Dat lijkt me toch ook, dat het echt nog niet morgen/maandag in gaat maar pas na de persco. Of zou die dan ineens morgenavond komen? Vind het wel weer heftig ineens zeg… zelfs scholen dicht.
Nos zegt:
Het is waarschijnlijk dat er morgen ook al een nieuwe persconferentie gehouden wordt om de nieuwe maatregelen bekend te maken, zeggen Haagse bronnen, en dat de nieuwe maatregelen al in het weekend ingaan, om een stormloop op winkels en restaurants voor te zijn.
Ja, dat gebeurt nu sowieso. 🥲 Al is het alleen maar OMT advies, door die enorme koppen op alle nieuwssites is er bij iedereen paniek, zo ongeveer.
Edit @Noodle Oh, die had ik gemist. Dat is dan wel echt last minute en blijkbaar erg urgent. Ben benieuwd.
Dat 2024 verhaal ben ik totaal niet ‘shocked’ over. Is eerder realistisch. Ik houd rekening met 2026 🥲😄
Het was gister nog 2020, nu is het praktisch 2022 dus dan is het morgen al 2024.
Maar ik neem dat bericht verder niet al te serieus, ik zie het wel.
Met het uitlekken van dit advies is het morgen sowieso stormloop in winkels
Hahah precies wat ik dacht ja. Lekker handig weer. En die er zelf net zo hard aan mee, want ik moet nog iets bij Ikea hebben en zit nu te denken om dan morgen (eigenlijk straks) maar te gaan.
Oh de andere nieuwsbronnen spreken allemaal van ‘begin volgende week’…
Zou een snelheid zijn die we niet van dit kabinet gewend zijn als er echt morgen al wat komt
Nou inderdaad. 🥲 Als het nu voor het eerst in twee jaar wel snel kan, is het ECHT heel urgent.
@DelilahBard een vd eerste keren was redelijk kort van te voren aangekondigd toch? Dat er ineens ellenlange rijen bij de coffeeshops stonden omdat die paar uur later dicht moesten.
Maar inderdaad, het zou uniek zijn wellicht hebben ze eindelijk geleerd dat een sluiting van winkels langer van te voren aankondigen niet heel handig is voor wat er in de dagen daarvoor gebeurt… naja we gaan het zien.
maar de informatievoorziening is ook gewoon behoorlijk klote. Met mijn ouders en die prikken hetzelfde. Ik zag allang op twitter dat 1953 mocht gaan aanmelden om te prikken maar op de website van de ggd stond dat je pas na exact 6 maanden mocht gaan prikken. Gelukkig is dat nu veranderd maar echt wat een kneuzen. Vooral ook dat er weer zo nodig zo laat moest worden begonnen met het prikken van ouderen, echt why, de vaccins lagen klaar en de priklocaties ook.
🥲 dat waren nog eens tijden
Verwachting op werk zijn ook dat in de eerste week van januari aantal Corona opnames weer sterk zullen toenemen door de omikron variant. Kijk er zo niet naar uit. Ik werk dan niet meer, maar vind het echt sneu voor m’n collega’s. Normaal zijn er 4 artsen overdag en dan zijn er maarv4 (!).
Dan kunnen ze daarna gewoon lekker met reces . Gok wel dat t dit weekend begint.
Heb echt medelijden met mensen die een winkel oid hebben. Dit is de tijd om omzet te maken, weer dicht, je wordt nooit gecompenseerd voor alle kosten ed. Voor mij thuis personlijk loopt alles door (we kunnen beide blijven werken, thuis dan sporten ) maar al zoveel schrijnende verhalen gehoord . En als dit moet, is t wat t is… maar toch. T probleem is zoveel breder.
Eerlijk puur egoïstisch gezien hoop ik wel dat de maatregelen maandag al gelden want dat zou dan betekenen dat het tentamen gewoon online is in plaats van fysiek.
Werk zelf in een parfumerie waar het al druk is (Corona wat is dat?) En nu gaat helemaal de pleuris uitbreken ben ik bang
Had laatst al een klant voor een foundation want ja ze was bang dat we dicht zouden gaan dus wilde dr foundation kleur hebben🙅♀️
Ik wilde vandaag naar de boekwinkel in de stad om wat cadeaus te kopen, maar denk dat ik toch weer online ga bestellen… Wat een gedoe weer, maar ben ook blij als er nu een keer doorgepakt wordt.
Ik zit nu Hart Van Nederland te kijken en ze verwachten vandaag al een persconferentie? Holy shit. Het gaat zo enorm druk worden in de winkel vandaag
Nou kom maar door met die lockdown dan!
Van dissel zei in een interview ook dat als ze terug kijken ze te vaak te optimistisch zijn geweest in hun adviezen. Dus volgens mij hebben ze ook een beetje een koersverandering waarin ze nu liever te veel doen dan te weinig.
Vind het overigens wel bizar hoor dat uitlekken waarmee je een heel land een beetje laat afwachten. Het heeft vast een functie, maar ik vind het echt bizar dat er niet eens even een officiële verklaring vanuit de overheid komt met informatie. Stel je hebt nu een winkel oid dan word je toch helemaal gek van het afwachten. Echt bizar dat ze na 2 jaar daar niet iets voor hebben bedacht.