Caronatopic #13

Bij mij was Corona een gek verhaal. Het was vorig jaar mei ik was bekaf, verstopte oren en licht hoofdpijn. Omdat ik ook hooikoorts heb rond die tijd (en ik niet de typische klachten had toentertijd) was het beetje vaag allemaal. Tot ik merkte dat huishoud azijn niet sterk rook (ik kon wel gewoon proeven)

Dus hoppa naar de ggd teststraat en de uitslag was negatief. Een maandje later had ik een antistoffen test gedaan, die had mijn moeder meegenomen van haar werk, en daar bleek uit dat ik kei veel Corona antistoffen had.

Moraal van het verhaal je weet het nooit honderd procent zeker of je het wel of niet hebt, dus geef elkaar de ruimte en nies niet in iemands gezicht

4 likes

Ik lees eruit dat als je gevaccineerd bent en geen klachten hebt niet nee. Dat was ook al zo toch? Dat beleid wordt wel steeds twijfelachtiger nu de bescherming van de gevaccineerden ook aan het afnemen is maar oké…

Je zou een zelftest kunnen doen of alsnog een GGD test inplannen (maar daar zijn ze al overloaded)

2 likes

Ik mag dus geen test inplannen omdat ik geen klachten heb. En dat ik maar een zelftest moet gaan doen, maar die heb ik niet meer in huis. Dus nu moet ik met mogelijk Corona de stad in om testen te zoeken (eerste 2 adressen al helemaal uitverkocht).

Waarom word je er angstig van?

Ben erg benieuwd hoe dat gaat met wetgeving. Als leek lijkt mij dat het niet kan zonder dat de staat aansprakelijk wordt voor eventuele schade als gevolg van ernstige bijwerkingen.
De farmaceuten zijn het in elk geval niet.

Als je je zorgen maakt of je het wel of niet hebt zou ik me houden aan die 5 dagen incubatietijd en dan gewoon een test plannen. Aan de buitenkant zien ze niet of je wel/niet keelpijn hebt.

Een zelftest gaan doen zonder klachten is volgens mij totaal nutteloos en kan dan ook goed vals negatief zijn.

3 likes

Naja je kunt ook zeggen tegen de GGD dat je verkouden bent :stuck_out_tongue: maar ja of voor de zekerheid thuisblijven en afwachten of je de komende dagen klachten krijgt. Zo niet; dan ben je de dans ontsprongen

3 likes

Een zelftest is toch juist bedoeld voor als je geen klachten hebt? Maar kan inderdaad altijd vals negatief zijn. @Shadina Kan je de zelftesten misschien online bestellen?

1 like

Ja beetje te kort door de bocht getypt, maar in dit geval lijkt het mij mega nutteloos als je nog binnen de incubatietijd zit en je je echt zorgen maakt of je besmet bent. Wat gaat nu naar de Kruidvat met mogelijk corona je helpen om dat weg te nemen. Dan ga je je onder de mensen begeven, thuis testen, zegt dat ding vandaag misschien wel negatief en drie dagen later positief

7 likes

Helemaal mee eens, snap er de lol ook niet van. Hoewel hier vorig jaar in onze buurt niks van te merken was, illegaal Duits vuurwerk werd gewoon al weken afgestoken (overigens nu ook al heel wat knallen inclusief de troep gezien).

Maak het dan inderdaad een georganiseerd evenement per gemeente. Waarbij vuurwerk wordt afgestoken door mensen die er verstand van hebben en juiste apparatuur en veiligheidsmaatregelen treffen.

1 like

Het is nu al 5 dagen geleden idd. Ben net langs meer dan 5 winkels geweest en overal uitverkocht. Dus net weer gebeld en gelogen dat ik klachten heb en nu wel een afspraak kunnen maken.

1 like

Voor in de toekomst: in mijn woonplaats zijn er heel veel GGD locaties waar je gewoon zonder afspraak binnen kunt lopen, mijn vriend heeft zich deze week ook op deze manier laten testen, stond binnen 15 minuten weer buiten en zonder al het frustrerende gezeik van het proberen in te plannen van een test. Hij had die avond al de uitslag en kon daarna gelijk weer door met zijn leven, haha. Misschien heeft jouw woonplaats dat ook wel, dan had je eventueel vandaag al terecht gekund!

2 likes

2500 minder positieve tests dan gisteren! Nu “nog maar” 21.000 gevallen. Als die daling nou door blijft gaan met 2500 per dag zijn we er over 9 dagen vanaf :nerd_face:

23 likes

Dit klinkt echt als de logica van Rutte en Huugje en als reden om het bij deze oh zo gigantische “lockdown” te houden :cry:

1 like

Helaas heb je dat niet in mijn woonplaats. Door alle berichten hier was ik bang dat ik pas volgende week terecht kon, maar ik kan vandaag nog (als ik wilde kon ik direct gaan), dus dat viel me heel erg mee.

1 like

Ik had net een ingeving en misschien ben ik dom hoor. Maar als we aan de maximale testcapaciteit zitten, wat we denk ik wel zitten aangezien het zo lastig is een afspraak te maken. Dan zullen we niet volgende week aan de 30.000 zitten, tenzij t percentage positieve tests heel erg stijgt. Maar dan mis je heel veel. Of maak ik ergens een denkfout.

1 like

Yess ik krijg dinsdag een booster vaccinatie! Kan niet wachten. Voel me echt niet veilig op werk met zwanger, diabetes en dus ook nu dik haha.

84 likes

Volgens mij zag ik ergens in het topic iemand zeggen dat er wel opgeschaald wordt qua test capaciteit, dus denk niet dat we aan de max zitten. + bij sommige instellingen test het personeel zelf en gaan de clienten/bewoners niet langs de GGD en daar lopen de besmettingen ook weer op.

1 like

Mijn optie staat er niet bij maar: corona gehad - vaccinaties - weer corona gehad.

2 likes

Wat fijn! Ben benieuwd wanneer ik mag. Zwanger en astma (vanwege astma mocht ik vorige ronde ook eerder dan leeftijdgenoten)

1 like

Volgens mij krijgen die risicogroepen deze keer geen voorrang, van wat ik heb gelezen. Alleen de mensen bij wie het afweersysteem echt minder goed werkt hebben eerder al een uitnodiging voor een derde prik gekregen.

1 like