Caronatopic #13

Er is een aanwijsbare oorzaak voor de oversterfte en :sparkles:verrassing :sparkles: dat is COVID-19 (en alle impact die dat heeft). Is de officiële reactie op de kamervragen van Baudet.

4 likes

Ik heb ook nog wel wat cijfers! 5, 3720, 12. Je kunt zeggen Grace, wat een nonsens en dan zeg ik: bewijs het tegenovergestelde maar!!

53 likes

Haha was dit je inspiratie toevallig? De meerderheid is ook nog eens veel groter dan de minderheid!!1!

Nee maar ik ga nu ook een Ted talk geven denk ik

Dank allemaal :heart:

Ja dat is zo. Ik denk ook dat ze het nu misbruiken en dingen roepen als ‘het is nog een experiment’ of ‘de eerste keer dat mrna word gebruikt’

Een docent van mijn school roept ook ineens dat de vaccins maar een experiment zijn en dat hij ze niet wil gebruiken. Vind dat zó raar ? We zijn niet een medische opleiding oid. Hou je bakkes gewoon kerel…

4 likes

Net 2,5 uur gereden voor een coronatest :+1:t3:

9 likes

Heel klote maar is wel volgens de afspraak in de zorg. Althans bij ons. Mits je beschermd werkt (dus chirurgisch mondmasker, handschoenen etc). Anders heb je echt geen personeel meer

Mijn vriend heeft gisteren en vandaag getest voor toegang. We zijn op een vakantiepark en t was superdruk bij de testlocatie

1 like

Maar als diegene dan het hele team besmet ook niet toch?

En eerlijk, als patiënt heb ik liever dat mijn zorg uitgesteld wordt hoe klote dat ook is dan dat ik mogelijks corona erbovenop krijg.

2 likes

Onze school (basisschool in achterstandswijk) moet volgens protocol een week dicht van de GGD. Niet veel officiele besmettingen (wel heel veel positieve zelftesten en zieken), maar er wordt nauwelijks getest, omdat ouders geen vervoer hebben naar de teststraat (geen auto, niet kunnen fietsen) en het is 1 u en een kwartier lopen. Ze krijgen het daarbij ook niet voor elkaar om een afspraak te regelen als ze wel vervoer hebben. Halve groepen al thuis, 1 grote personeelspuzzel elke dag al weken. Ik hoor van andere scholen hetzelfde, er is geen personeel meer over. Roeien met de riemen die je hebt. Kinderen hebben flinke achterstanden opgelopen door de lockdowns. Er moesten ook kinderen huilen, vooral oudere kinderen. Juf, ik was zo goed op weg om weer op niveau te komen, mag ik weer bellen als ik iets niet snap? Kinderen zijn ook bang dat het geen week quarantaine is, maar dat er een nieuwe lockdown komt. Kinderen in grote gezinnen, geen rustig plekje om te werken, zorgen van thuis de hele dag. Ze hebben allemaal de laptop mee van school, zodat ze daar geen stress om hoeven te hebben. Meisje in groep 8 had helemaal zelf uitgezocht dat ze oud genoeg was voor de prik, dat de prikbus kwam bij de Jumbo en het besproken met haar ouders en het mocht. Mag ik dan de rest van het schooljaar naar school komen?

Het is zo sneu, we werken met z’n allen zo ontzettend hard om de achterstanden in te halen, maar er is geen personeel voor de coronagelden. Er ligt geld op de plank om kinderen te kunnen ondersteunen, maar je kan het niet zinvol gebruiken. Ik weet dat andere sectoren het nu veel en veel zwaarder hebben, maar m’n hart brak gister gewoon om het in de klassen te moeten vertellen. Hopelijk dooft na deze week de brandhaard op school en kunnen we verder tot aan de kerst, maar ik begin te twijfelen :disappointed:

40 likes

Hangt toch van het zorg af. Als je zo ziek bent dan je geholpen moet worden met wassen of naar de wc toe kun je er niet op wachten. En niet alle verpleegkundige mag medicatie geven of dubbele checks uitvoeren. Dan is het al wel fijn dat er een is die dat wel mag want daar kun je ook niet mee wachten.

Bij ons veranderen de regels ook steeds. De ene keer mag je werken met een besmet huisgenoot en andere keer is het weer niet.

1 like

:sob:

22 likes

Ja ik begrijp natuurlijk dat je dat soort zorg niet kunt uitstellen. Extra sneu wel als je op zo een zwak moment corona erbovenop krijgt omdat het dan bvb in team rondgaat. Maar jullie doen het natuurlijk ook maar met de bitter weinige opties die je hebt. Snap niet hoe er nog geen echte lockdown is nu. Of dat de bevolking niet gewoon opstaat en zegt overheid losers als jullie niks willen doen wat effect heeft doen we het zelf wel en gaan we zelf in thuisprotest. Dat we gewoon in een maatschappij leven die deze toestanden laat gebeuren voor eigen pleziertjes. Kan er echt niet bij.

3 likes

Wat een ontzettende klote situatie! Ik werk ook in po maar met zulke andere omstandigheden, heb echt respect voor wat jij en je collega’s doen. Hopelijk blijft het inderdaad bij deze week en komen de kinderen die goed door. Fijn dat ze al laptops mee hebben want zo heb je hopelijk zoveel mogelijk contact.

Het meest schrijnende vind ik inderdaad dat er geld ligt maar gewoon geen (goede) mensen zijn om inderdaad achterstanden te verhelpen en kinderen goed te begeleiden. Zo zie je maar dat een smak geld geven dus echt niet genoeg is maar dat jaren geleden al wat had moeten veranderen. Ik vind het zo kut om te bedenken dat kinderen vandaag daar de dupe van zijn.

Anyway, wens je super veel succes komende week!

6 likes

Nee, klopt. Maar in de gehandicaptenzorg heb je 24/7 zorg nodig en dat moet doorgaan. Er is al personeelstekort, uitzendbureaus kunnen ook nauwelijks meer leveren dus dan is dit wel wat t is helaas…

1 like

Milde klachten, dus een test ingepland voor vanmiddag. Heb alleen nog geen bevestiging per SMS of mail gehad en de ggd is telefonisch niet te bereiken. Heeft iemand dit al eens gehad?

1 like

Duurde bij mij vannacht ook even voor ik het kreeg en eerder helemaal niets. Enige is dat als je het echt niet krijgt je mogelijk ook geen mailtje krijgt dat je uitslag er is. Dus dat zelf even checken!

Bedankt voor je reactie! Dat stelt me iets gerust. Ik wacht het af.

1 like

Pff echt kut dit. Voelt zo eindeloos soms.
Maar on the bright side, boostershots incoming hè.