Caronatopic #13

Nooo ik baal zo. Wekenlang niets te doen gehad op werk, dinsdag een belangrijke fysieke sessie (met afstand, kleine club in een theaterzaal). Test m’n vriend net positief. Lekker in isolatie met kerst ook :cry::cry:

Hij is er ondanks vaccinaties ook best ziek van. Behoorlijke verkoudheid, rillingen, koorts, hoofdpijn en al licht verlies van reuk en smaak. Hopelijk blijft het hierbij…

Mijn vader wil nog geen afspraak maken voor zijn booster (geboren in ‘57) want hij heeft nog geen uitnodiging en het was ook niet op het nieuws dat hij dat wel al zou mogen dus hij wacht nog wel even… want dit is het juiste moment om principieel te gaan lopen doen over zijn stokpaardje dat de overheid slecht communiceert :unamused: dat ik maar blijf zeggen dat het gewoon op de website van de NOS heeft gestaan negeert hij even.

2 likes

Zijn er al zorgmedewerkers die via code en brief een afspraak hebben kunnen maken? Ik begin me steeds onveiliger te voelen had ergens hoop hem dit jaar nog te krijgen maar lijkt geen schot in te komen.

1 like

Ja dat is exact de reden dat wij ook niet gaan: iedereen wil wel testen (behalve de baby) maar dan alsnog wordt er geen afstand gehouden.

Ik snap dat het lastig is om bij je standpunt te blijven maar gewoon doen wat voor JOU goed voelt.

1 like

Vind dit zo bizar. Ik had maandag een collega geappt dat dr man een afspraak kon maken. Gister had ze t nog niet gedaan “want je moet toch een brief hebben,”. Terwijl ze me nog extra had geappt van moet je geen uitnodiging hebben waarop ik zei dat dat niet hoeft. Mn moeder heeft gelukkig meteen afspraak gemaakt.
Dan denk ik echt zien die mensen t nieuws niet over hoe slecht nieuws die omikron is, en dat elke dag gewoon telt?

Hoop dat t omt vandaag een heftig genoeg beeld schept dat t kabinet toch denkt oh misschien moeten we iets doen.

Denk trouwens dat best veel mensen de booster niet willen, lees net 63 % van de gevaccineerde jongeren wil m maar. Denk dat de komende 2 maanden vrij spannend worden.

De mensen in dit artikel ook, lezen die t nieuws niet?

2 likes

Ah goed om te weten, bedankt!

1 like

Ik heb nu een positieve zelftest :grimacing: kan om kwart voor 11 ggd testen, maar t zal wel positief zijn want m’n hele gezin is positief.

Ik probeer nu alleen contact op te nemen met de ggd informatielijn, want m’n kantoor wil weten wat zij qua maatregelen moeten doen. Ben dinsdag nog op kantoor geweest en s avonds een negatieve ggd test gehad. Woensdag geen zelftest gedaan en gisteren wel zelftest en die was nog negatief (had toen ook geen klachten). Gisteravond begon ik m’n keel beetje te voelen en vanochtend werd ik verkouden wakker en nu dus positieve zelftest.

Moeten m’n kantoorgenoten dan 5 dagen na afgelopen dinsdag testen?

Zou t ze wel aanraden want is 2 dagen voor je klachten begonnen.

Hopelijk valt t mee voor je.

1 like

Zit nu ook met een sociaal ding, vriendin (niet een bestie die ik supervaak zie/spreek maar wel iemand die ik lang en goed ken) is bevallen en totaal wappie. Nu ben ik niet van plan om op kraamvisite te gaan, niet omdat ik bang ben dat IK haar baby oid besmet. Maar ben wel bang dat zij of haar gezin MIJ besmetten 🥲

4 likes

Ggd zegt inderdaad ook 2 dagen voorafgaand aan klachten. Heb t teruggekoppeld aan kantoor en dan moeten ze maar kijken…
Wel irritant hoe lang die wachtrij is. Snap dat ze t druk hebben hoor maar denk dat t veel mensen ook ontmoedigd om überhaupt te bellen.

Dat heeft niks met dat laatste te maken hoor. Is gewoon een andere generatie die niet zo met die digitale dingen opgegroeid is. Beetje makkelijk om daar op af te geven terwijl het voor ons wel vanzelfsprekend is. Ik denk echt niet dat het onwil is en die hem wel halen. Hoe sneller hoe beter natuurlijk maar veel mensen uit die generatie zijn nu éénmaal gewoon dat ze ‘officiële’ papieren voor dingen van de overheid nodig hebben.

13 likes

Ik wist gisteren totaal niet hoe ik moest reageren, dus heb met een poker-face daar gestaan van: oh wat erg, heftig zeg!

De man van een collega is aan Corona overleden, beide van die echte strijders dat Corona niet bestaat en dat je doodgaat aan vaccinatie.

Ja sorry maar als je gewoon even die vaccinatie was gaan halen had je waarschijnlijk nog geleefd.

17 likes

Hoe staat je collega er zelf in inmiddels? Is corona nog steeds een plandemie etc?

1 like

Ah nee wat erg :disappointed_relieved:

3 likes

Geloven ze er nu nog steeds niet in? Wat erg zeg dat je dan zo dood gaat terwijl je door vaccinaties het waarschijnlijk had overleefd.

1 like

Zeggen ze dat hij is overleden aan een hartstilstand?

Nou ja ik vind t zonde dat je langer t risico loopt terwijl het niet nodig is. En ik t meerdere keren heb gezegd dat de brief bij t online afspraak maken niet nodig is. Als je op de website kijkt staat er ook gewoon duidelijk dat mensen van 1961 of eerder een afspraak kunnen maken. En heb ook verteld dat mijn moeder gewoon een afspraak heeft gemaakt.
Maar dat stuk van de NOS laat ook al zien dat niet iedereen de noodzaak ziet. Als bij de ouderen al 1 op de 10 denkt hoeft niet, is toch best veel al.

Vraag me af of er uberhaupt brieven komen trouwens want zondag afspraak kunnen maken maar er is nog steeds geen brief.

Oh en het bizar ging voornamelijk op de post waarop ik reageerde. Want ja ik vind t bizar dat mensen niet de noodzaak zien. En dan niet denken nou mn dochter zegt dat t kan dus we doen t, maar vast blijft houden aan een brief.

2 likes

“Bloedvergiftiging”

@Daria @Penny_Lane @Foefjeisthuis
Ik vraag me af of het haar wakker heeft geschud, op de afdeling zelf heeft het iig niet extra mensen aangezet om te gaan…

Snap echt niet wat allemaal bij mij werkt joh…

2 likes

Kan je afstand van hem houden binnenshuis? Wij konden dat (voor wc heb ik een portapotty besteld, want ik had zelf corona en echt niet de energie iedere x heel de wc schoon te maken). Ik heb m’n man niet aangestoken en hij mocht op donderdag weer naar buiten en ik de dinsdag erop. Als we geen afstand konden houden had hij de zaterdag na mij pas weer eruit gemogen.
T was niet heel gezellig, maar ik kwam gewoon de slaapkamer niet uit en hij verzorgde mij (hij was thuis en niet ziek), hij sliep op de bank.
Sommige dingen zijn misschien wat aanpassen maar uiteindelijk scheelt het je 5 dagen binnen zitten (en een mogelijke corona besmetting).
Heel veel beterschap voor je vriend en ik hoop dat jij bespaard blijft!

1 like

Ja is allemaal wel zo maar veel mensen uit die generatie zijn daar gewoon niet in mee. Kan je hen niet kwalijk nemen en al zeker niet vanuit onze positie waarin die dingen een automatisme zijn.