Caronatopic #13

Ik bedoelde de vaccinaties tot nu toe, misschien beter moeten verwoorden! Ik wacht met smart op de booster😄 Maar bij mij in de familie heeft nog maar één iemand 'm.

2 likes

Vorig jaar kerst mocht er toch ook bijna niks. En nu ook niet echt, 8 man + kinderen niet iig, dus dat heeft meer met je familie te maken die schijt heeft dan met de maatregelen. Als ze adviseren nog minder of geen mensen te ontvangen houden dit soort mensen zich er waarschijnlijk ook niet aan.

1 like

Ik die alles dicht wil. Ook ik die denkt fuck heb net cadeautjes besteld en bij winkel af laten leveren en kerstkaarten zullen ook pas dinsdag komen.

Oeh zie net dat mn pakketje al onderweg is. Hopelijk komt ie morgen in de winkel. Die paar kerstkaarten print ik desnoods thuis uit, wel minder mooi maar dat is niet zo erg.

1 like

Jongens :disappointed_relieved:

5 likes

Neeeee

Ik wilde net gaan slapen en nu al dit kut nieuws :sob:

Echt, ga weg hoor. Kan wel jánken.

1 like

Oh dat is al bijna gelukkig

27 likes

Hier doe ik niet aan mee.

6 likes

Jezus wat lang nog zeg :sob::sob::sob:

1 like

Eerlijk? 2024 valt mij nog mee, soms voelt het alsof we er nooit meer uitkomen

26 likes

Nee ik heb die nog nooit gehad

1 like

Dat viel ergens wel te verwachten toch? Vooral als je ziet hoe weinig betaalbare vaccinaties er zijn voor armere landen.

Maar er is nu medicatie die de kans op ernstig verloop enorm kan verkleinen, we hebben hopelijk geleerd om volgend jaar al in oktober te gaan boosteren en hopelijk wordt er echt vaart gezet achter het distribueren van betaalbare vaccins.

Ik zeg niet dat het niet kut is, maar er zijn ook lichtpuntjes! Sowieso lijkt het me niet dat een virus van de ene op de andere dag endemisch is. De verspreiding moet dan langzaam gaan vertragen en minder ingrijpend worden, zou ik als leek zeggen.

9 likes

Klinkt trouwens misschien een beetje wappie dit. Maar m’n eerste reactie was wel dat zij er waarschijnlijk profijt van hebben en het misschien langer inschatten dan dat onafhankelijke experts denken.

6 likes

I KNOW ik vind het echt eng om naar buiten te gaan haha

Aantallen besmettingen zouden voor Nederland (3x zoveel mensen) 35.000 per dag betekenen. Heeft NL ooit zoveel gehad?

Goede timing dit, weekend voor kerst is normaal al druk maar met deze berichtgeving al helemaal. Zin om te werken morgen :rofl: Al zal werken met klanten dan van korte duur zijn…

1 like

Nee piek was rond de 23000 volgens mij

Oh ik krijg ook elk jaar de griepprik. Las net op de website van de Rijksoverheid dat deze groep vanaf 23 december een uitnodiging per sms krijgt. Dus ik ben sneller aan de beurt dan ik dacht.

1 like

Tot zo ver ‘denemarken doet het wel goed met corona hè’

Nu wordt in DK wel een stuk meer getest (nu is positief procent 5% bijvoorbeeld) dus er wordt minder gemist hier

1 like

Abc ik kap ermee

14 likes

Maar je kunt wel snel aan de beurt zijn, maar is er ook een prikplek dan? Mijn ouder kan pas 7 januari terecht op half uur rijden…

1 like