Caronatopic #13

In je Corona Check app staat geen batchnummer, maar wel op het papieren prikbewijs en mijn.rivm.nl

1 like

Ja het klopt inderdaad dat het batchnummer is terug te vinden, maar ik kan geen Engelstalig certificaat maken waar echt al die info op staat… Bij de internationale QR code staat het batchnummer niet in de app en bij het RIVM kan je de batchnummers zien, maar krijg je geen Engelstalig document. De contactgegevens staan er ook niet bij.

Ik heb mijn papieren versie ook in het Engels kunnen printen, misschien volstaat dat? Anders weet ik het ook niet, sorry.

Ah interessant! Hoe heb je dat gedaan? Ik zie waarschijnlijk iets compleet over het hoofd :joy:

1 like

Maar heb je niet genoeg aan je coronacheck app en dat gezondheidsformulier dat je voor Spanje moet invullen?

1 like

Mijn internationale papieren bewijs was automatisch (onder andere) in het Engels, aan te vragen op CoronaCheck Print Portaal.

Ik ben recent in België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg en Italië (werk) geweest en overal was mijn normale QR code app (CoronaCheck) voldoende of mijn papieren bewijs, eventueel aangevuld met een (online) gezondheidsformulier. Zelfs de Nederlandse app deed het overal zonder problemen.

CoronaCheck.nl

Oh ja ik had daar inderdaad ook een bewijs geprint voor toen ik naar Tsjechië ging, maar een batchnummer e.d. staat daar niet bij… Nou ja, dan ga ik er maar vanuit dat als ik hun formulier heb ingevuld en de QR code en losse batchnummers kan laten zien dat ze me wel geloven haha

1 like

Zag dit Twitter-draadje waarin benadrukt wordt dat het belangrijk is om die zelftesten zo kort mogelijk op de ontmoeting of feestje of welk sociaal iets dan ook te doen.

9 likes

Wij hebben dus een beetje dezelfde situatie, m’n oma is heel erg achteruit aan het gaan en we hebben het altijd met de hele club gevierd. Dus dat gaan we nu ook doen. Ik zorg ook dat we de komende week nergens heen gaan en vrijdag en zaterdag doen we een zelftest, net als de rest.
Ik weet dat het niet mag, maar dit is de laatste kerst die ze bewust mee gaat maken en waar ze ons nog enigszins herkend, en we vinden die herinnering maken belangrijker

7 likes

Iedereen die ik nog heb gezien heeft negatief getest.
Oh man man man ik ben ZO opgelucht. Zelfs mijn vriend die nog nachten naast me heeft geslapen. Nu de laatste 5 dagen quarantaine uitzitten zonder hopelijk teveel struggles.

11 likes

Ik ben ook in meerdere groepen de boeman. Op mijn werk, bij familie en bij vrienden. Iedereen is gevaccineerd en wil zelftesten - wat natuurlijk fijn is en beter dan niets maar er wordt geen afstand gehouden, ik voel me er niet prettig bij en het is natuurlijk tegen de maatregelen in. Merk dus ook echt dat er (veel) minder draagkracht is om de regels te volgen dan vorig jaar - toen was hier niet eens discussie over.

Vind het overigens best moeilijk om hierin bij mijn eigen mening te blijven en niet overstag te gaan door groepsdruk/de zin in gezelligheid.

2 likes

Is er ook al meer bekend over of dit ook mrt de Omikron variant te maken heeft?

Hier op school is alles rond, dat is een hele opluchting.

Krijg ik vandaag weer een berichtje van een ouder dat ik denk, flikker gewoon op!
Wij communiceren veel en veel te laat over wijzigingen in het programma en corona-gerelateerde zaken.
Woensdag communiceren voor over donderdag, vrijdag en komende week is te laat, moet veel eerder.
Hee Gerda, bel anders Rutte en De Jonge even, die gaan daar over, wij niet!

Naast dat ze alles afschuift op dat ze problemen heeft thuis en daarom niet op tijd kan komen, haar kind niet alles mee kan geven wat mee moet en moet ik er voor gaan zorgen dat zij voortaan van alles op de hoogte is, want alles digitaal is voor ouders ook echt echt echt niet te doen.

…Zucht…

1 like

Ja absoluut, verwachten dat dit over paar dagen al dominante variant is hier.

:worried::confounded:
Ik weet even ook niet meer zeker of je dit nu al gepost had of niet…. maar ik dacht me te herinneren dat je wel zei dat het qua ziekenhuisopnames (tot nog toe) nog leek mee te vallen wel in Denemarken?

Ja valt absoluut mee vooral aan de hand van hoeveel besmettingen er nu zijn.

Aantal besmettingen, meer dan dubbel zoveel dan de grootste piek met vorig jaar kerst

Het aantal ziekenhuisopnames (totaal in zkh) is echter een stuk lager, ookal zijn er een stuk meer besmettingen Aantal IC opnames (donkerrood) is nog lager.

Aantal doden is ook maar een 1/3e per dag van wat het de vorige piek was, ookal zijn er meer dan dubbel zoveel besmettingen

2 likes

Als je geen bewijs upload komt er bij te staan dat je controle kan krijgen of je opgegeven info klopt en dan is je internationale QR voldoende bewijs.
Wij zijn op die manier in oktober Spanje binnen gekomen.

1 like

Ah die grafieken maken het inderdaad super inzichtelijk. Oké nou dat is in ieder geval voorzichtig goed nieuws… Hopelijk blijft dat zo en zal het ook wat betreft long covid meevallen :crossed_fingers:t2:
Wel bizar wat voor een groot verschil is met vorig jaar!

1 like

Is t niet nog te vroeg om wat te zeggen over de ziekenhuisopnames en omikron? Omdat die variant er pas zo kort is?

En werken de zelftests wel goed met die variant of maakt dat niet uit.