Caronatopic #13

Niet bij een filiaal in mijn buurt. En vind het een beetje makkelijk om te zeggen voor andere mensen dat het niet nodig was. Snap best dat je nog snel wat dingen gaat halen als het een maand dichtgaat. Toch ook niet heel gek dat je nog iets te doen wil hebben als de boel een maand op slot gaat?

2 likes

Ik merk dat ik echt een beetje gefrustreerd word van de sportscholen die zo boos zijn. Snap dat het kut is en sporten is heel belangrijk, maar doe nu niet alsof het nu voor iedereen toegankelijk is. Ik wil graag sporten, bv zwemmen, maar wil je dat een beetje regelmatig doen, dan ben je veel geld kwijt, ook bij een sportschool.

3 likes

Ik snap niet helemaal wat dat met corona te maken heeft?

8 likes

Jammer, ik zit nu zo lekker in mijn sportritme en nu gaat het niet meer :frowning:

1 like

Ik weet niet wat voor baan je hebt, maar misschien komt je kind in aanmerking voor noodopvang?

3 likes

Dat ze boos zijn omdat ze nu dicht moeten, terwijl sporten méga belangrijk is. Is het ook, maar ze riepen een tijd geleden ook dat het oneerlijk is dat mensen zonder QR niet konden sporten. Terwijl ze dat wel kunnen, maar daar eerst voor getest moeten worden en als je dat niet wilt dat een keuze is. Terwijl sporten voor veel mensen veel geld is en dat ook oneerlijk is, maar dat je dat nooit hoort.

1 like

Als je echt die kant opgaat, wat heb jij dan gekocht wat zooooo nodig was dat je het

1. Niet al eerder bent gaan afschaffen
  2. Niet nog een maand zou kunnen missen

Kom op man, own het gewoon als je vandaag als een kip zonder kop bent gaan shoppen en winkelpersoneel (samen met alle anderen die ECHT iets nodig hadden) door gebrek aan afstand hebt blootgesteld aan een groter risico om corona op te lopen.

Die paar uitzonderingen die jij nu probeert te verdedigen wegen echt niet op tegen de meerderheid die best ff thuis had kunnen wachten/online kunnen bestellen. Staat hier een meid zich uit de naad te lopen in de ikea, kom jij haar vertellen dat ze niet zo moet oordelen :joy:

24 likes

Oh ik lees nu dit op NOS:

Op 3 januari wordt opnieuw bekeken of de scholen 10 januari open kunnen.

Dus als het goed gaat mogen de scholen hopelijk wel eerder weer open. Fingers crossed dat we de golf voor zijn en voor kunnen blijven :crossed_fingers:

7 likes

Nou dat werd eerdere lockdown ook steeds gezegd, dat weegmoment voor onderwijs eerder was. Voelt inmiddels als iets dat ze ons graag voorhouden om een gevoel van hoop te geven die totaal onterecht is

Maar scholen gingen de vorige keer ook veel eerder open dan de andere sectoren.

2 likes

Ja dat wel maar ze zijn beide lockdowns minimaal 8 weken dicht gebleven. En toen werd ook in eerste instantie 2 of 3 weken gezegd.
Ik zou het heel fijn vinden als het bij de week voor kerst blijft maar ik ben mijn naïeve optimisme inmiddels verloren

Is het al zeker dat kinderopvang ook dichtgaat dan? Ik las alleen ‘onderwijsinstellingen’.

Normaal gesproken kan ik mezelf prima verwoorden en ben ik zeker niet op m’n mond gevallen om hierop te reageren, maar mijn hersenen werken gewoon ff niet meer dus bedankt @Calabasas voor het verwoorden van wat ik probeer te zeggen. 1 ding: ik profiteer indirect alleen maar van een hogere omzet maar niet ten koste van alles.

Ik heb dat ook, om deze reden en omdat ze steeds doen alsof de sportschool de enige manier van sporten is. Ik snap dat de sportclubs ook alle trainingen moeten afzeggen, maar daar hoor je de sportscholen niet over. Ze doen ook alsof iedere vorm van beweging verboden is, alsof je niet kunt hardlopen, fietsen, skaten, touwtjespringen, etc. Las laatst een kop van een interview: ik mag niet sporten na 17.00 uur, maar wel naar de McDrive. Echt werkelijk :roll_eyes: je mag een marathon rennen na 17.00 uur en daarna een berg rauwe wortels eten hoor, niemand houdt je tegen.

32 likes

Maar misschien omdat het nu vooral gericht is op die omikron vertragen (en de ziekenhuisopnames dalen) dat het misschien dan wel eerder opengaat? Wishfull thinking

Tenminste, daarvoor gaan we toch in lockdown :face_with_hand_over_mouth:? Ik weet t niet eens goed

Ja, precies!! :sparkles:Creatief denken :sparkles: (Wel rot natuurlijk voor ondernemers daar niet van).

3 likes

Joh zoveel is het toch niet echt bekend over de omikron. Mogelijk minder virulrent, mogelijk minder ernstig ziek. Maar daarentegen blijven de IC en zkh opnames gewoon weg te groot hè. Het is niet dat we opeens dat we weer lekker kunnen ademhalen in de zorg. Bovendien slaat omikron nu ook toe bij de gevaccineerde en bij diegene die het hebben doorgemaakt, grotere groep die dus ziek kan worden en potentieel dus sneller besmettelijk voor de hele bevolking. Boosters gaan ook veel te langzaam.

5 likes

Bij ons ook zo kut. Nog geëindigd met de mededeling dat uurloners of elders aan t werk moeten, maar kan ook niet voor iedereen en fysiek kan ik dat zelf niet, en anders krijgen ze gewoon geen geld.
Ook niks over nog kerstpakket ophalen. Dan ga ik echt kassa mailen ofzo😂

En ik zag een zelfnadenken muts😭 en verder was t gewoon om te janken. Moest mezelf ook echt inhouden gewoon want hoezo kom je 2 fuckin kaarsen halen. Appie verkoopt dat ook hoor. Mijn hemel en dan zeggen oh ja t is wel druk he, sterkte. Ja omdat jij hier ook bent stomme trut.

Kijk als je baby net bijna uit zn maatje is gegroeid oke, al bestel je dat lekker online. Maar de meeste aankopen waren echt niet boeiend. Ja ik heb zelf mn pakketje meegenomen maar als ik niet had gewerkt was ik dasr echt niet voor heen gegaan, dan maar een tegoedbon onder de boom. Eindstand: mensen zijn stom en kut.

Goede nieuws, vrij! Slechte nieuws, geen geld. Weet iemand of je een uitzendbureau kan mailen?

Ik vrees ook dat dat voorbarige optimisme van sommige experts (niet allemaal veel zijn er een stuk realistischer!) nu mensen ertoe aanzet nog meer te lossen want is maar mild meer hoor.

Ja lekker iedereen besmetten met als resultaat toch nog mensen op de IC en mogelijks veel long covid. Beter eerst wat afwachtender zijn.

1 like

Ik zou morgen naar de Ikea, voor allemaal fotolijsten enzo. Maar heb dus nu snel voor 19u online besteld met click & collect haha. Want dacht; na 19u wordt niks meer :see_no_evil:

1 like