Dat is er helemaal nog niet doorheen. Die wet moet gewijzigd en goedgekeurd worden.
Ik denk niet dat Nederland doorgaat alsof er niks aan de hand is, maar dat we wel door móeten. We zitten straks 2 jaar in deze crisis, en we kunnen ons niet constant blijven opsluiten. Ook al heb ik zelf soms wel het gevoel dat ik gewoon in een bunker wil wonen, ik weet ook dat mijn mentale gesteldheid daar niet happy van wordt. We moeten wel doorgaan om nog enige leefbaarheid te behouden. Het vervelende is alleen, dat niet iedereen op dezelfde manier doorgaat en zoveel mogelijk doet om het virus te bestrijden.
Ik word zo moe van die zelfbenoemde experts die dan een heel pleidooi op LinkedIn knallen over hoe de zorg hervormd moet worden, hoe opleidingen voor artsen anders moeten, hoe we GGD’ers maar gewoon moeten inzetten als verplegers, hoe letterlijk alle systemen even binnen een mum van tijd op de schop moeten als oh zo geweldige oplossing.
En stel dat dit fantastische plan zou werken en je inderdaad een heel opleidingsstelsel in een half jaar kan aanpassen om te zorgen dat artsen op meer afdelingen inzetbaar zijn, dan ben je nog steeds JAREN verwijderd van het zien van deze effecten want het wordt pas zichtbaar bij nieuwe studenten die afstuderen en oh wacht… dat duurt misschien wel 10 jaar.
Waar waren al die mensen die zich nu opeens zo druk maken over de toestand in de zorg al die jaren toen het zorgpersoneel al stond te demonstreren in Den Haag omdat het niet langer ging? Oh wacht…
(Overigens zie ik ook nog niemand van deze vredelievende mensen zelf een sollicitatie insturen als verpleger of arts. Wel hard schreeuwen, maar zelf meehelpen aan daadwerkelijke oplossingen? Ho maar. Vaccineren? Ho maar)
Je immuunsysteem is juist heel goed aan het werk, vandaar het feit dat je geen klachten hebt
Elke training/oefening voor je immuunsysteem is goed.
De (Belgische) overheid mag ook eens beginnen met werk maken van het versnellen/versoepelen van de gelijkschakelingsprocedure voor buitenlandse VPK’s/arts-diploma’s. Zoveel potentieel dat verloren gaat!
Als de opgedane kennis een struikelblok zou zijn, voer dan een verkort toelatingsexamen in met een minimum aan basisskills die ze moeten bezitten en als de taal een barrière is, dan zou ik net redeneren dat het gedwongen communiceren met patiënten/familieleden pt/collega’s er juist voor zal zorgen dat die taalvaardigheid enorme sprongen maakt.
Dit!
En ik word dan weer zo angstig van die berichten als in Oostenrijk. Als Rutte en De Jonge daar maar geen inspiratie vandaan halen😢
Ben negatief . Ofja ik ben altijd negatief maar nu ook corona-negatief.
Lijkt wel weer een vuurwerkverbod te komen
Gelukkig! Misschien moeten die ‘ingewijden’ eens hun mond gaan houden voor een tijdje. Gister hebben ze weer hoog van de toren lopen blazen dat dat vuurwerkverbod er niet komt. Schept alleen maar verwarring en irritatie.
Wat mij betreft een eeuwigdurend vuurwerkverbod
Ik vraag me wel af hoe ze in Oostenrijk zo’n vaccinatieplicht voor zich zien. Willen ze mensen onder dwang gaan vaccineren, wat voor consequenties zijn er wanneer je niet gevaccineerd bent?
Boetes of gevangenisstraf las ik
Ik denk dat sommige mensen nog liever de gevangenis ingaan dan dat ze zich moeten laten vaccineren
Poeh. Ik vind het wel een hele heftige maatregel.
@Milkyway Ja had jaren eerder al gemogen. Of doe lekker een georganiseerde show in elke gemeente. Snap de lol niet van die domme knallen. Maar goed, ik heb vorig jaar niet veel gemerkt van het verbod. Was nog steeds teringveel vuurwerk hier.
Thierry Baudet incoming in 3,2,1
Een beetje de nieuwe dienstplicht van vroeger
Goh, ben benieuwd met welke periode in de geschiedenis hij het gaat vergelijken.
Dit maakt echt mijn dag
Ik heb contact gehad met iemand die positief is getest op corona en ze willen geen test inplannen?? Wat is dit. Nu komt er uit de vragen naar voren dat ik deze maatregelen moet volgen:
maar dat betekent dus dat ik niet getest hoef te worden? of lees ik het verkeerd