Caronatopic #13

@Whoopdidoo Dit inderdaad. En daarnaast snap ik ook wel dat mensen inmiddels denken “och, weer een nieuwe variant, het zal wel…”. De coronacrisis is inmiddels bijna 2 jaar oud en er zijn al diverse gemuteerde varianten geweest, dat je gewoon gewend raakt aan het nieuws.

Niet dat mensen nu onvoorzichtig moeten doen, of maatregelen aan hun laars lappen, maar ik snap het wel als mensen niet meer schrikken van een gemuteerde variant en daar niet gelijk actie in ondernemen.

1 like

Maar ik geloof zelfs niet dat het voor mensen die wachten op de brief dat is. Die gaan hun booster gewoon nemen maar zijn hun hele leven al gewoon dat je daarvoor papieren nodig hebt.

3 likes

Ja dat kan allemaal prima, maar als je iemand dan persoonlijk meerdere malen uitlegt dat het zonder kan, het laat zien, en ervaringen van anderen vertelt dan is het niet meer het wachten op de papieren want zo moest dat vroeger altijd, maar eigenwijzigheid.

4 likes

Kon je vriend de wc niet schoonmaken dat je zo’n portapotty kocht?

Mijn oma kan gewoon niet terecht voor de boosterprik :angry: Het is zo druk dat ze nu maandag weer moet proberen om te bellen. Echt zo stom

Nee want je moet dus als besmet persoon zelf iedere x na gebruik de wc schoon maken, anders hangt hij alsnog boven m’n covid cellen ofzo denk ik (dit is wat er in de brief stond). Ik vond het ook wel prima (had die portapotty de 1e golf al gekocht) want de wc is beneden en ik had helemaal de energie niet om al die trappen steeds af te moeten.

3 likes

Ja dit, dat je in eerste instantie op die brief wil wachten kan ik me goed voorstellen, maar als ik mijn vader al vijf keer vertel dat het wel gewoon kan en laat zien waar dat allemaal heeft gestaan maar hij wil nog steeds wachten, dat is hij gewoon koppig. Nu is mijn vader dat sowieso wel, maar meestal niet als het over dit soort dingen gaat.

2 likes

Ik vind dat er hier soms een heel hauntain sfeertje hangt over dingen die voor ons allemaal super vanzelfsprekend zijn maar voor andere mensen niet. Denk dat de doorsnee forummer erin mee is dat vaccineren belangrijk is, mee is in hoe wetenschap werkt etc. En dan vaak super neerbuigend over mensen die toevallig andere hersenen dan jij hebben en anders opgegroeid zijn. Maar oke tot daar aan toe kan ik het nog begrijpen eigenlijk want het gaat om het resultaat, niet om hoe menselijk het is dat een deel van de mensen andere keuzes maken. Maar net ook aan dat resultaat wordt hier veel afgedaan in gedrag. Waar ik me nog meer aan stoor is dat er intussen zowel hier als het hele forum rond gepost wordt over met hoeveel mensen steeds samengekomen wordt. Het is alsof het ‘woke’ deel van onze generatie de vaccins heeft uitgekozen als middel van ja dat kunnen wij wel eens doen dan hebben wij ons deel gedaan en kunnen we mensen zien zoveel als we willen en afgeven op iedereen die niet met onze skills opgegroeid is. Terwijl de pandemie bestrijden altijd en en is geweest. Je kan er niet één ding uitpikken en dan jezelf op de borst kloppen en anderen neerhalen terwijl je in gedrag evengoed anderen besmet. En al zeker niet intussen heel uit de hoogte doen over mensen die niet exact dezelfde bare minimum dingen als jou eruit hebben gepikt om te doen.

En het gaat me nu echt niet om één specifieke situatie of om de voorbeelden hierboven maar om een algemeen iets wat al heel lang in dit topic heerst.

10 likes

Ik droomde vannacht dat ik ineens een positieve test had, en m’n man ook en kinderen ook. En dat daardoor iemand met zwakke gezondheid Corona had gekregen van ons - want we hadden geen klachten. Echt een nachtmerrie.
2 zelf testen beter nog steeds negatief :sweat_smile:, maar ik voel nog steeds die nachtmerrie sfeer.

