Caronatopic #13

Ooh ik hoop het niet…hier in de stad was het ook heel eng met de avondklokrellen in januari

2 likes

Echt? :sob:

Wat wilt je oom? Persoonlijk zie ik toch veel Onco pt doodgaan aan Corona terwijl ze bv zouden starten met 2/3/4e chemokuur. Vind dat persoonlijk sneu. Potentieel zou je er nog maanden ofzo erbij hebben zonder Corona. Maar is natuurlijk een persoonlijke beslissing want noch jij of ik kunnen bepalen wat voor iemand kwaliteit van het leven geeft. Voor de een is het ondanks alles samenzijn op kerst. Misschien wel de laatste kerst.z Voor de ander bv juist rust id feestdagen en genieten van het extra tijd.

1 like

Staat nog nergens, alleen scholen en andere onderwijsinstellingen worden genoemd. Maar kdv zou me ook niet verbazen, zie het alleen nog niet vermeld.

Edit: dat staat gewoon op de nieuwssites. Denk niet dat hier mensen zitten die meer weten dan dat.

2 likes

Denk je dat ze gaan zeggen; alles maar dan ook alles moet dicht, behalve het kdv?

Ik zou er vanuit gaan, kan het alleen maar meevallen (waarschijnlijk niet).

Het Outbreak Management Team heeft het kabinet geadviseerd een strenge lockdown in te stellen om de opmars van de omikronvariant af te remmen. De deskundigen pleiten ervoor dat vrijwel alles sluit: alleen de essentiële winkels zoals supermarkten zouden open mogen blijven, bevestigen Haagse bronnen.

Dat zou betekenen dat behalve niet-essentiële winkels ook onder meer de horeca, sportscholen, musea, bioscopen en theaters weer dicht moeten. Ook zouden alle scholen en andere onderwijsinstellingen wat de deskundigen betreft moeten sluiten.

Maar misschien gaan ze niet helemaal mee in het omt advies, dat zou kunnen.

3 likes

Kan me dat bijna niet voorstellen met de hysterie die nu gecreëerd is, zag dat in Utrecht al flinke rijen voor winkels staan en dat zal in andere steden niet anders zijn. Als winkels dan toch niet dichtgaan heb je massadrukte gecreëerd voor niks.

2 likes

Was het niet zo dat dat OMT advies eigenlijk helemaal niet het advies is maar al waar het kabinet over spreekt? Ik kan het even niet meer terugvinden. Maar ik zou hier inderdaad voorlopig ook vanuit gaan gezien hoe vaak het bijna hetzelfde is (of kleine uitzonderingen)

Nou dit. En het is een advies en een advies hoef je dan wel niet te volgen, maar ik vind het altijd iets raars en ook wel iets arrogants hebben om te zeggen ‘wij weten het beter dan de experts’. Ik neem aan dat de experts ook zeker wel de gevolgen meenemen in hun advies

Het OMT kijkt volgens mij echt enkel naar het virus en hoe we dat kunnen bestrijden. Maatschappelijke impact wordt vast wel wat meegenomen (bv bij de sluiting van de scholen), maar zij letten niet zozeer op de economische gevolgen en maken ook het politieke beleid niet.

In dat opzicht moet de regering veel meer losse factoren meewegen waardoor ze vaak niet het hele advies overnemen. Ik zeg niet dat dat goed is (een maatschappij vol langdurig zieken lijkt me bv ook heel impactvol en dat lijkt soms vergeten te worden), maar het speelt wel mee.

5 likes

Vaak zien we het OMT advies pas achteraf en dan zie je wat voor afwegingen de politiek heeft gemaakt en ook welke maatregelen ze dus niet genomen hebben. In dit geval is dat nog onduidelijk denk ik

1 like

Dat weet ik echt niet, ik spreek hem niet. Ik heb ook geen idee of hij bij ons aan de tafel komt zitten of in bed blijft…

Ik krijg bijna zin om als een ramptoerist even in de Kalverstraat te gaan kijken…

(ga ik uiteraard niet doen)

2 likes

Volgens mij las ik ergens dat Van Dissel er vanavond bij is? Dat zal er ook wel op duiden dat het OMT-advies wordt gevolgd.

2 likes

Ja dat las ik hier ook inderdaad. Hij is er nooit eerder bij geweest toch?

1 like

Ja, helemaal in het begin, dat Rutte en hij elkaar toch nog een hand gaven. Verder volgens mij inderdaad niet.

1 like

Ja en anders niet vanavond al persco.

3 likes

Ik merk dat ik weer helemaal onrustig word en elke 5 minuten de nieuwssites check. Laat het maar snel 19:00 zijn

7 likes

Ik vind t vooral lame dat het weer zo halfbakken aangepakt word. Dit zagen we eigenlijk al aankomen met die vage 3 weken lockdown.
Dat zr na 2 jaar aansjoemelen niet gewoon gelijk alles dicht doen en gewoon vaste regels maken voor een heel jaar. Ipv om de paar maanden ander gezeik.

22 likes

Of plottwist: ze hebben de oplossing die ervoor zorgt dat alles morgen voorbij is en komen ballonnen uit de lucht, confectiekanonnen en een fanfare om de feestvreugde te verhogen.

A girl can dream

49 likes

Ja, en dat Willem Engel er ook bij is en dat ze dan gaan knuffelen :wink:

7 likes