Caronatopic #13

Verwachten jullie dat we vanwege de nieuwe variant alsnog een lockdown krijgen? (Zelfde lockdown als vorige jaar in NL)

• Ja, nog voor kerst
  • Ja, nog voor het einde van het jaar
  • Ja, maar wel ergens in 2022
  • Nee, er komt geen lockdown meer/voorlopig
  • Anders

0 stemmers

Echt geef mij gewoon 2G (met een booster) hoor. Ik word weer helemaal somber van het nieuws.

8 likes

Ik ben er wel van geschrokken dat je nu met astrazeneca niet goed beschermd bent voor omnikron. Ik heb astra namelijk… en ik weet dat ik op het forum zeker niet de enige ben. Ben benieuwd of we ook eerder om een booster mogen ofzo.

Mijn vader maakt zich hier ook erg zorgen om, maar hij mag gelukkig met tweede kerstdag de booster halen. Ik hoop dat jij ook snel aan de beurt bent!

1 like

Ik zit me hier ook al steeds druk om te maken, mijn ouder heeft ook astrazeneca en kon nog niet direct terecht voor een booster. Bleh ik was zo opgelucht toen mijn ouders geprikt waren

1 like

Is hij daarvoor uitgenodigd of is dan zijn jaar? Ik ben bij de huisarts geprikt en uit 1997 dus geen idee hoe nu verder

1 like

Wij kunnen alleen maar speculeren allemaal, maar ik heb wel al een aantal horecamensen gehoord die denken dat ze dicht moeten (en bij mn vriend in het cafe gaan ze sowieso alvast gewoon dicht volgende week).

2 likes

Hij is ook bij de huisarts geprikt, maar nu gewoon zelf een afspraak gemaakt. Het is wel allang zijn jaar (hij had net de griepprik gehad, dus moest even wachten), maar hij heeft verder geen informatie van de huisarts gekregen.

2 likes

Ahh ja okay dan vrees ik dat ik nog ff moet wachten. Ben ook risicogroep…

En dan maar meteen doorpakken en niet te lang wachten met die persco…

1 like

Gatverdamme pak nu gewoon door joh… Nee het is niet makkelijk, maar er wordt al zo gewaarschuwd door experts voor deze variant. Anders zijn we nog verder van huis.
Mensen vieren allemaal nog gewoon kerst zo te horen en lezen dus ik houd mijn hart vast na die feestdagen. Gevaccineerd of niet.

Blijf het ook echt bizar vinden dat je tot 17:00 nog van alles mag en daarna niet meer. Want Corona slaapt tot 17:00 :skull:

7 likes

Als er een totale lockdown komt, ga ik echt huilen. Draagvlak is 0 (en dat voel ik zelf ook) maar het voelt toch echt alsof niks helpt.

Ben benieuwd of we eind dit jaar nog een weekend weg kunnen :disappointed_relieved: #kleinleed

3 likes

Ik hoop dat ze nu de hele tijd roepen van mogelijk nieuwe maatregelen en dat ze die dinsdag aankondigen. En eigenlijk wil ik vrijdag de 24e al dicht zijn. Zie het niet zitten om met 7 collegas op 12m2 te gaan lunchen 3 kwartier lang. Mn glittershirt is binnen dus hopelijk klopt mn theorie en zijn we dus voor kerst dicht :joy: Maar vrees t niet met dit kabinet :sob:. T enige wat bewezen helpt is geen contact, hoe moeilijk is t mensen.

Voor pfizer geldt toch ook dat niet werkt tegen omikron. Dacht ik gelezen te hebben, als dat zo is snap ik de ophef om astra niet en zijn we allemaal fucked toch.

NOS zegt nu naar verwachting begin volgende week persco.

2 likes

Ja graag als het kan en helpt!!

1 like

Nee je moet wel ventileren he!

Maar verder ben ik t best eens met thuis met t gezin. En als je alleen bent desnoods met iemand anders die alleen is na zelftesten ofzo als t heel nodig is. Of gewoon alleen buiten afspreken. Beetje net als maart 2020.

1 like

Maak je niet teveel zorgen! Als het goed is beschermt het nog steeds goed tegen ernstige ziekte :blush:

5 likes

Ik zou het oprecht wel heeel kut vinden als je Kerst niet met anderen mag vieren. Ik houd me sowieso aan de max +4 extra maar helemaal niemand zou ik wel echt ruk vinden.

Edit; ben overigens wel alles gewoon dicht voor de rest. Ontzettend rot voor ondernemers maar wel het beste voor nu denk ik.

Nee maar ff serieus @Wonderland
RIVM waarschuwt voor omricon en hebben slechte voorspellingen erover voor januari al(!).
ook omdat het dus blijkt dat deze onder gevaccineerden ook rondgaat, deze gaat nu gewoon heel hard, dus ik denk dat we echt nog verder van huis zijn (vooral de zorg) als we doorgaan zoals nu we doorgaan. :worried:
Zolang nog niet iedereen geboosterd is, is het gewoon spannend nu.

1 like

Gelukkig! Ik heb het begin nov nog gehad dus ik mag voorlopig toch ook niet om mn booster.

1 like

Als er begin volgende week (dinsdag lijkt me dan?) weer een persconferentie zou komen en ze zouden echt een lockdown doen en alles dicht gooien zoals vorig jaar, ben ik wel benieuwd wanneer ze dat in laten gaan. Als het een race tegen de klok is dan moeten ze eigenlijk wel per direct/woensdag alles dicht doen toch?