Nooit gedacht hier nog eens over te dromen :+1:t3:

Pff natuurlijk word ik ook weer wakker met een beginnende oorontsteking, de hele linkerkant van m’n gezicht doet pijn. Gisteren de hele dag in bed gelegen met hoofdpijn terwijl het eergisteren eigenlijk prima ging. Nu voel ik me afgezien van de oorpijn en vermoeidheid ook wel prima, ben benieuwd hoe lang ik wakker kan blijven :mask:

2 likes

Nee, dat wordt in ons appartement heel moeilijk… bovendien denk ik dat het kwaad al wel geschied is. Hij heeft sinds woensdag klachten, maar steeds negatieve zelftest gehad. Daardoor dachten we dat hij gewoon verkouden was en hebben we geen afstand gehouden. GGD test blijkt dus wel positief (zo zie je maar weer hoe verraderlijk het is…). Maar we gaan het zien. Hoop dat m’n vaccinaties hun werk doen :pray:t3:

Oh wat jammer dat het niet te doen is.
Ik had sinds maandagmiddag klachten en testte zaterdag pas positief, al die tijd geen afstand gehouden en toch hebben we elkaar niet aangestoken!

2 likes

Vind t wel echt slecht hoor dat die priklijn al dagen niet fatsoenlijk te bereiken is. Ze wisten dat ze met de ouderen begonnen, je weet dat niet iedereen t kan dan.
Als ze geen digid heeft (waar ik van uitga omdat ze probeert te bellen) is t een idee om die aan te vragen voor toekomstige prikken eventueel? Dat ze dan wel gewoon zo snel mogelijk een afspraak kan maken(desnoods iemand voor haar als ze t niet zelf kan).

@Penny_Lane ik denk dat ik je punt niet begrijp. Als je op dit punt in de pandemie nog niet inziet dat vaccineren belangrijk is dan vind ik daar wat van. Dat vind ik echt niet gek want mede daardoor zitten we in de shit. En ja een klein deel zal vast “gegronde redenen” hebben om de overheid niet te vertrouwen. Dat de rest denkt dat hun lijf t wel aankan vind ik dom. En heeft over t algemeen niks met hersenen en andere manier van opgroeien te maken. Vind t doodzonde dat er en groep jonge (of zelfs zwangere) vrouwen is die geen vaccin willen omdat ze ervoor kiezen de verkeerde bronnen te geloven. En ook niet open staan voor uitleg. Ik heb laatst een vriendin proberen uit te leggen hoe t muteert nadat zij zei ja die nieuwe varianten kunnen ook door t vaccin komen. T enige wat je dat terugkrijgt is ja we weten t niet. Zolang er een groep mensen is die denken het zelf t beste te weten hou je deze shit.

Van ouderen die geen afspraak maken omdat ze niet goed weten hoe of wat, dat vind ik gewoon doodzonde. Geen oordeel over dat ze t niet kunnen, wel dat ze niet iets aannemen van anderen die het beste met ze voor hebben.

Verder snap ik dat iedereen t zat is, want iedereen is t zat. Mijn sociale leven is weinig anders (als in niet bestaand, niet als in ik zie iedereen). Echter als ik op mn werk zit word ik continu geconfronteerd met beterwetende, eigewijze mensen en ik word daar boos van. Niet per se om t mondkapje, maar ook omdat ze dan waarschijnlijk wel meer dingen doen die niet handig zijn voor de pandemie. Ik vind t echt om te janken. En houd mn hart vast voor de komende maanden.

Ik denk dat we t deels met elkaar eens zijn, maar denk dat je mij te oordelend vind. En dat is misschien zo.

4 likes

Huh?

