Caronatopic #13

Mijn broertje is als een gek naar de decathlon gereden om een home gym te kopen. Ga sowieso bij hem sporten dan

1 like

Volgend jaar is er de sigma variant waartegen het boostervaccin helaas niet helpt

Er zijn de hele pandemie al verhalen van mensen die hulp aanbieden maar niet kunnen helpen want regeltjes. Toen ik in 2020 mijn werk kwijtraakte heb ik de ggd gebeld of ik bron en contactonderzoek kon doen. Ik was toen universitair onderzoeker en heb veel ervaring met interviews. Maar ik had geen HBO opleiding in de sociale wetenschappen dus kon niet. Sorry het is mensen bellen en met hen doornemen wie ze de afgelopen week gezien hebben, geen psychosociale hulp. Allemaal prima heb ander werk gevonden maar kom op zeg, all hands on deck toch??

22 likes

Op kazerne waar ik werk kunnen burgers echt niet bij wapens komen hoor :sweat_smile:

Maar prima, een parkeerplaats met een partytent, van mijn part.

Het gaat me erom dat je in veel andere landen op elke hoek van de straat een vaccinatie kan krijgen, en dat hier mensen met prikbevoegdheid heen worden gezonden door, inderdaad, dat gegeil op bureaucratie in dit land.

1 like

Ja ik moet nodig geprikt worden door een soldaat

37 likes

Wat de fok mijn nichtje doet bron en contactonderzoek, heeft een horecaopleiding en is zelfs bij de maccie ontslagen omdat ze niks kon

Ja die crisis mentaliteit in de Nederlandse bestuurslagen en beleidslagen is toch een stuk beperkter dan de crisis mentaliteit van dr gewone mens.

Ik snap dat er afwegingen gemaakt moeten worden maar in dit geval denk ik: beter achteraf sorry zeggen dat er regelen zijn overtreden dan vooraf toestemming vragen/regelen.

Met de huidige instelling zullen we de oorlog niet winnen.

Ja tegen zulke kwalificaties kan ik niet op hoor

Maar goed dit is alweer 1,5 jaar geleden en ik ben niet verbolgen ofzo :joy: ik zat gewoon zwanger en werkloos thuis en dacht ik ga me nuttig maken? Maar NEEN

2 likes

Denk dat ik ook weer aan de filmpjes van mijn sportschool ga beginnen

2 likes

Mijn moeder was verpleegster en net met pensioen. Ze wilde wel bijspringen bij het vaccinatieprogramma maar moest dan een cursus volgen om veilig te kunnen vaccineren, iets wat ze 40+ jaar moeiteloos kon doen.

En inderdaad wat @Lavender95 zegt: ze moest meteen weer heel veel uren werken. 1 dagper week bijspringen is niet mogelijk, terwijl me dat veel haalbaarder lijkt.

1 like

Nee ik snap dat ze er niet bij kunnen komen(kom zelf af en toe op een kazerne)
Maar t is natuurlijk niet voor niets dat er een poort is en wacht en je officieel hoort aan te melden als je als bezoeker het terrein op moet.

Gewoon bij elke supermarkt een prikker neerzetten. Na 2 vaccinaties weet je inmiddels wel of je er goed op reageert.

Ja echt he. Kan me ook herinneren dat er in het nieuws was dat heel veel mensen willen helpen met vaccineren, maar je meteen weer een minimaal aantal uur moet kunnen werkenā€¦Echt wtf als een oud-verpleegkundige oid een middagje per week wil vaccineren, maak er gewoon gebruik van??

1 like

En mijn collega die bij ons eigenlijk niet gemist kan worden is opgeroepen om meer uren te komen prikken. En wij dus om haar uren over te nemen wat we eigenlijk niet kunnen. En tuurlijk, hartstikke goed dat ze dat gaat doen, maar snap niet dat andere mensen, bevoegde prikkers, dat niet zouden mogen terwijl ze tijd hebben en willen.

2 likes

En voor er iemand weer sarcastisch komt zeggen:
Nou hier weet iedereen het zo goed, bijzonder dat jullie niet allemaal in het OMT of kabinet zittenā€¦ā€¦

Niet nodig.
We weten wel dat wij veel te praktisch en simpel denken om zoā€™n ingewikkelde functie te vervullen :wink:

Ik heb me aangemeld als GGD-reservist, aangegeven dat ik ook best gratis een paar uur ergens wil komen prikken, maar ik ga niet 12-20 uur per week toezeggen naast mijn 48-urige baan :sweat_smile:
Ik hoop dat ze achter de schermen hard bezig zijn met een website waar je je willekeurig kan inschrijven op een shift zonder al te veel poespas, korte e-learning vooraf voor de zekerheid ofzo en dan gaan.

2 likes

Ze hebben voor het prikken ook veel mensen nu geweigerd. Ik ken meerdere studenten die vorige keren gewoon geprikt hebben, maar nu niet meer mogen. Dus die mogen alleen nog maar spuiten voorbereiden.

Ik dacht dat het aan mij lag. :sob:

Haha terwijl bij het voorbereiden het meeste fout kan gaan juist :sweat_smile:

1 like

Ja dat kan ik dus niet. Dan denk ik joe flikker maar op met je burpees en dan ga ik op dat matje liggen pitten. Denk dat ik na de tentamendrukte het wandelen maar weer oppak. En met mn broertje meedoen als ik hem zie

1 like

Ja mijn moeder heeft zich aangemeld als prikker, heeft er niet per se tijd voor nu maar maakt graag tijd. Heeft 5 jaar als bloedprikker gewerkt en 10 jaar als verpleegkundige dus die kan echt wel prikken. Maar heeft 2x geprobeerd aan te melden, gewoon geen reactie niksā€¦

Zou met een korte elearning of mini training zo weer aan de slag kunnen

2 likes