Ja maar Pietje heeft niet als baan om de Nederlander te vertegenwoordigen .
We sturen het koningshuis letterlijk de hele wereld rond om Nederland te representeren, dus dan vind ik het logisch dat hun handelingen meer onder een vergrootglas liggen, en ze het goede voorbeeld horen te geven.
Het is ook niet dat ze er 10 ipv. 4 had uitgenodigd. Dat mag ook niet maar daar zou men zich nog wel in kunnen vinden. Nee het zijn er meteen 100. Ik ken niet eens zo veel mensen. Laat staan dat ik ze op mijn verjaardag zou willen zien.
Nee dit is een uitzondering op de regels. Tentamen. De uni roept heel hard dat ze maatregelen nemen alles veilig te laten verlopen, maar heb al van medestudenten die al tentamens hebben gehad vernomen dat er helemaal geen 1,5 meter afstand is. Ze roepen wel op om thuis te blijven bij klachten, maar dat gaat natuurlijk niemand doen omdat het āalternatiefā studievertraging is. Dusja ik snap wel dat er mensen zijn die dan denken joe dikke doei, dan kan ik met kerst net zo goed meer mensen uitnodigen
@Feather klopt, maar er zijn genoeg mensen die zich er wel aan houden. En ik vind dat zeker het Koningshuis zich er goed aan moet houden, want als ze dat niet doen wordt dat groot uitgemeten en heeft iedereen zoiets van joe groetjes, dan mogen wij ook. En wat hierboven wordt gezegd, het gaat om 100 man ipv 4. 10 zou iedereen nog anders tegenaan kijken, maar 100? Pietje uit Schubbekutteveen kan wel 10 vrienden uitnodigen en daarmee de regels overtreden, maar dat is wel even wat anders dan 100 man. Wie kent er uberhaupt zoveel mensen?
Ja dit! Het gaat om de voorbeeldfunctie, die komt er nou eenmaal bij kijken, los van wat er inhoudelijk ook over deze situatie valt te zeggen.
Nee hoor, zolang het in een onderwijslokaal is mogen studenten al tongend op elkaars schoot zitten. Gelukkig mag dat bij een tentamen niet vanwege spieken, dus wordt er toch nog een beetje afstand gehouden.
Ik snap het gewoon ook echt niet. Het is niet je een beetje niet aan de regels houden? Je weet dat dit toch nooit stil blijft als je zo onder een vergrootglas ligtā¦ En of het er nou 100 waren of 21, het is teveel. Niet een beetje te veel, maar veel te veel (ook 21).
Oh helemaal eens hoor! Terecht dat het in de krant staat. Maar 't is niet zo dat zij de enige is, dat is.meer wat ik bedoelde te zeggen.
@baron ik had 20 gelezen herinner ik me maar vind 100 sowieso al een ander verhaal. Los van voorbeeldfunctie e.d.
Mijn gezin bestaat uit 4 huishoudens en 5 personen, wij zijn dus ook met meer dan vier. Maar ja we kunnen niet Ć©Ć©n persoon niet laten komen
Volgens een woordvoerder waren er 21 genodigden, die niet allemaal zijn gekomen. Maar goed 21 is ook al een stuk meer dan 4
Bedenk me nu ook dat surveillanten altijd gepensioneerden zijn. Dus nu moeten een paar oude mensen (risicogroep) gaan surveilleren bij een digitaal openboek tentamen (wat dus makkelijk thuis kan) waarbij mensen met klachten toch niet thuisblijven (groot gelijk, want studievertraging) en dan lopen die oude mensen superveel risico en gaan ze dadelijk dood omdat het allemaal zo nodig nog net niet met elkaar tongend op locatie moet
Zeker weten. Wij liggen lekker tweede kerstdag op de bank met de voeten omhoog
Ik had vandaag weer eens een dag lesgeven staan voor het ROC (muziek) bij oefenstudioās waar ook gewoon een mondkapje verplicht is in de grote ruimtes en gangen, en echt niemand die een mondkapje droeg of afstand hield. Studenten niet, collega docenten zelfs niet, de eigenaar en personeel ook niet. Een student vertelde ook doodleuk dat ze gewoon nog afgelopen week in de buurtkroeg had opgetreden ''ja die zijn gewoon open hoor, die trekken de gordijnen gewoon dicht. Heel het dorp zit er gewoon."
Denemarken heeft 10.000 besmettingen vandaag met positief percentage van bijna 5% (hoogste ooit)
(Omgerekend zou dat 30.000 besmettingen in Nederland zijn)
Altijd zo typisch dat het hele krankzinnige idee achter de monarchie is dat we heel erg ons best doen om doodnormale mensen een abnormale positie boven anderen te geven, maar op het moment dat zij dan fouten maken men hamert op het feit dat het āook maar normale mensen zijn die fouten makenā. Er wordt zo selectief omgegaan met hun uitzonderingspositie. Je kunt niet lekker privileged zijn met je paleis en miljoenen en het volgende moment lekker normaal zijn als het je goed uitkomt en je fouten maakt waar je logischerwijs op wordt aangesproken.
Wij vieren kerst met 16 volwassenen en 3 kinderen. Het is 99% de laatste kerst van mijn beide schoonouders en gaan vlak daarna 5 dagen met zān alle weg. Dusā¦ tja wat zal ik er nog over zeggen. We houden ons inderdaad aan geen enkele regelā¦ dat deed de kanker helaas ook nietā¦
Weet iemand hoe je je batchnummer tevoorschijn tovert bij je coronabewijs? Ik ga binnenkort naar Spanje en lees dat je ook een batchnummer moet kunnen tonen, maar die staat niet in de app en het moet ook Engelstalig zijnā¦
āOp het vaccinatiecertificaat/bewijs moet vermeld staan: naam, data vaccinaties, type vaccin, het batchnummer, land waar vaccinatie is gezet, contactgegevens van de vaccinerende instantie en contactgegevens van de uitgevende instantie van dit certificaat of bewijs.ā
En als je hem als papieren bewijs download?
Het staat in elke geval op het papieren prikbewijs
Ik kon dit inzien via Mijn RIVM als het goed is en wanneer je in de Corona check app internationaal aanklikt en naar je qr code gaat, op details klikt, staat daar alle informatie (uniek certificaatnummer etc.) Misschien helpt dit! Op mijn papieren versie stond het ook afgelopen zomer.