Ja ik vind daar ook wat van. Ik vind niet vaccineren ontzettend egoïstisch. Maar ik vind ook iets van wel vaccineren, veel te veel mensen zien, en dan afgeven op mensen die niet vaccineren alsof jijzelf de ultieme oplossing bent voor de hele pandemie. Echt er zitten hier gewoon mensen die naar lockdownfeestjes gingen en zichzelf nu op de borst kloppen omdat ze aan één aspect van de oplossing voldoen. Om maar even het meest extreme voorbeeld eruit te halen. En dat is wat ik vind van dit topic. Als je maar gevaccineerd bent voor de rest kan je nog weinig fout doen dan. Terwijl het ook nog steeds zit in ons gedrag. De cijfers zijn nu veel te hoog dus nu moet je weer even naast je vaccin ook geen mensen zien als dat niet noodzakelijk is.

12 likes

Exact dit! Ik durf nog niet eens het woord mondkapje uit te spreken of de klant zonder mondkapje is in opperste staat van paraatheid om mij te intimideren met “oh! Wil je m’n verklaring zien dan?!?!” Op de meest aanvallende en denigrerende manier. Ik vraag de klant niet om een mondkapje op te zetten omdat ik me verheven voel boven die persoon, maar ik vind het ronduit asociaal dat ik iemand dat niet meer mag verzoeken zonder met regelmaat de beveiliging te moeten bellen. Als een klant een vraag heeft dan beantwoord ik die met alle liefde, maar wel mét mondkapje. Wanneer een klant door de winkel loopt en geen hulp nodig heeft dan begin ik er niet eens meer over. En ik hoor je denken: waarom doe je die moeite en kies je er niet voor om het te negeren? Omdat ik vind dat als je hulp nodig hebt van een medewerker, ook de grens van die medewerker moet respecteren als daarnaar wordt gevraagd. En heel eerlijk; het zijn ook gewoon altijd dezelfde soort mensen die zonder mondkapje door de winkel lopen met een dikke grijns en op hun voorhoofd geschreven “wie maakt mij wat!”. Sorry was niet helemaal waar jullie het over hadden maar het zat me ff hoog :rofl:

11 likes

Wij spreken mensen niet meer aan. Hebben de eerste ronde zoveel over ons heen gekregen, het is t niet waard. En sommige hebben inderdaad zo’n hoofd erbij. Of stralen dat moederhart uit😂. En de laatste tijd veel meer oudjes, dan denk ik, wil je graag op een rotmanier dood? En ja over de mensen die een uitzonderingskaartje hebben denk ik ook wat want denk dat 99% m niet heeft omdat ze echt geen mondkapje op kunnen maar gewoon om geen gezeik te hebben. En met hoeveel goede moed en positiviteit je ook naar werk gaat, na een half uur is t wel klaar daarmee. Ben blij als t januari is.

@Penny_Lane, nu begrijp ik je beter, ben het met je eens. Vind echt dat de contactmomenten drastisch omlaag moeten.

Ik verbaas me hier ook over! Denken zij niet “de kans is groot dat dit uitkomt en dan is er weer gezeik”?
Me toen bedacht ik me: misschien doen zij wel veel meer dingen die niet door de beugel kunnen (qua corona maar ook andere dingen) die voor het grootste deel gewoon onder de radar blijven. En daardoor durven ze ook die gok te wagen, omdat de kans groot was dat dit ook niet uit zou komen.

3 likes

Of het maakt ze gewoon niet uit. Lekker feest vieren en daarna ff sorry zeggen en het is weer klaar. Het is niet alsof er consequenties voor ze aan zitten als het uitkomt.

10 likes

Ja dit is het sowieso.
Ze zijn zo hoogmoedig joh interesseert ze geen bal allemaal. Denk ook aan de jacht van Willem in het kroondomein, alle kunst die de oranjes hebben verkocht aan het Rijk in stilte zodat ze er zelf niet voor hoeven te betalen en de schaamteloosheid van o.a. Bernhard Jr. met zoveel woningbezit dat hij bijna eigenhandig het woningtekort kan oplossen.

Hoe vaak hebben we Willy in coronatijd al niet in menigten gezien, of het nou in Griekenland was of in Den Haag tijdens het WK zo’n beetje hossend door de straten

14 likes