Ja, ik herken wel wat je zegt. Ik heb het gehad, ingeënt en dacht (en denk) soms wel; ja, wat moet ik nu nog doen of kan ik nog doen om veilig te blijven. Behalve me (zoveel mogelijk) aan de maatregelen te houden. En nu denk ik: prik die booster er in en op hoop van zegen…
Dit is precies wat mijn vader zegt ‘we komen nergens!’ En ondertussen wel de nicht van de buurvrouw op de koffie vragen
Ja dit. En dan de verwondering dat ze besmet zijn want ze hebben niemand gezien. En ja eens, hoeveel mensen zouden er nu echt in een winkel besmet geraken. Het zal wel gebeuren maar verwaarloosbaar in het grotere geheel. En als je inzet op elders veilig zal het daar zelfs nog minder gebeuren. Dat met afstand in de winter samenkomen in huis met elke dag een paar andere mensen. Zo gebeurt het toch. Alsof mensen echt altijd afstand houden + die aerosolen. Niemand zit met de ramen open in de winter.
@Cozycute ik vind dat zo raar hé, als mensen nu nog niemand kennen die het zwaar heeft gehad. Ik ken al sinds de eerste golf meerdere mensen die zijn gestorven, een opname hebben gehad en mijn forumvriendin met ernstige long covid die niet overgaat.
Dat is niet alleen zo bij corona ook… Ook bij kleding die gemaakt is onder slechte omstandigheden, andere ziektes, autorijden terwijl het milieu erdoor wordt verpest enzovoorts.
Dat maakt het natuurlijk niet goed om zo te denken (we moeten ons gewoon aan de maatregelen houden en rekening houden met ziekte) maar ik kan me ergens wel voorstellen waar deze gedachtepatronen vandaan komen… Ik denk dat dit (helaas) iets menselijks is. Dat niet iedereen zich met de worst case scenario’s bezighoudt.
Iedereen moet er wel gewoon op aan worden gesproken trouwens, en ik vind alsnog dat iedereen slim genoeg is om in te zien dat ze zich aan maatregelen moeten houden
Edit: bij corona zijn de gevolgen trouwens wel veel directer dan de voorbeelden die ik noem, in die zin zou je wel verwachten dat het minder abstract is voor mensen. Maar zelfs hierbij is dat vaak niet zo blijkbaar.
Ja maar ik snap dus wel het mechanisme dat erachter zit. Ik vind het alleen absurd om te zien waardoor ik weer iets heb van huh???
Sterkte #datnooitmeer
Ach ik zat erop te wachten
Ik ken er dus serieus geen een. Wel twee die naar het ziekenhuis zijn gegaan maar uiteindelijk niet opgenomen hoefden te worden.
Zo heel raar is het denk ik niet.
Ik werk in drogisterij aka essentiële winkel en manager appt nu al wanhopig of we allemaal extra komen werken omdat het zo druk is Morgen heb ik leiding over de hele dag, nu al zo geen zin in. Echt een herhaling van vorig jaar gewoon, toen wij ook bijna als enige open waren vlak voor kerst.
Echt waarom post je dit? Dit is echt bij uitstek iets wat je in je dagboek schrijft. Man man.
Hoe bedoel je? Ken je alleen maar 2 personen uit je omgeving met Corona?
Die het ernstig hebben gehad bedoelt ze.
Sorry niet duidelijk: maar twee die er echt heel ziek van waren. De rest had inderdaad lichte klachten
Oh best weinig… Als ik nadenk zijn er afgelopen 20 maanden er 5 kennissen gestorven op de IC. 2 uiteindelijk op de afdeling overleden. En heel wat opgenomen geweest maar hersteld. Misschien komt het doordat ik in Rdam woon.
Hier ook. Ik ken wel 30-40 mensen die het gehad hebben, maar echt maar 1 die er mee in het ziekenhuis kwam (& die was 50+ en wappie en dus ongevaccineerd). Ken ook geen mensen met langdurige klachten, ook niet “ouders van collega’s” of andere indirecten ofzo…
schrijf jij dit soort dingen in je dagboek?
Ja bij mij ook meer zoiets! En ik woon ergens onbenulligs haha. Maar ik ken wel veel oudere mensen. Of ja ouder, er zitten 50ers bij de mensen die gestorven zijn.
Ik schrijf alleen traumatische gebeurtenissen in mijn dagboek, zodat ik ze beter kan verwerken. Dus inderdaad dit soort dingen zou ik in mijn dagboek schrijven.
Huh mijn winkel denkt half 2 dicht te moeten. Hoezo kom ik dan en waar halen ze dit vandaan
Ik ook maar heel weinig… 1 familielid overleden en verder wel cliënten op mijn werk, medewerkers die langdurig uitvallen maar dat is het dan ook. Bijzonder dat het zo verschilt!