Caronatopic #13

Aah jammer. Ben echt zo bang nu iets op te lopen via via. Enig idee op basis waarvan nu mensen uitgenodigd worden?

1 like

Volgens mij alleen op leeftijd, behalve de risicogroep die ik net benoemde en zorgmedewerkers. Maar misschien verandert dit nog

Edit: ik herken je angst trouwens, ik ben er ook bang voor, zeker nu ik deze week te horen heb gekregen dat ik een hartaandoening heb. Jij bent dan zeker ook gevaccineerd met astrazeneca? Dat is ook niet de beste geruststelling haha

Ik werk in het onderwijs, ruim de helft van mijn collegaā€™s is niet gevaccineerd en ik ben momenteel zwanger. Wanneer ik aangeef dat bezoekers een mondkapje moeten dragen word ik aangekeken of ik gek ben. Als ik met de ramen en deuren open zit doet een collega het weer dicht, want ā€˜het is zo koudā€™. Hoop dat het snel vakantie is en van mij mogen de scholen ook wel weer dicht. Eerst weer voor rust zorgen in Nederland en voornamelijk in de zorg. Sorry voor de ego post.

12 likes

Dat is wel belachelijk zeg. Doet de directeur er niets aan? Wij krijgen elke keer bericht kinderen warm aan te kleden want ramen staan verplicht hele dag open voor ventilatie. Ouders mogen het schoolplein niet meer op. Kinderen worden via verschillende nooduitgangen opgehaald. Je mag alleen op afspraak naar binnen MET mondkapje op. Zo kan het ook. Desondanks wel besmettingen.

4 likes

Wat fijn dat het zo gaat bij jullie, zo hoort het! Ik heb bij de directie aangegeven dat er mensen zonder mondkapje de school betreden. Er is mij toen beloofd dat er een brief naar ouders uit zou gaan. Dit is tot op heden niet het gevalā€¦ ik werk maandag weer, dan spreek ik de directie weer aan. Het is zo bizar om te zien hoe laks de stichting hiermee om gaat.

3 likes

zelf de dieren ontkomen er niet meer aan blijkbaar??

Hopelijk kunnen die geen long covid krijgen :frowning:

Ik krijg volgende week de booster :partying_face:

31 likes

Jaloers! Al werk je dan waarschijnlijk in de zorg dus dan weer wat minder.

Niet aan de bedden, dat scheelt :smirk:

Heb je seks in de zorg maar op de grond dan of zo? :open_mouth:

1 like

Nee met Pfizer (gelukkig)

2 likes

Nee nee haha, ik ben medisch maatschappelijk werker dus wel direct patiƫnt contact maar geen verzorgende taken

2 likes

Ik stel me nu ook ineens voor dat zo iemand die normaal ā€˜borst- en bilvergrotingenā€™ doet dus heel snel wordt omgeschoold of whatever en dat mensen dan wakker worden met een hele grote bil en die persoon dan oh nee kut foutje

5 likes

Of idd met een kut wakker worden oops

Maar we gaan wel binnenkort chirurgen enzo vragen om ons mee te helpen.

2 likes

Hele domme vraag misschien, maar wat doet een chirurg op een covid afdeling?
In mijn hoofd is een chirurg iemand die vooral loopt te snijden

Covid zorg is heel protocollair. Er is een vrij standaard set van medicatie wat gegeven wordt en wat te doen als iemand slechter wordt. Als chirurg of als chirurg wel of niet in opleiding leer je volgens het ABCDE protocol iemand beoordelen. Ze worden altijd nog begeleidt door een longarts of een internist. Dus ze zien het patiƫnt. Luisteren naar de longen. Kijken naar de bloed uitslagen en naar de longfotos en evt scan. Regelen het logistiek en administratie (dit kost veel tijd).

In de eerste golf hadden we cardiologen, radiologen en zelf oogartsen die meededen :rofl:

9 likes

De gynaecoloog io die mijn bevalling heeft begeleid heeft ook covidzorg gedaan, zei hij.

Ik kreeg nog net geen applaus van hem en de anesthesioloog dat ik gevaccineerd was.

18 likes

Ook Suzan (50) koos ervoor om zich te laten besmetten. Vooral omdat ze niet buitengesloten wil worden, maar bang is voor de bijwerkingen van het vaccin op lange termijn. ā€œVoor mijn gevoel is nog niet alles duidelijk. Ik ben geen wetenschapper, maar ook geen wappie. Ik heb ook andere vaccinaties gehad.ā€ Ze liet zich door haar zoon aansteken, die besmet thuis zat. ā€œMijn man en ik gingen langs bij hem en onze schoondochter om eten te brengen. Toen zeiden we: besmet ons maar! Toen hebben we geknuffeld en uit hetzelfde glas gedronken.ā€

Ik ben geen wappie. Nee vrouw, jij bent nog 1000x keer erger. Wat een fucking idoot.

Bron

31 likes

Blijven aangeven! En de collega die het koud heeft doet dan maar lekker een dikkere trui aan. Er wordt echt gehamerd op goed ventileren, dus blijf gewoon lekker met alles open zitten hoor

4 likes