Caronatopic #13

Ughhhh ik word er echt moedeloos van :disappointed:. Corona ga nou eens WEG!

Heb ook wel medelijden met Hugo en Mark, lijkt me echt kut om nu minister te zijn. Ik zou echt ontslag nemen byeeeee.

Edit: vraag me trouwens af hoeveel mensen hun werk minder leuk vinden sinds corona. Mijn werk is normaliter heel sociaal en afwisselend, maar nu door het thuiswerken is mijn motivatie echt regelmatig zo laag. Mijn werk draait nu ook vaak om corona, wat obviously niet mijn interessegebied is.

4 likes

Ik had in de eerste week al huilend ontslag genomen

13 likes

Lastig zeg! Wat wil je oom zelf? Als hij jullie heel graag wil zien, zou ik afstand houden, zelftest doen, raam open. Als ik naar mijn familie kijk, mijn opa (leeft inmiddels niet meer, niet door corona overleden) die was na het overlijden van mijn oma ineens helemaal alleen, ging daarna kleiner wonen in een andere buurt. En hij vond het heel fijn om bij ons langs te komen of wij bij hem. En soms was dat met teveel mensen. En mijn opa stookte altijd gigantisch, want altijd koud, nooit een raam open en verwarming op 25. Heel onverstandig dus. Maar hij had zoiets van liever mijn familie om me heen, want heb toch geen jaren meer, dan eenzaam en alleen thuis zitten en alsnog doodgaan. En ja dan had hij misschien corona gekregen en was hij misschien wel eerder overleden dan nu, dat is en blijft het risico, maar als hij (of in jou geval je oom) dat heel graag wil, dan zou ik dat doen

3 likes

Je kunt mij afvoeren vanavond :rofl: Wat een gekkenhuis. 1.5 meter, wat is dat?

2 likes

Ik ben m’n studie iig wel 100x minder leuk gaan vinden. Denk dat ik in 2 jaar tijd minder dan 10x op school ben geweest en dat heeft het er echt niet leuker op gemaakt.

Ik ken ook niemand die aan Corona is gestorven of die heel erg last van gehad van Corona, behalve ik zelf. Zelfs mijn oma van 94 is er fluitend doorheen gekomen was vooral heel erg kwaad dat ze in quarantaine moest. (Ze is dement aan het worden dus helemaal rationeel denken doet ze niet meer.)
Heel eerlijk, ik baal ervan als de lockdown er komt. Heb nu 2 weken vakantie en had me toch verheugd om wat leuks te gaan doen (keer naar de bioscoop maar dan met masker ophouden tijdens de film) en misschien een museum bezoek. Hou me heel netjes aan alle maatregelen, weinig bezoek thuis, als ik mijn ouders zie doe ik een zelftest (en zij ook), etc. En werk al 2 jaar volledig thuis. Dus ergens voelt het als een soort straf, totaal niet rationeel.
Als je dan leest dat de lockdown o.a. te maken heeft door te vroeg versoepelen en te late boosters
 Dat zijn zaken waar ik zelf niks aan kan doen. Maar ik weet ook wel dat er een soort ‘paralle’ wereld is en dat het in de ziekenhuizen er compleet anders aan toe gaat. Dus dan moet het maar weer even.

3 likes

Ik had ook een Bruno Bruins gedaan als ik minister was. Jankend na een week afgetreden

7 likes

Haha #fangirl. Als wij ooit meeten gaan we voor de webcam zitten en meedoen aan Even tot hier, stel ik voor.

1 like

Ik dacht dat ik het verkeerd begreep en dat de hartslagvariabiliteit niet alleen over de slaap ging maar een gemiddelde van de dag aangeeft. Maar nu ik weer kijk naar de eerste screenshot van @Tamara staat er wel specifiek dat het om slaap gaat denk ik.

Als het om een gemiddelde van de dag gaat dan is een grotere variabiliteit toch inderdaad goed, want in rust is je hartslag laag en bij inspanning groot. Ben je niet fit dan is je rusthartslag hoger en vaak zie je bij sporters als ze vermoeid zijn dat hun hartslag niet eens echt hoog kan worden. Dus een kleinere variabiliteit.

Dus ik vraag me af of de HSV van Tamara in het grafiekje niet ook de hele dag gemeten wordt zeg maar.

Wel interessant om het bij te houden. Ikzelf schrik ook wel eens als mijn hartslag 's ochtends wat hoger is, maar het is gelukkig tot nu toe steeds vals alarm. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik hoop zo niet dat vanavond weer de pleuris gaat uitbreken uit protest.

4 likes

Ik werk zelf in een kapsalon en wij kunnen morgen tot 17:00 echt niet al die mensen kwijt die er tot en met vrijdag op staan. Ik had vanmorgen een huilende eigenaar aan de lijn die hoopt morgen nog net wat extra’s te kunnen verdienen voor we weer een paar weken/maanden dicht moeten. Dit wil niet zeggen dat wij ons dan niet meer aan de regels houden. Ruim anderhalve meter, mondkapjes en ventileren. Het is niet dat hier morgen 100 mensen tegelijk binnen zitten zonder verdere regels.

10 likes

Hoewel ik mezelf echt weer even bij elkaar moet rapen, ben ik ergens ook wel blij dat er nu zo proactief wordt opgetreden. Komt natuurlijk ook doordat het eerder juist wat (te) terughoudend was en ze nu wel moeten, maar toch. Liever het zekere voor het onzekere.

7 likes

Ik snap niet wat het nog voor zin heeft om “Ik ken niemand die er erg ziek van is geworden of dood ging” te roepen als je dondersgoed weet dat er veel mensen WEL heel ziek van zijn geworden en doodgingen.

20 likes

De dag dat ik ziek werd en positief testte had ik ook een veel hogere rusthartslag en hoger stress-niveau (waarschijnlijk hierdoor), je zag het de dag ervoor al aankomen (toen m’n zelftest nog negatief was). Maar op zich logisch ook als je koortsig bent.

Grafiekjes

5 likes

Ze hebben begin dit jaar al ontslag genomen :clown_face:

10 likes

Ik ga mijn IKEA bestelling straks ophalen ipv even in de winkel snuffelen morgen (op een rustig moment). Maar er was nog een onderdeel die we niet online konden bestellen maar wel op voorraad was. Mijn man is snel de winkel ingegaan en het was echt mayhem, normaal wel op zaterdag maar echt megalange rijen.

En ja we zijn onderdeel van het probleem maar ik heb geen zin om nog een maand met een halve kledingkast te zitten.

2 likes

Ik vraag me of op de kdv nu ook dicht moet

1 like

Daar moest ik ook meteen aan denken. Ik vrees het ergste :tired_face:

Gevolgd door “ja maar ik moest wel echt iets essentieels hebben hoor!”

1 like

Ze had het over de slaap. Ze zegt “hartslagvariabiliteit S nachts gedaald”. Daar reageerde ik op. Het is logisch dat overdag de variabiliteit hoog moet zijn. Je bent dan namelijk fysiek actief. En idd bij extreme sporters is dat anders.