Caronatopic #13

Zo iemand kun je dus echt nooit overhalen, ongelofelijk dat ze nog de ernst van dit virus niet inzien

2 likes

In onze regio gaat een club pensionado-huisartsen de thuisvaccinaties doen voor de niet-mobiele mensen. :partying_face: Dus regionaal lijkt het wel een beetje soepeler te worden

44 likes

Als de beste man zal overlijden dan is het natuurlijk ook de schuld van het ziekenhuis, want thuis ging het best aardig met hem. Zulke mensen. :exploding_head:

Ik ook, maar ik vind het een beetje raar tbh om nu allemaal zulke (schrijnende) verhalen te lezen van mensen in ieders omgeving en dan :thumbsup: en :+1: en :roll_eyes: als reacties.

Wat je mening over die persoon wel of niet is: die persoon is ook een ouder/broer/zus/kind van iemand die er wél verdriet om heeft en van dichtbij waarschijnlijk gefrustreerd is om hun keuzes, (lees je zelfs hier op het forum terug hoe pijnlijk dat kan zijn in families) dus krijg er een beetje een raar gevoel bij.

23 likes

Ik ben hersteld van corona en mag woensdag uit quarantaine. Ik werk echter als ZZP-er in de zorg en heb vrijdag een opdracht in de ouderenzorg. Ik heb vanzelfsprekend geen klachten meer. Kan ik gewoon gaan werken? Ik kom er niet door bij de GGD en ben ook niet meer gebeld voor bron- en contactonderzoek. Iemand die dit weet?

Dat was ook wisselend voor mij. Soms vraag ik me nog steeds af of mijn reukvermogen wel volledig hersteld is, en ik heb in april/mei corona gehad.

Met mijn smaakvermogen is het sowieso nog niet helemaal ok. Op sommige dagen proef ik beter of juist minder of juist wat gek, dan sommige andere dagen. Heb laatst met een gerecht gehad dat de eerste dag het gerecht heel smaakvol was en de dag erna smakeloos.

1 like

Ja ik vind het ook een beetje raar dat de eerste vraag over mogelijks stervende mensen hier telkens is 'en hoe denken ze nu over het vaccin :smile2: ? ’ Snap wel dat je je dat ergens afvraagt maar 't forum gaat hier echt veel te goed op.

9 likes

Yess, het gaat door! Ze vallen toch onder medische contact beroepen, gelukkig.

9 likes

M’n werk heeft de boosterprik uitnodigingen verstuurd, zin om onder de brievenbus te liggen

6 likes

Het lijkt mij wel, hersteld en geen klachten kan je weer werken. Anders even opdrachtgever contacten en de situatie uitleggen? Ik mocht zelf ook uit quarantaine maar de moeder van mijn cliënt vond het zelf iets fijner om zelf die dag de dienst op te lossen dus dat uiteraard gerespecteerd

1 like

Misschien aan de ouderenzorg vragen wat hun werkschema is mbt medewerkers met Corona. In zou denken als je uit quarantaine mag dan mag je gewoon werken.

1 like

Hoezo zou het nĂ­et mogen? Uit quarantaine is uit quarantaine, dan zijn er toch geen beperkingen meer?

En @Nachtburgemeester. Ik denk dat de verwarring veroorzaakt wordt omdat we de begrippen isolatie en quarantaine door elkaar heen gebruiken. Mensen die zelf corona hebben gaan in isolatie.

Na 7 dagen na start klachten en 24 uur klachtenvrij mag de isolatie opgeheven worden. Als je geen symptomen hebt moet je 3 (als je immuun bent) of 5 dagen in isolatie.

Quarantaine is thuis blijven als in contact bent geweest met iemand met corona. Dat is 10 dagen quarantaine na het laatste contactmoment of eventueel testdatum van besmet persoon. En die 10 dagen quarantaine kan je verkorten door op dag 5 negatief te testen. Als je immuun huisgenoot bent van iemand die besmet is krijg je wel het advies om gedurende 10 dagen na de testdatum afstand te houden, contact met kwetsbaren te vermijden en grote groepen te vermijden.

