijn wel een groep mensen die verbetering merken na vaccin maar er zijn ook gevallen bekend bij wie het net slechter gaat.
Ja want als je geen covid krijgt kan je ook geen long covid krijgen. Maar als je ondanks je vaccin toch covid krijgt is het minder duidelijk. De kans zou dan kleiner zijn maar niet onbestaand. Maar hier niet van toepassing want zij had het al voor vaccin.
Edit: oeps wat @midheavenmoon dus zegt
Ik kan echt niks met mensen die tegen me zeggen dat ze het nu wel eng vinden worden, doelend op de QR-code.
Fijn voor je dat je in de luxepositie zit om dát pas eng te vinden. Die mensen weten vaak niet dat ik in een risicogroep zit, want dankzij mijn immuunonderdrukkers en onze zorgmedewerkers leid ik een normaal leven. Heb alleen 0% zin om hierover in gesprek te gaan dus ik trek me maar weer terug in mijn bubbel van gevaccineerde vrienden en familie.
Wat vervelend! Zorg managen is al een hele klus idd, vind ik ook bij mijn bekende ziekte dus ik kan me goed voorstellen dat het nog veel lastiger is als er nog zoveel onbekend is en veel basiskennis nog zo in ontwikkeling is.
Een familielid van me is heel recent gediagnosticeerd met long covid. En iedereen die haar begeleidt weet wel dat pushen achterhaald is en stimuleert haar om het heel rustig aan te doen. Hopelijk een teken dat het de goede kant op gaat qua covid-begeleiding in Nl.
Misschien is het ook wel regionaal gebonden wat de expertise hierin is? Ik heb persoonlijk het idee waarin ik werk het veel beter voor elkaar is. Huisartsen weten goed want te doen en wanneer duur te sturen. In het ziekenhuis draaien we al vanaf het eerste golf covid polis. Ook bij de cardiologen, internisten en neurologen zijn die polis er ook nog. Er is idd geen richtlijn, voor zover ik weet. Het is echt luisteren naar patiënt en meest voorkomende oorzaken uitzoeken. Sterkte!
Ja dat klopt natuurlijk ook wel, en ze heeft ook met bescherming grotendeels gewerkt. Maar neemt niet weg dat het vervelend is voor collega’s en al zieke patiënten. Ook voor haarzelf overigens, zij voelt zich nu heel schuldig. Maarja niets aan te doen, ze kampen al met veel zieken ook door burn-out en dergelijke…
Er zat een flyer voor een of andere coronademonstratie onder de ruitenwisser van mijn auto Heb het redelijk woedend verscheurd, ga weg met je onzin
En inmiddels is m’n reuk terug en hoop ik dat de test net als dinsdag gewoon negatief is. Wat een klote verjaardag
Kreeg afgelopen week berichtje van mn zus dat haar vriend (na een concert) nogal beroerd werd na een paar dagen. Getest bij de GGD, bleek negatief. Mn zus is zelf ook getest nadat ze een paar keer wat gehoest heeft, daarna geen klachten meer gehad: positief. Zo raar!
Op de basisschool van onze zoon is er in de klas een besmetting, dat kind is thuis gebleven en we moesten de kinderen in de gaten houden. Was vanmorgen nog niets aan de hand, maar rond de lunch sloeg het hier thuis ineens om. Zoon hangerig, moe, rode wangen, warm, wilde niet meer eten. Af en toe een hoestje, niks extreems, maar toch. Zelftest gedaan: negatief. Maar voor de zekerheid morgen een GGD test ingepland, kunnen rond half 3 terecht dus dan hoop ik uiterlijk dinsdag duidelijkheid te hebben.
We zitten ook nog met een newborn in huis (ze is 2 weken) dus dat vind ik enorm kut, maar we zijn allebei gevaccineerd (mijn man en ik tijdens mijn zwangerschap) dus fingers crossed dat we er (indien positief) een beetje goed uit komen…
Ik ging vanmiddag de griepprik halen en die rij stonden mensen die het coronavaccin niet hadden gehaald? Was natuurlijk het gespreksonderwerp nu het steeds meer over 2G gaat… Maar echt hoe dan? Oproep voor de griepprik krijg je niet zomaar en blijkbaar vind je jezelf risicogroep genoeg om ook gehoor aan die oproep te geven?
Overigens doe mij nog maar 6 coronavaccinaties, daar voelde ik niks van maar deze deed pijn en kan nu mn arm al niet meer optillen
Ja, ik had ook echt meer ‘last’ van mn griepprik hoor!
Wel een griepprik maar geen coronavaccinatie vind ik sowieso al vreemd. Wat is dan de reden om het ene wel en het andere niet te doen vraag ik me dan af.
Ik had ook meer last van de 22-weken vaccinatie (dkt) dan Coronavaccinatie
De reden voor veel mensen is dat ze denken dat die andere vaccinaties al veel langer bestaan en beter onderzocht zijn.
“Daar is iedereen aan toe” ben dus benieuwd of dat echt zo is.
Oké ik heb hier geen verstand dus ben benieuwd: is de inhoud van de griepprik dan ieder jaar hetzelfde?
Hoe werkt deze prik dan?
Heftig verhaal zeg, ook de verscheidenheid aan dingen waar je dan last van kan hebben.
Ik ging van de week ergens een proefles dansen doen en er was een meisje die als long covid symptoom had dat ze licht niet meer kon verdragen. Dus het was een dansles in het bijna donker (en ze kon het ook maar heel kort volhouden natuurlijk). Heel zielig voor haar wel
Nee griepprik is ieder jaar anders, want de griep verandert elk seizoen. Elke keer proberen ze te voorspellen welke griep het dit jaar is, en dat gaat in een vaccin. Dus dat is elk jaar anders inderdaad.
Ja precies, leek me al niet logisch telkens hetzelfde te krijgen . Dus dan weet je ook niet precies wat je krijgt als je griepprik neemt, maar dat is wel oké volgens hen:face_with_raised_eyebrow: