Caronatopic #13

Ik heb een beetje rondgekeken naar studies, maar zag dit alleen mbt Pfizer en Moderna! Heb je misschien een bron? (Ik geloof je heel graag hoor maar zit even in een paniek internet search black hole) :woozy_face:

Nee heb ik geen bron voor idd, het is nog zo kortgeleden dat omicron dat er heel weinig data van is (ook wat betreft andere vaccins). Maar er is voor mij geen reden om aan te nemen dat het ineens heel dramatisch gesteld is met specifiek AZ!

5 likes

Nou dit en waarschijnlijk is de ā€œmaatregelā€: foei niet meer doen!!! Of een uurtje eerder dicht

Ok dat is ook fijn om te horen :relieved:

Ik zou wel chagrijnig worden als ze nu alsnog het voortgezet onderwijs dichtgooien. Heb er al die tijd rekening mee gehouden, maar na de laatste persconferentie niet meer. Al moet, wat moet natuurlijk. (Heb hierover nog geen geruchten gehoord overigens.)

2 likes

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-17/s-africa-says-hospitalizations-in-omicron-wave-much-lower

Dit lijkt positief, er komen minder mensen in het ziekenhuis met omnikron. Het lijkt erop dat de mutatie milder verloopt

1 like

Volgens mij zit de spanning hem meer in de grote besmettelijkheid toch? En dan wordt het een kwestie van statistiek: als veel meer mensen het krijgen, zullen er ook meer mensen in het ziekenhuis kunnen komen (percentage is dan lager, maar absolute getal groter)

Dus hoppa kom maar door met die boosters

5 likes

Dat zullen ze denk ik niet doen, vorig jaar was t ook 2.

3 likes

Ik wil misschien gewoon te graag dat dit waar is.
Iedereen deed zo makkelijk over dat ene weekje extra kerstvakantie wat heus geen achterstand zou opleveren en met goed nieuws is er een kans dat het bij die ene week blijft.

Het gaat hier dus niet zo lekker in Denemarken met besmettingen, en sinds deze week hebben ze alles uit de kast gehaald voor de boosterprik. Alle huisartsen, apotheken, winkelcentra andere willekeurige plekken kan je nu je booster vaccin halen ongeacht leeftijd. Goede tactiek denk ik en hoop ik! Op sommige dagen worden ook poli behandelingen in ziekenhuizen gecanceld zodat die verpleegkundigen allemaal kunnen gaan vaccineren een dagje.

26 likes

Oh wat zou dat toch heerlijk zijn dat je overal die prik kan halen. Ik woon gelukkig in een stad met locatie. Maar anders is t 30/40km, nou heb geen auto, succes ermee dan. Moet nu alsnog 8km fietsen, dus beter regent t dan niet, als ik ooit mn afspraak heb.

Morgen is er al een spoedoverleg van ministers, ben benieuwd.

Wij zitten in hetzelfde schuitje, ik heb ook AZ gehad van de huisarts en ben van 1995. Geen idee hoe of wat nu. En ik sta ook nog eens voor de klas in het VO en mijn laatste prik was in juni. Ik baal echt en zit er wel mee.

Hopelijk beschermt het nog wel tegen ernstig ziek worden maar toch is het gewoon geen fijn bericht

Inmiddels ben ik ook mijn smaak verloren en naast dat het soms mega kut is, is het toch wel bijzonder haha.
Normaal gesproken vind ik de geur van whiskey al ontzettend sterk en moet ik echt niet aan een slok denken. Nu dachten we oh voor de gein eens proberen dan haha, en kan het zo opdrinken nu. Ik voel wel wat alcohol branden in mā€™n keel, but thatā€™s it.

2 likes

Hoe lang duurde het voordat je geur weg was? Tot nu toe heeft niemand in mā€™n huis er last van maar ben wel ff benieuwd hahaha

De griepprikgroep wordt vanaf donderdag uitgenodigd @Luzarl
Of hoor je daar niet bij?

1 like

Ja dat las ik ook! Alleen heb ik nog nooit de griepprik gehad :sweat_smile: dus ik weet niet of ik op die manier bekend sta bij de GGD/huisarts.
Ik heb in maart gewoon mijn huisarts gebeld en min of meer gezegd, jo ik ben dik, wil daar graag wat aan veranderen maar dat kan niet van de een op de andere dag, en ben werkzaam in het onderwijs, geef me een vaccinatie please haha.

Ik ga maandag zelf de huisarts bellen denk ik.

1 like

Eigenlijk vrij snel. Woensdag ochtend positief getest en gisteren bij het avondeten viel het echt op dat mijn smaak weg was. Geur is me niet eerder opgevallen.

1 like

Die cijfers van de VK en Denemarken zien er echt niet oke uit gewoon.

1 like

Ik lees net over de eventuele extra maatregelen aangeraden door het OMT. Alle winkels, horeca, scholen ed. dicht, essentiƫle winkels open. Maar zolang we maar massaal kerst kunnen vieren! Vorig jaar met kerst idem dito. Of met de zomervakantie of iedere andere vakantie. Dan denk ik man, gooi alles op slot, kerst komt volgend jaar wel weer, zometeen zitten we weer de blaren. Onze vaccinaties blijken dus niet tot nauwelijks opgewassen tegen omikron, het virus verspreidt zich op bizarre wijze, kinderen zitten om de haverklap thuis van school, operaties/behandelingen worden uitgesteld, wachtlijsten lopen op in allerlei sectoren etc. maar kerst moet doorgaan!!1!1 Kijk om je heen, dit gaat de foute kant op en binnen no time zitten wij in hetzelfde schuitje.

Misschien ben ik wel te pessimistisch aangezien mijn familie maar blijft doorzeiken over kerst met 8+ volwassenen excl. kinderen en ik er heeeeelemaal klaar mee ben om de boeman toegespeeld te krijgen.

9 likes

Ik mag toch hopen dat de booster ook tegen omikron werkt toch.

1 like