Dus quarantaine kan met extra adviezen komen nadat je quarantaine erop zit, maar isolatie niet.

4 likes

Dan ben je al een aantal maanden verder. Hoop dat je smaak en reuk nog helemaal terug komt!

1 like

Mijn werk laat donderdag een training doorgaan, in een binnenruimte, met 8 deelnemers. Niet eens inclusief de mensen die de training geven dus, dat zeggen ze er heel slim niet bij.
Ik vind het echt asociaal om dat zo vlak voor kerst en met al deze nieuwe maatregelen door te laten gaan. Ik kan al niet thuis werken, plus het is in Amsterdam en bijna iedereen moet vanuit Den Haag komen en niet iedereen heeft ook een auto.
Super irritant en ik heb nu gezegd dat ik het niet prettig vind en dat het volgens mij ook niet volgens de regels is, maar ik vind het wel een rotpositie want ik ben nieuw en ik heb al gedoe met niet genoeg uren krijgen :woozy_face:

2 likes

Ik vind dit topic sowieso heel saai en zelfgenoegzaam geworden sinds de komst van de vaccins.

Heel sterk normerend, maar tegelijkertijd ook inhoudelijk/moreel heel oppervlakkig. En veel herhaling.

Maargoed, in zekere zin is dat ook wel gewoon een afspiegeling van wat ik breder in de maatschappij zie.

7 likes

Geen idee, puur een stukje zekerheid voor mezelf dat ik niet toch nog besmettelijk ben en al die oudjes loop te besmetten. Voelt gewoon gek om zo snel weer aan het werk te gaan met een kwetsbare doelgroep.

Maar top, dan ga ik gewoon aan het werk. Thanks iedereen :smiley:

2 likes

Nou ik heb vanochtend mijn huisartsenpraktijk gebeld maar daar wisten ze niks? Er was geen plan, ze zijn niet aan het vaccineren, ze weten niets en vernemen alles ook via de media
 echt heel raar. Dit is geen verwijt aan mijn huisartsenpraktijk ofzo maar gewoon aan de gebrekkige opzet vanuit de overheid

Ik vind dit topic juist een opluchting en heel verhelderend. Vooral als ik net daarvoor reacties onder een nieuwsbericht o.i.d. op Facebook heb gelezen.

1 like

Die lees ik sowieso niet. Maar ik zou hier bijvoorbeeld graag meer willen lezen over hoe arme mensen disproportioneel worden getroffen door de pandemie en over de (valide) redenen die veel bevolkingsgroepen hebben om de overheid te wantrouwen. (Wat natuurlijk openingen creëert voor wappie redeneringen.)

Over de disproportionele invloed van allerhande lobbygroepen gedurende deze crisis, uberhaupt inhoudelijke (politieke) kritiek op het tot nu toe gevoerde beleid, zelfreflectie ten aanzien van het niet opvolgen van maatregelen en analyses/oplossingen daaromtrent, de wereldwijde ongelijkheid als het gaat om toegang tot vaccins, de positie waar mensen die kwetsbaar zijn in worden gedrukt en de manier waarop er (niet) over hen wordt gesproken, rouw, mogelijkheden voor solidariteit, de opkomst van extreemrechts op straat, etc.

In plaats van een zichzelf eindeloos herhalend gesprek over hoe dom wappies zijn, hoe makkelijk het is om kritiek te hebben ‘maar ga er maar aan staan’, hoe slecht Hugo eruit ziet, hoe vervelend de lockdown is, hoe vervelend het is dat mensen klagen over hoe vervelend de lockdown is, hoe fijn het is dat iemand die iemand kent gevaccineerd kan worden, hoe dom het is dat iemand die iemand kent niet gevaccineerd wil worden en hoe vervelend of juist meevallend de bijwerkingen van het vaccin zijn gebleken.

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het niet raar dat mensen bovengenoemde zaken graag kwijt willen en dat het daar ook over gaat in dit topic. Maar omdat het bijna alleen daarover gaat vind ik de morele zelfgenoegzaamheid die er tegelijkertijd ook is wel echt super irritant (en oppervlakkig, hypocriet en gepriviligeerd) worden.

26 likes