Caronatopic #13

Ja echt mega duidelijk dat vaccins echt goed werken!

Restaurants en bars zijn hier wel nog gewoon open trouwens enzo :sweat_smile: maar denk dat die wel dicht gaan. De maand december is echt hysterisch heilig voor Denen en ze hebben elke week dan 2 kerstdiners ofzo met grote groepen. Dus vorig jaar kerst ook een uitbraak obviously.

Wij gaan maandag naar Spanje familie opzoeken, ik hoop dat Spanje ons nog wil hebben :sweat_smile:

1 like

Mijn rector ontvangt al sinds maart 2020 dit soort berichten. Zij leidt een school met 1100 leerlingen, dus dagelijks zaten er minstens 10 van dit soort berichten in haar mailbox. Snapte niet dat zij aan het einde van het schooljaar nog kon lachen.

1 like

Echt een lekenvraag dit hoor; maar is het na zo’n hoog sterftecijfer niet ook ‘logisch’ dat het nu wat lager ligt? Dus niet alleen door vaccins, maar ook omdat er bijvoorbeeld al relatief veel ouderen zijn overleden in een eerdere golf. Klinkt zo een beetje macaber, maar vraag me af of daardoor het cijfer niet ook rooskleuriger kan lijken, dan het is. Begreep dat er in Nederland nog steeds erg veel oversterfte is bijvoorbeeld.

2 likes

Ik probeer hier ook maar doorheen te ademen.
Het levert haar duidelijk veel stress op en dat reageert ze af op mij.

Na een uur na het lezen kon ik dit ook best inzien, maar bij het ontvangen was ik echt heel boos
en verdrietig. Zie je dan niet hoe hard mijn collega’s en ik werken om alles draaiende te houden?

Het antwoord hierop is een oprechte ‘‘nee’’. De ouders die mijn rector stalken zitten zo in hun eigen boosheid en verontwaardiging dat ze een enorme blinde vlek hebben. Vaak ook zo boos om zaken als de centraal examens. Daar zit niet voor niets het woord ‘‘centraal’’ in. Als in: wij hebben daar geen klap over te beslissen, dat gaat landelijk. Maarja, boos is boos en reden genoeg even goed uit je naad te gaan.

Neuh niet echt. In Denemarken is het echt maar heel mild geweest eigenlijk, er zijn echt nog een hele hoop mensen ‘over’ :sweat_smile:

Er zijn elk jaar ook ‘genoeg’ zwakkeren die sterven aan de griep zegmaar

Edit, in Denemarken is er ook maar milde oversterfte geweest

2 likes

Veel tests in Denemarken dan! Hier is trouwens zo’n 20-25% positief, wat echt veel te hoog is. Maar wel veel minder tests ook.

Is het tests of testen?

Ja in Denemarken testen ze meeeega veel inderdaad, zeker 200.000 per dag doordeweeks wel

Ter referentie: in Nederland zijn het 60.000 tests per dag op een 3x zo grote bevolking

4 likes

Persoonlijk leed: mijn zus is (half)wappie en deelt nu steeds van die domme memes en shit, heb al gevraagd om gewoon het onderwerp te vermijden maar helaas is dat voor zulke mensen heel erg lastig.

Zo verdrietig hoeveel relaties hierdoor ook gewoon naar de klote gaan. Ken meerdere mensen die geen kerst meer vieren samen door verschillende visies. Ken kinderen die niet meer bij opa en oma langs mogen, kan verbroken vriendschappen noemen.

Dat is een bijkomstigheid natuurlijk, van het grotere leed, het grotere geheel, maar wel heel erg triest. :cry:

1 like

Eerste dagje klachtenvrij lijkt ingegaan te zijn :partying_face: sowieso morgen nog binnen blijven maar hoop zondag eindelijk frisse lucht te happen haha.

9 likes

Ik lees onder een artikel waarin Jaap van Dissel zegt dat astrazeneca en janssen geen/weinig bescherming bieden tegen de omikron-variant veel reacties van mensen die wel zijn gevaccineerd maar nu ‘wakker worden’ en geloven dat de vaccins helemaal geen nut hadden :disappointed_relieved:

We zijn fucked denk.

1 like

Ja ik vind dat zo jammer. Hoorde ook al mensen klagen dat de AstraZeneca-groep dan met het slechtste vaccin is opgezadeld. Ik had liever nu ook meer bescherming gehad, maar was ook zo blij dat ik toen vervroegd mijn vaccin kreeg. Het was niet voor niets.

3 likes

Ik maak me dus echt zorgen om mijn moeder. Die werkt in de zorg en heeft dus als één van de eerste AZ gehad. Ze krijgt volgende week pas haar booster prik en is 60+ :frowning: Ze mag echt nergens heen van me, ik heb ook eigenlijk liever niet dat ze werkt tot die prik werkt. Maar ja dat kan natuurlijk niet

Ze werkt op de dagbesteding met verstandelijk beperkte mensen. Erg veel contact dus.

2 likes

Ik merk dat het ook steeds meer begint te wringen in vriendschappen. Tijdje terug zou ik gaan lunchen met twee vriendinnen. Geeft er één de avond van te voren ineens aan niet mee te kunnen, want ze heeft geen QR code en wil ook niet meer testen voor toegang. Ze laat zich niet dwingen is het motto. En er volgde een heel roverheid betoog.
We zouden toen bij iemand thuis broodjes bestellen, maar ik heb zelf de stekker eruit getrokken. Ik kon niet de dag erna ineens leuk met haar doen. Moest echt even verwerken dat ze wappie was/is? Overigens vind ik het nog steeds stom dat ze geen test wilde doen. Blijkbaar zijn de roverheid principes belangrijker dan je vriendinnen.

14 likes

Hopelijk is de booster er op tijd voor je moeder! Blijf het onbegrijpelijk vinden dat er zo laat en traag is gestart met boosteren.

Mijn ouders (ook gevaccineerd met AZ) krijgen hem ook volgende week. Zijn met pensioen maar doen nog best veel sociale dingen. Zij maken zich juist meer zorgen om mij, maar ik ben nu weer heel voorzichtig, werk fulltime thuis en ga geen vrienden zien tot mijn booster. Het is echt een rare tijd.

1 like

Ja, ik zit er ook echt op te hameren dat ze zsm die booster gaat halen. Mijn vader ook maar die heeft Pfizer.

1 like

Ik heb corona gehad en daardoor maar 1 vaccin gehad. Mijn tweede vaccin is dan eigenlijk een soort booster maar hoe wordt dat geregistreerd? Of moet je dan na een x aantal maanden alsnog een boosterprik?

Ze hebben bij ons op school vandaar met directie vergaderd over de “wat als” we na de vakantie (wederom) niet open mogen. Just to be sure dat er alvast een plan ligt…
En als ik dit dan lees denk ik echt: hmm. Pas als het ook echt maandag 10 januari is, en iedereen in z’n klas zit, geloof ik het :sweat_smile:

3 likes

Ja ik geloof er niet in eerlijk gezegd. Als t echt zo besmettelijk is zitten we wel op 40.000 in t nieuwe jaar denk.
Aan de andere kant stijgt amsterdam nog niet volgens mij. Maar als je naar t vk kijkt. Of zou pfizer t dan toch beter doen dan astra, want daar zijn ze in t vk veel mee geprikt. Zoveel onbekend3 factoren.

Lijkt mij in ieder geval niet onverstandig als scholen t nu al bedenken.